ျပင္ဆင္ေနတ့ဲ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား (ဓာတ္ပံု- ျပည္ေတာ္ျမင့္/ဧရာ၀တီ) |
နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္အေရးပါသည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီတံတား ႀကံ႕ခိုင္ေရးက်ဆင္းေနသည့္ အတြက္ ဘတ္သန္း ၄၀ အကုန္ခံ မြမ္းမံလ်က္ရိွသည္။
(ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္မႈ ~ ဘတ္သန္း ၄၀ = ေဒၚလာ ၁၄ သိန္း သုိ႔မဟုတ္ က်ပ္ သန္း ၁,၀၀၀)ကုန္တန္ခ်ိန္ ၁၂ တန္ေအာက္ယာဥ္မ်ားသာ သြားလာႏိုင္ေတာ့သည့္ တံတားကို တန္ခ်ိန္ ၃၀ ယာဥ္မ်ား သြားလာႏိုင္ရန္အတြက္ မြမ္းမံျခင္းျဖစ္သည္ဟု လုပ္ငန္းခြင္ရိွ ထိုင္းအင္ဂ်င္နီယာတဦးက ဆိုသည္။
၎က ”ဒီတံတား ျပင္ၿပီးသြားရင္ေတာ့ လက္ရိွထက္ကို ႏွစ္ဆခြဲေလာက္ ခံႏိုင္ရည္ရိွလာမွာ။ အခုသြားေနတာေတြက ၁၂ တန္ေအာက္ယာဥ္ေတြပဲ” ဟုေျပာသည္။
ယခင္က ဤတံတားေပၚတြင္ တန္ ၅၀ ရိွ ကုန္တင္ကားမ်ား ျဖတ္သန္း သြားလာခ့ဲသည္။
၂၀၀၆ ေနာက္ပုိင္း တံတား ခံႏိုင္ရည္ က်ဆင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ယာဥ္ငယ္မ်ားျဖင့္သာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား သယ္ေဆာင္ရသည့္အတြက္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈကို ေႏွာင့္ေႏွးလာသည္ဟု ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
မြန္းမံမႈ လုပ္ငန္းခြင္ကို ယခုလဆန္းပိုင္းတြင္ စတင္ခ့ဲၿပီး တံတားႀကံ႕ခိုင္မႈက်ဆင္းျခင္းကို အဓိကျဖစ္ေစသည့္ ထိုင္းဘက္ပိုင္း တိုင္အမွတ္ ၈၊ ျမန္မာဘက္ပိုင္း တိုင္အမွတ္ ၆ တို႔ကို ျပင္ဆင္လ်က္ရိွသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံက တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ဤခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ၁၉၉၇ ၾသဂုတ္ ၁၅ တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။
ထိုင္းသည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ေဒသအတြင္း ေပၚလာမည့္ အာဆီယံစီးပြားေရးအသိုက္အ၀န္း (AEC) အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေနၿပီး အိမ္နီးျခင္းႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ တိုးျမွင့္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားကို စတင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွသည္ဟု တာ့ခ္ခရိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္းက ေျပာသည္။ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕အနီး အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းကို AEC အေကာင္အထည္ မေပၚမီ အၿပီး တည္ေဆာက္သြားမည္ဟု ထိုင္းအစိုးရက ေျပာထားသည္။
ထုိစီမံကိန္းတြင္ တံတားသစ္တခု တည္ေဆာက္ေရးလည္း ပါ၀င္သျဖင့္ မဲေဆာက္ေဒသတြင္ နယ္စပ္ တံတား ၂ ခု ကုိ ေတြ႔ျမင္ရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ဧရာ၀တီ