ေအးသာယာ အေ၀းေျပး ကား၀င္း (ဓာတ္ပုံ – ၾကယ္ျပာ / ဧရာဝတီ)
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေပၚမွ အေ၀းေျပး ယာဥ္လိုင္းမ်ားကို ေတာင္ေအာက္ရွိ ေအးသာယာ
အေ၀းေျပး ကား၀င္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ ေပးခဲ့ရေသာ္လည္း ျမန္မာ့စီးပြားေရး
ဦးပိုင္ လီမိတက္ပိုင္ ကားလိုင္းမ်ားက မဆင္းေပးသည့္အတြက္ ယာဥ္လုိင္း
ပိုင္ရွင္မ်ား ေက်နပ္မႈ မရွိေၾကာင္း သိရသည္။
တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္ေက်ာ္ၿပီး ေျပးဆြဲေနေသာ ကားလိုင္းအားလုံး ဇန္န၀ါရီ လကုန္၌ အၿပီးသတ္ ေတာင္ေအာက္
သို႔ ဆင္းေပးခဲ့ရေသာ္လည္း ဦးပိုင္ ကုမၸဏီပိုင္
ရွမ္းမေလးႏွင့္ ေရႊမန္းသူ ကားမ်ားက ေရႊ႕ေျပာင္းျခင္း မရွိေသးေပ။
ယာဥ္လိုင္းမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ ေအးသာယာ ကား၀င္းသို႔ ကားဂိတ္ေပါင္း ၂၀
ခန္႔မွ ကားအစီးေရ ၅၀ ေက်ာ္ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“သူတို႔က ဦးပိုင္က ဆိုၿပီးေတာ့ မဆင္းဘဲ ေနေနၾကတယ္။ ေအာက္က
အေ၀းေျပးကြင္းကလည္း အရမ္းက်ဥ္းေတာ့ ကားလိုင္း ရွိၿပီး ဂိတ္ပိုင္တဲ့
အခန္းမရွိတာ ပိုမ်ားတယ္” ဟု ေရႊေတာင္ရိုး ကားဂိတ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး
ဦးခင္ေမာင္၀င္းက ေျပာသည္။
ဇန္န၀ါရီလ အကုန္တြင္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနရာသို႔မဆင္းပါက ဒဏ္ေငြ က်ပ္ ၃
ေသာင္းႏွင့္အတူ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စဥ္ ယာယီသိမ္းျခင္း၊ ရက္ ၃၀ အထိ
ယာဥ္ေျပးဆြဲခြင့္ ရပ္နားျခင္းမွ ယာဥ္လိုင္းအား ယာယီပိတ္သိမ္းသည္ အထိ
လုပ္ေဆာင္ သြားမည္ဟု ရွမ္းျပည္နယ္ ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းဦးစီးဌာနက
ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေက်ာ္ကားမ်ားအား ေအးသာယာအေ၀းေျပး
ကား၀င္းသို႔ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းႏွင့္အတူ ရွမ္းျပည္နယ္ အေရွ႕ပိုင္းသို႔
ေျပးဆြဲေနေသာ ကားမ်ားကို သစ္ေတာ ကား၀င္းသို႔လည္းေကာင္း၊ ေဒသတြင္း
ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ ေျပးဆြဲသည့္ကားမ်ားကို ေမာခ်ယ္ရီ ကား၀င္းသို႔ လည္းေကာင္း
ေျပာင္းေရႊ႕ေပးခဲ့ရသည္။
အေဝးေျပး ကားလိုင္းမ်ား ေနရာ ေျပာင္းေရႊ႕ရမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍
ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔မွ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီး
ဦးစုိင္းေနာ္ခမ္းအား ဧရာ၀တီမွ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့ရာ တယ္လီဖုန္းမွ တဆင့္
ေျဖၾကားမေပးႏုိင္ေၾကာင္း၊ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕သို႔လာေရာက္ေမးျမန္းမွ ေျဖၾကား
ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆို
ခဲ့သည္။
ယခင္က ရန္ကုန္ – ေတာင္ႀကီး ေျပးဆြဲေသာ ကားလိုင္းမ်ားသာ ေအးသာယာ ကား၀င္း၌
ခရီဆုံးၿပီး ေတာင္ေပၚသို႔ ႀကိဳ၊ ပို႔ ကားမ်ားျဖင့္ တက္ၾကရေၾကာင္း၊ တျခား
ေဒသမ်ားသို႔ ေျပးဆြဲေသာ ကားမ်ားသည္ ၿမိဳ႕ေပၚမွ တိုက္ရိုက္
ေျပးဆြဲခြင့္ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“မဆင္းေပးဘူးလို႔ မျငင္းဆန္ရဲပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔မွာ
ဂိတ္ပိုင္အခန္းလည္း မရွိဘူး။ အခုလို ေျပာင္းရမယ္ဆိုေတာ့ အခန္းေတြ ကလည္း
ငွားတဲ့လူေတြနဲ႔ ျပည့္ကုန္ၿပီ။ ေရာင္စုံထီးနဲ႔ ဂိတ္ထိုးရမယ့္ အေနအထားပါ” ဟု
ဒို႔ညီေနာင္ ကားလိုင္းမွ ဦးခြန္တင္ေအာင္က ဆိုသည္။
ယခုအခါ ယာဥ္လိုင္းမ်ား စုေပါင္း၍ အစိုးရအဖြဲ႔ထံသို႔ စာတင္ထားၾကၿပီး
