Monday, August 20, 2012

ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခုံရုံး ဥကၠဌႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္မ်ား မိမိအသိစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ ႏႈတ္ထြက္ေစရန္ ေတာင္းဆိုထားေသာ သ၀ဏ္လႊာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌထံ ေပးပို႕ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သ၀ဏ္လႊာ

0 comments
ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌက (၁၄-၈-၂၀၁၂)ရက္စြဲနဲ႕ သ၀ဏ္လႊာ(၁)ေစာင္ ေပးပို႕လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီသ၀ဏ္လႊာကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႕ စပ္လ်ဥ္းျပီး ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာ ခုံရုံးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၃၀၁)ဦးက မေက်နပ္တဲ့အတြက္ လက္မွတ္ေရးထိုးျပီး ခုံရုံးအဖြဲ႕၀င္(၉)ဦးကို စြပ္စြဲ ျပစ္တင္မွႈ ေဆာင္ရြက္ဖို႕ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒီတင္ျပခ်က္ အေပၚမွာ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌက သည္းခံၾကရန္ေမတၱာရပ္ခံျပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ   ထံ ေပးပို႕ လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အဓိကအားျဖင့္ ေတာင္းဆိုခ်က္ (၂)ခ်က္ပါ၀င္ပါတယ္။

(၁) ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္က ခုံရုံးကို တင္သြင္းခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပးေရးဆိုင္ရာ တင္သြင္းမႈ ကို ျပန္လည္ရု႔္သိမ္းေပးရန္။

(၂) ခုံရုံးအဖြဲ႕၀င္အားလုံး မိမိအသိစိတ္ဓါတ္နဲ႕ ႏႈတ္ထြက္ေစရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ တို႕ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီသ၀ဏ္လႊာအေပၚမွာ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕ သေဘာထားကို ယေန႕ ရက္စြဲနဲ႕ ေအာက္ပါအ တိုင္း ျပန္ၾကားခဲ့ပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာနိုင္ငံေတာ္
နိုင္ငံေတာ္သမၼတရံုး
စာအမွတ္၊ ၁၀၈ ( ၁ ) / ၈ / သမၼတရံုး
ရက္စဲြ၊ ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ျသဂုတ္လ ၂၀ ရက္

သို႕
ဥကၠ႒
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္

အေၾကာင္းအရာ။ သဝဏ္လႊာေပးပို႔ျခင္း
ရည္ ညႊန္းခ်က္။ နိုင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ က ၁၄-၈-၂၀၁၂ ရက္စဲြပါစာအမွတ္၊ ၀၃/ပသ(စဝ) ၄/၂၀၁၂-၀၁၂ ျဖင့္ ေပးပို႕သည့္ သဝဏ္လႊာ

၁။ နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား က ေက်နပ္လက္ခံနိုင္ျခင္း မရိွသျဖင့္ သက္ဆိုင္သူမ်ားအားလံုးအတြက္ ထိခိုက္နစ္နာမႈ အနည္းဆံုးျဖင့္ သင့္ျမတ္ျပီး တရားနည္းလမ္း က်ေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မ်ား ျဖစ္လာေစ ရန္ ေစတနာေကာင္းျဖင့္ အႀကံျပဳေပးပို႔ျခင္းအား ေက်းဇူးတင္ရိွပါသည္။

