Wednesday, August 14, 2013

" ႀကီးျမတ္ေသာႏုိင္ငံ ႀကီးျမတ္ေသာလူမ်ဳိး "

0 comments

ၾသဂုတ္လ(၁၄)ရက္
Photo: " ႀကီးျမတ္ေသာႏုိင္ငံ ႀကီးျမတ္ေသာလူမ်ဳိး "
========================

ကမၻာေက်ာ္သိပၸံဝတၴဳေရး ဆရာ ႀကီး အိပ္ခ်္ဂ်ီဝဲလ္က အေသာကကို အႀကီးက်ယ္ဆံုး၊ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ဘုရင္ ဧကရာဇ္ဟူ၍ မွတ္တမ္းေရးထုိးခဲ့သည္။ သူက အႀကီးက်ယ္ဆံုးဟူ၍ သတ္မွတ္ျခင္း မွာ အေသာကပိုင္ဆုိင္ေသာ ႏုိင္ငံ၏ နယ္ နိမိတ္အက်ယ္အဝန္းေၾကာင့္ မဟုတ္။ ႀကီးမားေသာ စစ္တပ္အင္အား အေရ အတြက္ေၾကာင့္မဟုတ္။ တုိင္းႏုိင္ငံအတြင္း ရွိမ်ားေျမာင္လွစြာေသာတုိင္းသူျပည္သား မ်ားကိုအုပ္စုိးရျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္။
 
ထုိ႔အတူ အျမင့္ျမတ္ဆံုးဟူ၍ သတ္မွတ္ျခင္းမွာလည္းရွားပါးအဖိုးတန္ ေသာ စိန္ေရႊရတနာမ်ား အလွ်ံပယ္ ေပါမ်ားၾကြယ္ဝေနေသာေၾကာင့္မဟုတ္။ 
ဆင္ျဖဴရတနာမ်ားပိုင္ဆုိင္ေသာေၾကာင့္ လည္း မဟုတ္ေပ။ စိန္စီေရႊခ် နန္းေတာ္ ႀကီးမ်ားကို ေဆာက္လုပ္စိုးစံခဲ့ေသာ ေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ေပ။ အဓိက အေၾကာင္းရင္းႏွစ္ရပ္ေၾကာင့္ ကမၻာ့ သမုိင္းတြင္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘုရင္ဧကရာဇ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခံရျခင္းျဖစ္သည္။
 
ပထမအေၾကာင္းရင္းမွာ သေဘာ ထားႀကီးရင့္မႈႏွင့္ လူသားဆန္မႈတို႔ ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအေၾကာင္း မွာ အၾကမ္းမဖက္ေရး ဝါဒလမ္းစဥ္ကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေသာ အဦးဆံုးအုပ္ခ်ဳပ္သူတစ္ဦးျဖစ္ျခင္း ေၾကာင့္ပင္။ အေသာကေက်ာက္စာေတြ ကို ေလ့လာဖူးသူတိုင္း ဤအခ်က္ကိုအၾကြင္းမဲ့လက္ခံ အတည္ျပဳၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။
 
အေသာကက ''ဘုရင္သည္ ျပည္ သူ၏ ႏွိမ့္ခ်႐ိုက်ဳိးေသာ အေစအပါး သို႔မဟုတ္ အက်ဳိးေဆာင္မွ်သာ ျဖစ္ သည္။ သက္ဦးဆံပိုင္ မဟုတ္ေပ။ ဘုရင့္လက္ထဲ၌ မေျပာပေလာက္သည့္ အလြန္တရာနည္းပါးသည့္ အာဏာသာလွ်င္ .....