၎စာတြင္ ေျပာင္းေရႊ႕ရမည့္ ကား၀င္း၏ အေနအထားမွာ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္အတြက္
ကားအားလုံး ေနရာခ်ထားရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ကား၀င္းကို ျပင္ဆင္တိုးခ်ဲ႕
ၿပီးမွသာ ဆင္းခြင့္ျပဳရန္၊ ေႏြရာသီတြင္ ဖုန္ထူၿပီး မိုးအခါ၌
ဗြက္ထေနျခင္းကိုလည္း ျပင္ဆင္ေပးပါရန္၊ ဂိတ္ပိုင္ေနရာမ်ား၊ ခရီးသည္ ယာယီ
နားခိုရန္ေနရာမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ အရန္ တကၠစီမ်ား အလုံအေလာက္
ထားေပးရန္တို႔ ပါ၀င္သည္။
ယခုကဲ့သို႔ အေဝးေျပးယာဥ္လိုင္းမ်ား ေတာင္ေအာက္သို႔
ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ ကားလိုင္းမ်ားသည္ ႀကိဳ၊ ပို႔ယာဥ္မ်ားကို ထပ္မံ
၀ယ္ယူ ေနရသျဖင့္ ေငြေၾကးကုန္ၾကမႈ ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း၊ ေတာင္ေပၚမွ
ေတာင္ေအာက္သို႔ ဆင္းသည့္ ကားခ မ်ားသည္လည္း က်ပ္ ၁၀၀၀ မွ ၁၅၀၀ သို႔
ေျပာင္းလဲသြားေၾကာင္း၊ လိုင္းကားမ်ား မလုံေလာက္သည့္ အတြက္ ဆိုင္ကယ္
ကယ္ရီသမားမ်ား တိုးပြားလာရာ ယာဥ္ေက်ာ ရႈပ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ဆုိသည္။
ယခုအခါတြင္ အသစ္ ေျပာင္းေရႊ႕ထားေသာ အေ၀းေျပးကား၀င္း မ်ား၌
ပို႔ေဆာင္ေရးမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ စည္ပင္ႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား ေန႔စဥ္
၀င္ေရာက္ စစ္ေဆးေနေသာ္လည္း၊ မေရႊ႕ေျပာင္းေသးေသာ ကားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ
တစုံတရာ အေရးယူမႈ မရွိေသးေပ။
ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္း ဦးစီးဌာနမွ ဦးစီးအရာရွိႏွင့္ ကားလိုင္းမ်ားမွ
တာ၀န္ရွိသူမ်ား ေတြ႔ဆုံညိႇႏိႈင္းခဲ့စဥ္ ဦးပိုင္ လီမိတက္ပိုင္ ကားမ်ားလည္း
ဆင္းေပးပါရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း ၎တို႔ ၀န္ႀကီးဌာနအခ်င္းခ်င္း
ညိႇႏိႈင္းရဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသာ ေျပာဆိုခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
တျခားေသာ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕ေပးရသကဲ့သို႔ စီးပြားေရးဦးပုိင္က
ပိုင္ဆုိင္သည့္ ယာဥ္လုိင္းမ်ားလည္း ေရႊ႕ေျပာင္း ေပးေစခ်င္ေၾကာင္း၊
ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း မေျပာင္းေရႊ႕ပါက အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ စာတင္သြားမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္ မ်ားက ေျပာသည္။
၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္၌ စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမီတက္ကို စစ္တပ္ အႀကီးအကဲမ်ားမွ
ဦးေဆာင္ၿပီး တပ္မေတာ္သားမ်ားႏွင့္ မိသားစု ၀င္မ်ား၊
တပ္မေတာ္အၿငိမ္းစားမ်ား စား၀တ္ေနေရး ေျပလည္ေစရန္ တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။ လက္ရွိ ဥကၠ႒ အျဖစ္ တာ၀န္ယူထားသူမွာ စစ္ေရးခ်ဳပ္
ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ခင္ေဇာ္ဦး ျဖစ္သည္။
စီးပြားေရးဦးပိုင္လီမိတက္သည္ ျမန္မာျပည္တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္အေဝးေျပးႏွင့္ၿမိဳ႕တြင္းကားလိုင္းမ်ား ျဖစ္ေသာ
ဗႏၶဳလ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး
လုပ္ငန္း အပါအဝင္ ဘီယာခ်က္စက္ရုံ၊ စီးကရက္စက္ရုံ၊ ေသာက္ေရသန္႔
ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ သၾကားစက္၊ ပလတ္စတစ္ စက္ရုံမ်ားႏွင့္ ၾကယ္ငါးပြင့္
သေဘၤာလိုင္း၊ ျပည္တြင္း ေရေၾကာင္းပိုင္ လုပ္ငန္းတခ်ိဳ႕၊ေလာင္စာဆီ
အေရာင္းဆိုင္မ်ား၊ ျပည္ပမွ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္မ်ားကို
လုပ္ကိုင္လွ်က္ရွိသည္။
ဧရာ၀တီ