Tuesday, September 17, 2013
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕တြင္း ၀င္ေရာက္မႈမ်ားလာသည္႔ ဆယ္ဘီးကားဂယက္
Categories :
ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၏လူသြားလူလာမ်ားျပားေသာေနရာမ်ား၌ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား၀င္ေရာက္၍ကုန္တင္ကုန္ခ်ျပဳလုပ္မႈမ်ားေၾကာင့္ယာဥ္အႏၱရာယ္မ်ားစိုးရိမ္လာရသည္ဟု ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ခံတို႔က ဆိုသည္။
“ဘိလပ္ေျမနဲ႕သံေခ်ာင္းေတြတင္လာတဲ့ေပ၃၀ေက်ာ္ရွည္တဲ့၁၂ဘီးကားႀကီးေတြကလမ္းေဘးမွာရပ္ၿပီး ကုန္တင္ ကုန္ခ် ျပဳလုပ္ေနတာေတြေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေတြ ျဖစ္တယ္၊ အမ်ားျပည္သူ သြားလာမႈကို အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္တယ္၊ ေက်ာင္းပို႔ /ေက်ာင္းႀကိဳခ်ိန္ေတြမွာ ယာဥ္သြားလာမႈအတြက္ အခက္အခဲျဖစ္တဲ့အျပင္ကေလးေတြအတြက္လည္း အႏၱရာယ္ ေတြရွိေနပါတယ္။”ဟု ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွပညာေရး၀န္ထမ္းတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၌ အေ၀းေျပးကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္ရပ္နားဂိတ္မ်ားကို ရွမ္းျပည္နယ္အေရွ႕ဘက္မွလာေသာကုန္တင္ကားမ်ားရပ္နားရန္အတြက္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕အ၀င္ သစ္ေတာဂိတ္ ကားႀကီးကြင္း ႏွင့္ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးတို႔မွ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီး မ်ား ရပ္နားရန္ဂိတ္ကို ေအးသာယာ၊ ထံုးဖိုကားကြင္းတြင္ သတ္မွတ္ ေနရာခ်ထားေပးေသာ္လည္း စည္းကမ္းေဖာက္ ဖ်က္ကာ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕တြင္း အမ်ားျပည္သူ သြားလာ ရာလမ္းမ်ား၌ ကုန္တင္ကုန္ခ်ျခင္းမ်ားရွိေနေၾကာင္း အေ၀းေျပးကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္က ဆိုသည္။
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ထုတ္ေ၀ထားေသာ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားလက္စြဲစာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ(၂၄)၊ အပိုဒ္(၉)တြင္ ကုန္ပစၥည္းအတင္အခ်ကိုသတ္မွတ္ခြင့္ျပဳထားသည့္ေနရာမ်ား၌သာ ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ မျဖစ္ေစရဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။
အဆိုပါျဖစ္စဥ္မ်ားအတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ရဲတပ္ဖြဲ႔မွဴးရံုးမွတာ၀န္ေပးျခင္းခံရသူက အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ႏွင့္ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္၊ ၿမိဳ႕နယ္အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးရံုး၊ ယာဥ္ထိန္းရဲ၊ မထသ၊ပို႔/ဆက္ႏွင့္ အေ၀းေျပး ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမ်ားမွ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕မ်ားဖြဲ႔စည္း၍ လြန္ခဲ့သည္႔ ႏွစ္လမွစတင္ကာ တစ္လလွ်င္ သံုးႀကိမ္ ရုတ္တရက္ စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိေသာ္လည္း အေၾကာင္းမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ထိေရာက္စြာ အေရးယူမႈ အားနည္းေနသည့္အတြက္ ယေန႔တိုင္ ကုန္တင္ကားမ်ား ၿမိဳ႕တြင္း၌ ကုန္တင္ခ်ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု အေ၀းေျပးကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္ကေျပာသည္။