Readmore >>> http://www.popularmyanmar.com/mpaper/?p=74409
ကမၻာေက်ာ္သိပၸံဝတၴဳေရး ဆရာ ႀကီး အိပ္ခ်္ဂ်ီဝဲလ္က အေသာကကို အႀကီးက်ယ္ဆံုး၊ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ဘုရင္ ဧကရာဇ္ဟူ၍ မွတ္တမ္းေရးထုိးခဲ့သည္။ သူက အႀကီးက်ယ္ ဆံုးဟူ၍ သတ္မွတ္ျခင္း မွာ အေသာကပိုင္ဆုိင္ေသာ ႏုိင္ငံ၏ နယ္ နိမိတ္အက်ယ္အဝန္းေၾကာင့္ မဟုတ္။ ႀကီးမားေသာ စစ္တပ္အင္အား အေရ အတြ က္ေၾကာင့္မဟုတ္။ တုိင္းႏုိင္ငံအတြင္း ရွိမ်ားေျမာင္လွစြာေသာတုိင္းသူျပည္သား မ်ားကိုအုပ္စုိးရျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္။ ထုိ႔အတူ အျမင့္ျမတ္ဆံုးဟူ၍ သတ္မွတ္ျခင္းမွာ လည္းရွားပါး အဖိုး တန္ ေသာ စိန္ေရႊရတနာမ်ား အလွ်ံပယ္ ေပါမ်ားၾကြယ္ဝေနေသာေၾကာင့္မဟုတ္။
ဆင္ျဖဴရတနာမ်ားပိုင္ဆုိင္ေသာေၾကာင့္ လည္း မဟုတ္ေပ။ စိန္စီေရႊခ် နန္းေတာ္ ႀကီးမ်ားကို ေဆာက္လုပ္စိုးစံခဲ့ေသာ ေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ေပ။ အဓိက အေၾကာင္း ရင္းႏွစ္ရပ္ေၾကာင့္ ကမၻာ့ သမုိင္းတြင္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘုရင္ဧကရာဇ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ခံရျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမအေၾကာင္းရင္းမွာ သေဘာ ထားႀကီးရင့္မႈႏွင့္ လူသားဆန္မႈတို႔ ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအေၾကာင္း မွာ အၾကမ္းမဖက္ေရး ဝါဒလမ္းစဥ္ကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေသာ အဦးဆံုးအုပ္ ခ်ဳပ္သူ တစ္ဦးျဖစ္ျခင္း ေၾကာင့္ပင္။ အေသာကေက်ာက္စာေတြ ကို ေလ့လာဖူးသူတိုင္း ဤအခ်က္ကို အၾကြင္းမဲ့လက္ခံအတည္ျပဳၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။
အေသာကက ”ဘုရင္သည္ ျပည္ သူ၏ ႏွိမ့္ခ်႐ိုက်ဳိးေသာ အေစအပါး သို႔မဟုတ္ အက်ဳိးေဆာင္မွ်သာ ျဖစ္ သည္။ သက္ဦးဆံပိုင္ မဟုတ္ေပ။ ဘုရင့္လက္ထဲ၌ မေျပာ ပေလာက္သည့္ အလြန္တရာနည္းပါးသည့္ အာဏာသာ လွ်င္ ရွိေလသည္”စေသာ မဟာဘာရတ၊ သုကၠနီတိက်မ္းမ်ား၏ အဆံုးအမျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ တရား မင္းျဖစ္သည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမၻာ့သမုိင္း၌ အႀကီး က်ယ္ဆံုး၊ အျမင့္ျမတ္ဆံုးဘုရင္ဧကရာဇ္ ျဖစ္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။
ႀကီးျမတ္ေသာႏုိင္ငံ
တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာသူကို သူေကာင္းျပဳလိုလွ်င္ အရာအထူးေပး ျခင္း၊ ဆုလာဘ္ေပးျခင္းျဖင့္ သူေကာင္း ျပဳရာသည္။ တစ္ႏုိင္ငံလံုးကို ခ်ီးေျမႇာက္ သူေကာင္းျပဳလုိ လွ်င္သဂၤဟတရားေလးပါး ျဖင့္ ခ်ီးေျမႇာက္သူေကာင္းျပဳရာသည္။ရာဇဓမၼသဂၤဟ၊ ရာဇာဘိဟိတံ ဒီပနီတို႔လာ တရားမင္းတို႔၏ က်င့္ထုိက္ က်င့္ေကာင္းေသာ၊ မင္းက်င့္တရားတို႔ တြင္ သဂၤဟတရားေလးပါးသည္ အေျခ ခံက်က်ပါဝင္ေနခဲ့သည္။ သႆေမဓ၊ ပုရိသေမဓ၊ သမၼာပါသႏွင့္ ဝါစာေပယ် တို႔ ျဖစ္သည္။ သႆေမဓ – သႆသဒၵါသည္ ေကာက္ပင္ကို ေဟာေသာ္လည္း ႏုိင္ငံ ဓမၼအင္အားအေလ်ာက္ အျခားလုပ္ငန္း မ်ားအားလံုးမွ တရားမွ်တေသာ အခြန္ အတုတ္ ေကာက္ ခံျခင္းျဖစ္သည္။
ဗုဒၶဂုဏာလကၤာရက်မ္း – ၌
ပ်ားပိတုန္းမ်ားသည္
ပန္းကိုမထိခိုက္ မနစ္နာေစဘဲ
ပန္းဝတ္ရည္ကို စုပ္ယူသြားသကဲ့သို႔
ထုိနည္းတူစြာ
တုိင္းသူျပည္သားမ်ားကို မထိခိုက္ မနစ္နာေစဘဲ
အခြန္အတုတ္ကို ေကာက္ယူၾက၏။ ဟု ေရးဖြဲ႕ထားသည္။
ပုရိသေမဓ-ႏုိင္ငံတြင္းရွိ ကုန္သည္ လယ္လုပ္မွစ၍ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအား လံုးမွ တရားမွ်တစြာေကာက္ယူေသာ အခြန္အတုတ္တို႔ကို ႏုိင္ငံ့တာဝန္အသီးသီး ထမ္းေ ဆာင္ေနသူတို႔အား စားေလာက္ ေအာင္ႀကီးစဥ္ငယ္လုိက္ ခ်ီးျမႇင့္ေထာက္ပံ့ ျခင္းျဖစ္သည္။ ပုရိသေမဓ အားနည္း ေလေလ၊ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈ အား ေကာင္းေလေ လ ျဖစ္တတ္သည္။ သမၼာပါသ-ကုန္သည္လယ္လုပ္တို႔ ကို စည္ပင္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေစရန္ လြတ္ လပ္မွ်တေစရန္ ႀကီးၾကပ္ေပးျခင္း၊ အတုိး အပြားမရွိ အရင္းအႏွီးမ တည္ေပးျခင္း။ ဝါစာေပယ်-အက်ဳိးလည္းရွိ၊ သာ ယာေခ်ငံေသာ စကားလည္းျဖစ္ေသာ ခ်စ္ဖြယ္ေသာ စကားကိုေျပာဆုိဆက္ဆံ ျခင္း။ ႀကီးျမတ္ေသာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံဟူ၍ ကမၻာ့ႏုိင္ငံအသီးသီးက ေလးျမတ္လာေစ ရန္မွာ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံရွိ အုပ္ခ်ဳပ္သူအဖြဲ႕၏ မင္းက်င့္တရားျပည့္စံုမႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရား ျပည့္ဝမႈ၊ ဥာဏ္ပညာ အေျမာ္အျမင္ရွိမႈ၊ မိမိႏိုင္ငံအက်ဳိးကို ဦးထိပ္ရြက္မႈႏွင့္ ႏုိင္ငံ  သူ ႏိုင္ငံသား သားအေပါင္းကို ရင္ဝယ္ သားကဲ့သို႔ စာနာေထာက္ထား သေဘာ ထားျပည့္ဝမႈတို႔အေပၚတုိင္းတာသတ္မွတ္ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေဂ်ာ့ဝါရွင္တန္လုိ၊ အဗရာဟင္ လင္ကြန္းလို သမၼတေတြ အေပၚ အျခားေသာႏုိင္ငံေတြကပါ ခ်စ္ ခင္ေလးျမတ္ၾကျခင္းမွာ ဤအခ်က္ျပည့္စံု မႈေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံတြင္းမွာ ေသနတ္သံ ေတြဟိန္းဟိန္းညံေနသလား။ စာသင္ ေက်ာင္းမ်ားမွာ စာအံသံေတြကင္းမဲ့ေန သလား။ ျပည္သူေတြေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကရဲ႕ လား။ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ ၿခိမ္႔ၿခိမ့္သဲသဲ က်င္းပေနသလား။ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈေတြ မွန္မွန္ႀကီးတုိးျမင့္ေနသလား။ ေဆး႐ံုေဆး ခန္း၊ တရား႐ံုးေတြမွာ အက်ဥ္းေထာင္ ေတြမွာ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္ေနသလား။ ျပည္သူေတြက တာေတလန္ေအာင္ ဖြတ္ေက်ာျပာစုျဖစ္ေနၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္သူ အ သိုင္းအဝိုင္းက ကမၻာ့အဆင့္မီဘီလ်ံနာေတြ စာရင္းဝင္ေနသလား။ ကမၻာ့အၫႊန္းကိန္း စာရင္းတုိင္းမွာ ေအာက္ဆံုးမွာအၿမဲရွိေန သလား။ (ဥပမာ-ဖုန္းသံုးစြဲႏုိင္မႈ အနည္း ဆံုး၊ လွ်ပ္စစ္မီးသံုးစြဲႏုိင္မႈ အနည္းဆံုး၊ ကေလးလုပ္သားအမ်ားဆံုး၊ တစ္ဦးခ်င္း ဝင္ေငြ အနည္းဆံုး စသည္ …) ႀကီးျမတ္ေသာ ႏုိင္ငံျဖစ္ဖို႔ ခရီးအ ဆင့္ဆင့္ျဖတ္သန္းေက်ာ္လြန္ရမည္ မွန္ ေသာ္လည္း မလုပ္ႏုိင္စရာဘာမွ်မရွိပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးမညံ့ လွေသာ လူသားရင္းျမစ္ေတြရွိသည္။ သဘာဝသယံဇာတရင္းျမစ္ေတြရွိသည္။
ႀကီးျမတ္ေသာလူမ်ဳိး
ႀကီးျမတ္ေသာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ ျဖစ္ဖို႔ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားတစ္ရပ္ ကသာ ဖန္တီးႏိုင္သည္ဟုထင္လွ်င္ ဤအထင္သည္ ယေန႔ေခတ္ကာလ အတြက္ အလြန္အ မင္း ေဆြးျမည့္ေန ေသာ သီအုိရီသာ ျဖစ္သည္။ ႀကီးျမတ္ ေသာႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ဖို႔ျပည္သူျပည္သား ေတြက အေရးပါေသာအခန္းက႑မွ အၿမဲ တေစပါဝင္ေန မည္ သာ ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္က်င့္သိကၡာေကာင္းမြန္ေသာ၊ ဆင္ျခင္တံုတရားျပည့္ဝေသာ၊ ပညာ တတ္ေသာ၊ ႏုိင္ငံႏွင့္လူမ်ဳိးအေပၚသစၥာ ေစာင့္သိ႐ိုေသေသာ ႏုိင္ငံသားတစ္ဦး ခ်င္းစီဖြဲ႕တည္ထုဆစ္ထားေသာ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္းတစ္ရပ္သည္ ႏုိင္ငံ၏အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးသမိုင္းကို ကိုယ္တုိင္ပါဝင္ေဆာင္ ရြက္ႏုိင္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ျဖစ္ လာေပလိမ့္မည္။ ႐ိုးသားႀကိဳးစားၿပီး အတၱႏွင့္ပရကို ဒြန္တြဲခံစားႏုိင္သည့္ ဥာဏ္ရည္ကိန္းရွိသူတို႔သည္ ႏိုင္ငံတစ္ ႏုိင္ငံ၏ ေရွ႕ေဆာင္ေရွ႕ရြက္ေနရာမွေန ၍ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကို တြန္းတင္ေပး ႏုိင္သည္။
ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးကို ဤကဲ့သို႔ ေသာျပည္သူမ်ားျဖစ္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း သည္လည္း စိတ္ကူးယဥ္ျခင္းမ်ဳိးသာ ျဖစ္သည္။ ဆာေသာမတ္စ္မုိး၏ ယူတုိး ပီးယားကြၽန္းႏုိင္ငံ ကေလးကလြဲလွ်င္ ေခြးေလေခြးလြင့္မရွိေသာ၊ လူေလလူ လြင့္မရွိေသာ သူေတာင္းစားမရွိေသာ၊ လူတစ္ကိုယ္ သံုးထပ္အိမ္တစ္လံုးစီပိုင္ ဆိုင္ေသာ၊ အိမ္တံခါးမ်ားကို အၿမဲတေစ ဖြင့္ထားေလ့ရွိေသာ၊ တစ္ေန႔အလုပ္လုပ္ ခ်ိန္ ၆ နာရီသာရွိၿပီး လံုေလာက္ေသာ အနားယူ အပန္းေျဖခ်ိန္မ်ားရွိေသာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ေနေသာ လူ႔ဘဝဟူ သည္ သုခဘံုတစ္ခုအျဖစ္ခံစားေနေပ်ာ္ ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကေလးတစ္ခု သည္ ဤကမၻာေျမ၌ ရွိလည္းမရွိေပ။ က်ဥ္းက်ပ္တုပ္ေႏွာင္လြန္းေသာ လူ႔ဘဝ ၏ အနိဌာ႐ံုမ်ားေၾကာင့္ စိတ္ကူးယဥ္ သုခဘံုေလးအျဖစ္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ ျခင္းသာျဖစ္သည္။
လက္ရွိ ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရးဇာတ္ခံုမွာ က မညီမွ်မႈေတြ၊ တရားကင္းမဲ့မႈေတြ၊ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈေတြ၊ စစ္ပြဲေတြ၊ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈေတြ၊ ဥပေဒကို လုိသ လုိျပဳျပင္ေနတာေတြကို ႏုိင္ငံတုိင္း လိုလုိမွာေတြ႕ျမင္ေနၾကရသည္။ ဆင္းရဲ တြင္းနက္လာေလေလ အတၱက ပိုမိုႀကီး ထြားလာေလေလ။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံတြင္ အတၱသ မားအ မ်ားစုက မိမိကိုယ္က်ဳိးကို သာအေလးဂ႐ုျပဳေနသမွ် ႏုိင္ငံ၏အနာ ဂတ္ကို ေျမာ္ျမင္မစဥ္းစားသမွ် ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားေတြသည္ အမွန္တကယ္ မႀကီး ျမတ္ေ သးေၾကာင္း ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္သူ မွန္သမွ် ေတြးမိၾကမည္သာျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၁ဝဝ ေက်ာ္ ကတည္းက အဂၤလိပ္ စာေရးဆရာႀကီး ဂြၽန္ရပ္စ္ကင္း (John Ruskin) က ႀကီး ျမတ္ေသာလူမ်ဳိးဆုိင္ရာ သူ႔အေတြး အျမင္ကို ဤသို႔ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ႀကီးျမတ္တဲ့လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးဟာ ဆင္းရဲသားေတြရဲ႕ စုေငြေတြနဲ႔ ခ်မ္းသာ ေနၾကတဲ့ ဘဏ္သူေဌးႀကီးေတြ ခိုးဝွက္ ေနၾကတာကို ဒီအတိုင္း ၾကည့္ေနဘူး။ႀကီးျမတ္တဲ့ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးဟာ ပိုက္ဆံေပးမလား၊ အသက္ေပးမလားဆို တဲ့ လမ္းဓားျပတို႔ထက္ ပိုကဲၿပီးအသက္နဲ႔ ပိုက္ဆံေပးလုိ႔ ေတာင္းေနတဲ့ ဓားျပအ ႀကီးစားေတြ ဓားျပတိုက္ေနတာကို လက္ပိုက္ၾကည့္မေနဘူး။
လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးဟာပိုက္ဆံသက္သက္ ကိုရွာေနတဲ့ ပရမ္းပတာလူအုပ္သာျဖစ္ေန ရင္ၾကာရွည္တည္တံ့လိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး။ စာေပကိုအထင္ေသးေနရင္ သိပၸံ ပညာကို အထင္ေသးေနရင္ အႏုပညာကိုအထင္ေသးေနရင္ သဘာဝကို အထင္ေသးေနရင္ ေမတၱာက႐ုဏာကို အထင္ေသးေနရင္ ပိုက္ဆံကိုဒီေလာက္ မက္ေနရင္ အဲဒီလူမ်ဳိးဟာ ၾကာရွည္ ခံမွာမဟုတ္ဘူး။
popularmyanmar.com

Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here