၂။ ပထမအခ်က္အေနျဖင့္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္က တင္သြင္းခဲ့ေသာ တင္သြင္းလႊာကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းရန္ အႀကံျပဳခ်က္နွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ ရွင္းလင္းျပန္ၾကားလိုပါသည္။ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖဲြ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နွင့္အဖဲြ႔တို႕အား ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ေျပာၾကားေနျခင္းနွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ အဆိုပါေကာ္မတီ ေကာ္မရွင္နွင့္ အဖဲြ႕တို႕သည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္လာပါက ျပည္ေထာင္စု အဆင့္နွင့္ ေလ်ာ္ညီ သည့္ ေငြေျကးကိစၥမ်ားနွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကိုမိမိတို႔အစိုးရအဖဲြ႕အေနျဖင့္ စီမံ ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ တာဝန္ရိွလာမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႕ေဆာင္ရြက္ေပးရာတြင္ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဉ္း စည္းကမ္းမ်ားနွင့္ ညီညြတ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖဲြ႕စည္းထားသည့္   ေကာ္မတီ၊   ေကာ္မရွင္နွင့္အဖဲြ႕တို႕သည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားတြင္ အကံ်ဳးဝင္ျခင္းရိွ မရိွ တိက် ရွင္းလင္းစြာ သိရိွနိုင္ေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းဆိုသည့္ စကားရပ္ကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုေပးရန္ နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးသို႕ တင္သြင္းေမးျမန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

၃။ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါျပ႒ာန္းခ်က္ကို အနက္အဓိပၸါယ္္ဖြင့္ဆိုေပးရန္ နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုးသို႔ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းသည္ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖဲြ႕စည္းထား သည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နွင့္အဖဲြ႕တို႕မွ အဖဲြ႕ဝင္မ်ားအား ဥပေဒနွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ေရးအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားနွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

၄။ ဤကိစၥနွင့္စပ္လ်ဉ္း၍ နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုးက ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ မတ္လ ၂၈ ရက္တြင္ “လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖဲြ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္နွင့္ အဖဲြ႕တို႕အား   ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖဲြ႕အစည္းအျဖစ္ ထည့္သြင္းအဓိပၸါယ္္ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားနွင့္ ညီညြတ္ျခင္း မရိွေျကာင္း” ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ သည္ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၄ နွင့္ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံုရံုးဥပေဒပုဒ္မ ၂၃ တို႕အရအျပီးအျပတ္အတည္ျဖစ္ပါသည္။ ဤကိစၥမွာ စစ္ေဆးၾကားနာဆဲအဆင့္ မဟုတ္ဘဲ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္ျပီးသည့္ အဆင့္ျဖစ္၍ တင္သြင္းလႊာကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းရန္မွာ တရားရံုးမ်ား၏ အစဉ္အလာနွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားအရ မည္သို႔မွ်မျဖစ္နိုင္ပါသျဖင့္ ဤကိစၥအား အစိုးရအဖဲြ႔အေပၚ နားလည္နိုင္မည္ဟု ယံုျကည္ပါသည္။

၅။ ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုးဥကၠ႒နွင့္ အဖဲြ႔ဝင္မ်ားအား ၂၀၁၂ ခုနွစ္၊ ျသဂုတ္လ ၂၁ ရက္ မတိုင္မီ ၄င္းတို႕၏ ဆႏၵအေလ်ာက္ တာဝန္မွ အနားယူေစေရးကိစၥနွင့္ စပ္လ်ဉ္း၍ ရွင္းလင္းျပန္ၾကားလိုပါသည္။ ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁၁၊ ပုဒ္မခဲြ(က)ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္သည္ နိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၏ ခက္မသံုးျဖာျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာနွင့္ တရားစီရင္ေရးအာဏာတို႔ကို တတ္နိုင္သမွ် ပိုင္းျခားသံုးစဲြရန္နွင့္ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းရန္အတြက္သာ အပ္နွင္းထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးအေနျဖင့္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ ေပးအပ္ထားေသာ လုပ္ငန္းတာဝန္အရ လြတ္လပ္စြာ ဆံုးျဖတ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းအေပၚ နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုးဥကၠ႒နွင့္ အဖဲြ႔ဝင္မ်ားအား တာဝန္မွ အနားယူသြားေစေရးအတြက္ နိုင္ငံေတာ္သမၼတက ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုလွ်င္ ဥပေဒနွင့္ ညီညြတ္မည္ မဟုတ္သည့္အျပင္ တရားမွ်တမႈလည္းရိွနိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ နိုင္ငံေတာ္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥကၠ႒နွင့္ အဖဲြ႔ဝင္မ်ားကိုတာဝန္မွ အနားယူေစရန္မွာ လည္း ေဆာင္ရြက္၍ မရနိုင္သည့္ကိစၥျဖစ္ပါသည္။