“ပညာေပးကာလမွာ ဂိတ္ေတြကို ၀င္စစ္မွာျဖစ္လို႔ ႀကိဳတင္ အေၾကာင္း ၾကားစာ ပို႔ပါတယ္။ ေဒသတြင္းကားေတြျဖစ္တဲ့ ရွမ္းျပည္နယ္ အေရွ႕ဘက္ကလာတဲ့ ကုန္တင္ကားေတြက ၉၀ရာခိုင္ႏႈန္း စည္းကမ္းလိုက္နာပါတယ္။ နယ္ေပါင္းစံုမွလာတဲ့ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးဘက္မွ ကုန္တင္ကားေတြက ရန္ကုန္မွာဘဲ ဂိတ္ရွိၿပီးေတာင္ႀကီးမွာ ဂိတ္မရွိေတာ့ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေပၚတက္ၿပီး တစ္ေနရာရာမွာ ရပ္တယ္၊ ကုန္တင္ခ်ျခင္းမ်ားကို္ စည္းေက်ာ္၊ေဘာင္ေက်ာ္လုပ္ေနပါတယ္။ လမ္းပိတ္ဆို႕မႈနဲ႕ ျပည္သူ ေတြအတြက္ အႏၱရာယ္မ်ားေနပါတယ္''ဟု ဦးေမာင္ေမာင္ကဆိုသည္။
ကုန္သည္မ်ားကလည္း ကုန္ပစၥည္းပို႔ခမ်ားကိုတြက္ၾကည့္ပါက ကုန္က်ေငြ၊ အခ်ိန္၊ ဂိိတ္၀င္ေၾကး၊ စရိတ္က်ဥ္း လိုေသာ ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေပၚနီးစပ္ရာေနရာမ်ား၌ ကုန္တင္ပို႔ၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟုေဒသခံ ကုန္သည္တစ္ဦးကဆိုသည္။
“ကုန္ပို႔ရင္ ကုန္သည္ေတြကထပ္ၿပီး ေငြေပးေဆာင္းရပါတယ္။ဥပမာ ၿမိဳ႕ထဲကိုကုန္ပို႔ရင္ျပား ၅၀ ေပးရမယ္ဆိုရင္ ၿမိဳ႕ျပင္မွာ ၂က်ပ္ ေပးရတဲ့အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ပိုမ်ားလာတာေၾကာင့္ နီးစပ္ရာကေန တင္ပို႔ေနရတာပါ”ဟု ၄င္းကေျပာသည္။
စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သည့္ယာဥ္မ်ားလိုက္နာရမည့္စည္းကမ္းခ်က္မ်ားကိုေဖာ္ေဆာင္ရမည့္အပိုင္းတြင္ ဌာနအတြက္ ပံ့ပိုး၀န္ေဆာင္မႈေပးျခင္းထက္ ျပည္သူလူထုအက်ိဳးကိုေရွးရႈ၍စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈမွ ရပ္တန႔္ေစရန္ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားမွ ထိေရာက္စြာအေရးယူေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ရွမ္းျပည္နယ္ ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။
“ကားလမ္းရွိရင္ ကားသြားလာၾကတာပဲေပါ့၊ တစ္ခါတစ္ရံလမ္းၾကံဳလို႔ပစၥည္း၀ယ္တာမ်ိဳးေတြရွိတဲ့ အခါလည္းရွိၾကတာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဌာနက ရသင့္ရထိုက္တဲ့အခြန္အခေတြရဖို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ အမ်ိဳးအစားမ်ားအလိုက္ ညႊန္ၾကားခ်က္ အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ကေလးေတြစာေမးပြဲ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ကုန္တင္ခ်ျပဳလုပ္ေနတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းဆရာမ (၂)ဦးက လာေရာက္ ေျပာၾကားတာေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က ညိွႏိႈင္းေျပာဆိုလုပ္ေပးခဲ့ရပါတယ္။ တစ္ဖြဲ႔တည္း နဲ႕ေဆာင္ရြက္လို႔ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေဒသနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးသက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနကလည္း ဥပေဒထုတ္ျပန္ထားေပးျခင္းလည္း မရွိပါ ဘူး။”ဟု အဆိုပါတာ၀န္ရွိသူကေျပာသည္။
အထူးသျဖင့္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕အေနာက္ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း၌ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ပိုဆိုးလာေၾကာင္း၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရာမွာလည္း ဒဏ္ရိုက္ေငြမ်ားကို ဌာနတစ္ခုသို႔ ေပးသြင္းေနရေၾကာင္း၊ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕မ်ားမွ ကားႏွင့္လွည့္ပတ္ ၾကပ္မတ္ရာမွာလည္း စက္သံုးဆီသံုးစြဲမႈအတြက္ကုန္က်မႈ အခက္အခဲမ်ားရွိေနျခင္းက တစ္ေၾကာင္း၊ မ်က္ႏွာမလိုက္ဘဲ တိက်စြာအေရးယူရန္အခက္အခဲမ်ားရွိေသာေၾကာင့္ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သည့္ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေၾကာက္ရြံ႕မႈမရွိသည့္ အတြက္ေအာင္ျမင္မႈ မရွိေသးေၾကာင္း အေ၀းေျပးကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္က ဆိုသည္။
