Friday, December 28, 2012

လီဒို လမ္းမႀကီး ျပန္ဖြင့္ရန္ အိႏၵိယ ျပည္နယ္အစိုးရ ေတာင္းဆို

0 comments
ဒီဇင္ဘာလ ၂၈

 Photo: လီဒို လမ္းမႀကီး ျပန္ဖြင့္ရန္ အိႏၵိယ ျပည္နယ္အစိုးရ ေတာင္းဆို

28.12.2012

အိႏၵိယႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ဆက္သြယ္ေပးႏိုင္သည့္ သမိုင္းဝင္ စတီးဝဲလ္ Stilwell ေခၚ လီဒို Ledo လမ္းမႀကီးကို ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ရန္ အိႏၵိယဘက္
မွ ေဒသခံ ျပည္နယ္ အစိုးရက ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။

နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈမ်ား ထူေထာင္ကာ ေဒသတြင္း စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေစေရး အတြက္ ထိုလမ္းမႀကီးအား အျမန္ ျပန္ဖြင့္ႏုိင္ရန္အရူနာခ်ာပရာဒက္ရွ္ 
Arunachal Pradesh ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ နမ္တူကီ Nabam Tuki က ၾကာ
သပေတးေန႔က ဗဟိုအစိုးရအားေတာင္းဆိုလိုက္ေၾကာင္း PTIသတင္းတရပ္
တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

“အဓိပၸါယ္ျပည့္ဝတဲ့ အေရွ႕ေမွ်ာ္မူဝါဒအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တာကေတာ့ ကုန္းေျမ ဆက္သြယ္မႈျဖစ္ၿပီး ဒီလမ္းမႀကီး ကို ျပန္ဖြင့္ျခင္းအားျဖင့္ ေဒသတြင္း
မွာ နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အက်ဳိးျပဳေစပါလိမ့္မယ္” ဟု မစၥတာတူကီ ကနယူးေဒ
လီတြင္ က်င္းပသည့္ အမ်ဳိးသား ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ (NDC) အစည္းအေဝးတြင္
 ေျပာဆိုလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

လီဒို လမ္းမႀကီးဟုလည္း ေခၚၾကသည့္ အဆိုပါ စတီးဝဲလ္ လမ္းမႀကီးကို ျပန္ဖြင့္
ခဲ့ပါက နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္း အျပင္ နယ္စပ္ေဒသ အဖ်က္အေမွာင့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကိုလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ကာ သတင္းအခ်က္အလက္ ပိုမိုစီးဆင္း
ေစႏိုင္ၿပီး ျပည္သူခ်င္းယဥ္ေက်းမႈဆက္ဆံေရးမ်ားလည္းပိုမိုအားေကာင္းလာေစ
ခဲ့မည္ဟု မစၥတာ တူကီကေထာက္ျပသည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ အာသံ Assam ျပည္နယ္၊ လီဒို Ledo ၿမိဳ႕ေလးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊
ကခ်င္ျပည္နယ္ကို ျဖတ္ကာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၊ ကူမင္းၿမိဳ႕သို႔ ဆက္သြယ္ထားသည့္ အဆုိပါ လမ္းမႀကီးကိုဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက မဟာမိတ္တပ္မ်ားက ေဖာက္
လုပ္ခဲ့ၾကၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

တ႐ုတ္ျဖဴ ခ်န္ေကရွိတ္၏ အၾကံျပဳခ်က္အရ အေမရိကန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဂ်ဳိးဇက္ စတီးဝဲလ္ အား ဂုဏ္ျပဳ၍ စတီးဝဲလ္ လမ္းမႀကီးဟု ၁၉၄၅ ခုႏွစ္တြင္ ေျပာင္း
လဲေခၚေဝၚလာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ မျပဳျပင္ေတာ့ဘဲထားခဲ့သည့္၁,၇၂၆
ကီလိုမီတာ အရွည္လမ္းမႀကီးတြင္ အမ်ားစုမွာ အသံုးျပဳႏိုင္သည့္အေနအထား
တြင္ရွိၿပီး ျမန္မာျပည္တြင္းမွ ၁၆ဝ ကီလိုမီတာခန္႔သာ ျပန္လည္ျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္
သည္ဟုဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျမစ္ႀကီးနား-တႏိုင္း-ပန္းေလာင္း လမ္းပိုင္းအား က်ပ္သန္းေပါင္း ၂၅ဝ ကုန္က်ခံကာ ေဖာက္လုပ္ျပင္ဆင္ လ်က္ရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့ ေဆာက္လုပ္
ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတဦးက မဇၥ်ိမအား ႏိုဝင္ဘာလတြင္းက ေျပာဆို ခဲ့ဖူးသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ကန္ပိုက္တီး လမ္းပိုင္းကို တ႐ုတ္အစိုးရမွ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္တြင္ ေဖာက္
လုပ္ၿပီးစီးခဲ့ၿပီး က်န္လမ္းပိုင္းျဖစ္သည့္ ျမစ္ႀကီးနား-တႏိုင္းကို ယုဇနကုမၸဏီက လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိသည္။ အိႏၵိယ အစိုးရဘက္မွမူ ထိုလမ္းမႀကီးအား ၎၏ ခြဲ
ထြက္သူပုန္မ်ား အသံုးခ်မည္ကိုစိမ္းရိမ္လ်က္ရွိသည္ဟုလည္း ေဝဖန္သူမ်ားက ဆိုသည္။
မဇၥ်ိမ





အိႏၵိယႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ဆက္သြယ္ေပးႏိုင္သည့္ သမိုင္းဝင္ စတီးဝဲလ္ Stilwell ေခၚ လီဒို Ledo လမ္းမႀကီး

ကို ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ရန္ အိႏၵိယဘက္မွ ေဒသခံ ျပည္နယ္ အစိုးရက ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။

နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈမ်ား ထူေထာင္ကာ ေဒသတြင္း စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေစေရး အတြက္ ထိုလမ္းမႀကီးအား အျမန္ ျပန္ဖြင့္ႏုိင္ရန္အရူနာခ်ာပရာဒက္ရွ္ Arunachal Pradesh ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ နမ္တူကီ Nabam Tuki က ၾကာသပေတးေန႔က ဗဟိုအစိုးရအားေတာင္းဆိုလိုက္ေၾကာင္း PTIသတင္းတရပ္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

“အဓိပၸါယ္ျပည့္ဝတဲ့ အေရွ႕ေမွ်ာ္မူဝါဒအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တာကေတာ့ ကုန္းေျမ ဆက္သြယ္မႈျဖစ္ၿပီး ဒီလမ္းမႀကီး ကို ျပန္ဖြင့္ျခင္းအားျဖင့္ ေဒသတြင္းမွာ နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အက်ဳိးျပဳေစပါလိမ့္မယ္” ဟုမစၥတာ

တူကီ ကနယူးေဒလီတြင္ က်င္းပသည့္ အမ်ဳိးသား ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ (NDC)အစည္းအေဝးတြင္ေျပာဆိုလိုက္
ျခင္း ျဖစ္သည္။

လီဒို လမ္းမႀကီးဟုလည္း ေခၚၾကသည့္ အဆိုပါ စတီးဝဲလ္ လမ္းမႀကီးကို ျပန္ဖြင့္ခဲ့ပါက နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး

 လုပ္ငန္း အျပင္ နယ္စပ္ေဒသ အဖ်က္အေမွာင့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကိုလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ကာသတင္းအခ်က္
အလက္ပိုမိုစီးဆင္းေစႏိုင္ၿပီး ျပည္သူခ်င္းယဥ္ေက်းမႈဆက္ဆံေရးမ်ားလည္းပိုမိုအားေကာင္းလာေစခဲ့မည္ဟု
 မစၥတာ တူကီကေထာက္ျပသည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ အာသံ Assam ျပည္နယ္၊ လီဒို Ledo ၿမိဳ႕ေလးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ကခ်င္ျပည္နယ္ကို ျဖတ္ကာတ

႐ုတ္ႏိုင္ငံ၊ကူမင္းၿမိဳ႕သို႔ ဆက္သြယ္ထားသည့္ အဆုိပါ လမ္းမႀကီးကိုဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းကမဟာမိတ္တပ္
မ်ားက ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၾကၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

တ႐ုတ္ျဖဴ ခ်န္ေကရွိတ္၏ အၾကံျပဳခ်က္အရ အေမရိကန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဂ်ဳိးဇက္ စတီးဝဲလ္အား ဂုဏ္ျပဳ၍စတီး

ဝဲလ္လမ္းမႀကီးဟု ၁၉၄၅ ခုႏွစ္တြင္ ေျပာင္းလဲေခၚေဝၚလာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ မျပဳျပင္ေတာ့ဘဲထားခဲ့သည့္၁,၇၂၆ကီလိုမီတာ အရွည္လမ္းမႀကီးတြင္

 အမ်ားစုမွာ အသံုးျပဳႏိုင္သည့္အေနအထားတြင္ရွိၿပီး ျမန္မာျပည္တြင္းမွ ၁၆ဝ ကီလိုမီတာခန္႔သာ ျပန္လည္
ျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟုဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျမစ္ႀကီးနား-တႏိုင္း-ပန္းေလာင္း လမ္းပိုင္းအားက်ပ္သန္းေပါင္း၂၅ဝ ကုန္က်ခံကာ ေဖာက္လုပ္


ျပင္ဆင္ လ်က္ရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွတာဝန္ရွိသူတဦးကမဇၥ်ိမအား ႏိုဝင္ဘာလ
တြင္းက ေျပာဆို ခဲ့ဖူးသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-ကန္ပိုက္တီး လမ္းပိုင္းကို တ႐ုတ္အစိုးရမွ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္တြင္ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးခဲ့ၿပီးက်န္လမ္းပိုင္း

ျဖစ္သည့္ ျမစ္ႀကီးနား-တႏိုင္းကို ယုဇနကုမၸဏီက လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိသည္။ အိႏၵိယ အစိုးရဘက္မွမူ ထိုလမ္း
မႀကီးအား ၎၏ ခြဲထြက္သူပုန္မ်ား အသံုးခ်မည္ကိုစိမ္းရိမ္လ်က္ရွိသည္ဟုလည္း ေဝဖန္သူမ်ားက ဆိုသည္။
မဇၥ်ိမ

Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here