၆။ နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုးအဖဲြ႔တြင္ ပါဝင္သည့္ ပုဂၢိဳုလ္မ်ားသည္ နိုင္ငံေတာ္ သမၼတနွင့္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ (၂)ဦးတို႔မွ ေရြးခ်ယ္၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ခန့္အပ္ထားသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထိုပုဂၢိဳုလ္္မ်ားသည္ ဥပေဒေရးရာကြ်မ္းက်င္၍ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တရားစီရင္ေရး အေတြ႔အႀကံဳရိွသူမ်ား ျဖစ္သည့္အျပင္ အခိ်ဳ႕ေသာ ပညာရွင္မ်ားသည္ ဤဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေရးဆဲြေရးအတြက္ ၂၀၀၄ ခုနွစ္မွ ၂၀၀၇ ခုနွစ္အတြင္းက်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အမိ်ဳးသားညီလာခံတြင္ တာဝန္ေက်ပြန္စြာ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဤဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာကိစၥအေပၚ အမွားမွားအယြင္းယြင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘက္လိုက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း အဆံုးအျဖတ္ေပးၾကမည့္ ပုဂၢိဳုလ္္မ်ားမျဖစ္နိုင္ဟုယံုၾကည္ပါသည္။

၇။ မိမိအပါအဝင္ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္အားလံုးသည္ “နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္သိလိုက္နာရိုေသျပီး နိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာက်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ပါမည္။” ဟု လႊတ္ေတာ္စတင္က်င္းပစဉ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သဘာပတိ၏ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ကတိသစၥာသို႔မဟုတ္ က်မ္းသစၥာျပဳထားၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၂၄ နွင့္ နိုင္ငံေတာ္ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးဥပေဒပုဒ္မ ၂၃ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ မိမိအေနျဖင့္ လိုက္နာရမည္ျဖစ္ပါသည္။

၈။ မိမိတို႔နိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးစကမၻာ့အလယ္တြင္ မ်က္နွာပြင့္လန္းကာစ အေျခအေနတြင္သာရိွပါေသးသည္။ သို႔ပါ၍ လက္ရိွအေျခအေနတြင္ ဤအျငင္းပြားမႈျပႆ နာေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ဖံြ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနွင့္ တရားေရးမ႑ိဳင္ႀကီး (၃) ရပ္လံုးမွ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဉ္မ်ား၏ အရိွန္အဟုန္ ေလ်ာ့နည္းရပ္တန္႔ သြားျခင္းမရိွေစရန္နွင့္ ျပည္သူသန္း(၆၀)၏ မ်က္နွာကို   ေထာက္ထား ၍လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔ မ႑ိဳင္ႀကီး(၃)ရပ္၏ စည္းလံုးညီညြတ္မႈကို မထိခိုက္ေစရန္အတြက္လည္းေကာင္း၊ ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္ကစြပ္စဲြျပစ္တင္သည့္ နည္းလမ္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္အစား ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒအခန္း(၁၂)တြင္ တရားဝင္ေပးအပ္ထားသည့္ အခြင့္အေရးကို အသံုးျပဳမည္ဆိုပါကလည္း မည္သူ႔ကိုမွ် ထိခိုက္မႈ မရိွေစဘဲ သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းမြန္ မည္ဟုယူဆပါသည္။

၉။ သို႔ေသာ္လည္း ဤအဖဲြ႔အစည္းနွစ္ခုသည္ ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ေပးအပ္ထားသည့္ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ အဖဲြ႔အစည္းမ်ား ျဖစ္ပါသျဖင့္ မိမိတို႔ဆႏၵအရ ႀကိဳက္နွစ္သက္သည့္ နိုင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္နိုင္ခြင့္ရိွပါေၾကာင္း ျပန္ၾကားပါသည္။

(ပုံ)
သိန္းစိန္
နိုင္ငံေတာ္သမၼတ

Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here