'' ႀကပ္ၾကပ္မတ္မတ္နဲ႕ စနစ္တစ္မ်ိဳးေျပာင္းၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ရင္ အခ်ိန္ကုန္ရက်ိဳးနပ္ၿပီး စည္းေက်ာ္၊ ေဘာင္ေက်ာ္ ကားသမားေတြကို ရပ္တန္႔ေစႏိုင္မွာပါ” ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။
သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္မ်ားအေနျဖင့္ ျပည္သူလူထုအေျချပဳအခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းေပးရန္အတြက္ စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ လိုက္နာရမည့္စည္းကမ္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ေဖာ္ေဆာင္ရမည့္ အပိုင္းတြင္ ေဒသႏွင့္ကိုက္ညီမႈ ရွိမရွိ၊ တိုင္းျပည္၏အခြန္ဘ႑ာအတြက္ အက်ိဳးရွိမရွိထည့္သြင္း စဥ္းစားကာအားလံုး တစ္ေျပးညီျဖစ္ေစေရး ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လိုအပ္လ်က္ရွိသည္ဟု ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေနျပည္သူူမ်ားကဆိုသည္။
“ၿမိဳ႕တြင္းမွာပဲ ၀န္ေဆာင္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳးယူၿပီးေျပးဆြဲေနတဲ့ယာဥ္လိုင္းေတြလည္းရွိေတာ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံုမွာ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေျပးဆြဲေနၾကတဲ့ ယာဥ္မွဴးေတြနဲ႕ ယာဥ္ေမာင္းေတြမွာ အက်ိဳးခံစားမႈမရွိေတာ ့သေလာက္ နည္းလာ ပါတယ္''ဟု ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွ အငွားယာဥ္ေမာင္း ဦးျမထြန္းကေျပာသည္။
ထိုကဲ့သို႔ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ႀကံဳေတြေနရသည့္ Taxi ယာဥ္ပိုင္ရွင္၊ ယာဥ္ေမာင္း တို႔၏အခက္အခဲမ်ားကို ရွမ္းျပည္နယ္ ဥကၠဌႏွင့္လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးတို႔ထံသို႔ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလက တင္ျပခဲ့ေၾကာင္း အငွားယာဥ္လိုင္း အတြင္းေရးမွဴးကိုယဥ္ေက်းကဆိုသည္။
“ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ရဲ႕ ျပယုဂ္တစ္ခုက Taxi ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယာဥ္အစီး၂၀၀ ရွိတဲ့ Taxi ယာဥ္လိုင္းဟာ ႏိုင္ငံ အခြန္ထမ္းအဖြဲ႔တစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။အခုလိုအေျပာင္းအလဲကာလမွာ Black ကားေတြလည္း ရွိလာတယ္။ ယာဥ္အိုယာဥ္ ေဟာင္းေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ အလားတူ၀င္လာတာ ေတြရွိလာတယ္၊ သက္ဆိုင္ရာယာဥ္လိုင္း အသီးသီးကလည္း သတ္မွတ္ ရပ္နားစခန္းေတြမွာ ရပ္နားျခင္းမရွိတဲ့အတြက္ တရား၀င္လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕တြင္း Taxi ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြနဲ႕ ယာဥ္ေမာင္း ေတြဟာ အခက္အခဲမ်ားစြာႀကံဳေတြ႕က်ပ္တည္းမႈ ေတြရွိလာပါတယ္''ဟု အငွားယာဥ္လိုင္း အတြင္းေရးမွဴး ကိုယဥ္ေက်းက ေျပာသည္။
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေပၚၿမိဳ႕တြင္းအထိ အေ၀းေျပးကားမ်ားႏွင့္ကုန္တင္ယာဥ္ဆယ္ဘီးကားမ်ား ၀င္ေရာက္ေနေသာေၾကာင့္ တရား၀င္လုပ္ငန္းလိုင္စင္ျဖင့္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ယာဥ္လိုင္မ်ားအတြက္ သြားလာမႈခက္ခဲျခင္း၊ ယာဥ္ရပ္နားမႈ ဂိတ္ အခက္အခဲႏွင့္ စား၀တ္ေနေရး က်ပ္တည္းမႈမ်ား ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ အခက္ေတြ႕ေနရသည္ဟု တရား၀င္လိုင္စင္ႏွင့္ လုပ္ကိုင္ေနေသာၿမိဳ႕တြင္းTaxiယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းလုပ္သားတို႔ကဆိုသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)