ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ၾကန္႔ၾကာမႈ မျဖစ္ေပၚေစရန္ လူအသံုးျပဳရန္မလို အလိုအေလ်ာက္ ပိတ္ဖြင့္ ေပးႏိုင္သည့္ auto စနစ္ကို ရထားလမ္းတြင္ တပ္ဆင္ရန္ စီစဥ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စက္တင္ဘာလ ၁၂ ရက္ ျမန္မာ့မီးရထားမွ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ (ေအာက္ျမန္မာျပည္) ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ဳိးက ျမန္မာ သံေတာ္ဆင့္သို႕ ေျပာသည္။
ရထားလာစဥ္ ယာဥ္လမ္းေၾကာင္း အႏၲရာယ္ ကင္းရန္အတြက္ ကားလမ္းကူးဂိတ္မ်ား ပိတ္ရန္ လူအသံုးျပဳလွ်င္ အခ်ိန္ ၂ မိနစ္ မွ ၄ မိနစ္ထိ ၾကာျမင့္ႏိုင္ၿပီး ဂိတ္တံခါးႏွင့္ ရထား မီးပိြဳင့္တိုင္သည္ ခ်ိတ္ဆက္ထား ေသာေၾကာင့္ ဂိတ္တံခါး မပိတ္မခ်င္း ပြိဳင့္တိုင္မွာ မီနီျပကာ ရထားရပ္ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။
ကားလမ္းကူးဂိတ္တြင္ လူအသံုးျပဳမည့္အစား auto ပိတ္ဖြင့္ႏိုင္သည့္ စနစ္ တပ္ဆင္လွ်င္ ရထား ရပ္စရာမလိုပဲ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး auto စနစ္ ၀ါယာႀကိဳးသည္ ရထား သံလမ္းေအာက္တြင္ တပ္ ဆင္ကာ ဂိတ္တံခါးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ဂိတ္တံခါးသည္ မီးပိြဳင့္တိုင္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ အတြက္ ရထားႏွင့္ဂိတ္ သတ္မွတ္ထားေသာ အကြာအေ၀း ေရာက္သည္ႏွင့္ အခ်က္ေပး ေခါင္းေလာင္းျမည္ကာ ဂိတ္တံခါး အလိုအေလ်ာက္ ပိတ္သြားမည္ ျဖစ္သလို ရထားျဖတ္သြားၿပီး လြတ္ကင္းသည့္ အကြာအေ၀း ေရာက္လွ်င္ ဂိတ္တံခါး ဖြင့္သြားမည္ဟု ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ိဳးက ေျပာသည္။
““ၿမိဳ႕ပတ္ရထားကို ၾကန္႕ၾကာေစတဲ့ အေၾကာင္းမွာ ကားလမ္းကူး ဂိတ္ကလည္း ပါတယ္။ ဒီဂိတ္ေတြက လူနဲ႔ ပိတ္ရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၂ မိနစ္ ၄ မိနစ္ေလာက္ ၾကာတယ္၊ ဂိတ္မပိတ္မခ်င္း ရထားသည္ ဂိတ္ ၂ ခုလံုး ပိတ္မွ auto ရတာေပါ့ လမ္းမွာ ႐ွိတဲ့ မီးပြိဳင့္တိုင္က ၀ါမွ ျဖတ္လို႕ရတာ တစ္ဖက္ ဖြင့္ထားရင္ ျဖတ္လို႕မရဘူး မီးနီေနတယ္၊ အဲဒီစနစ္ လုပ္ထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီဂိတ္ေတြ ၂ မိနစ္ ၃ မိနစ္ၾကာေအာင္ ပိတ္ရတဲ့အတြက္ ရထားက ရပ္ေစာင့္ရတယ္။ လူက ပိတ္မယ့္ ဂိတ္အစား auto ပိတ္ႏိုင္တ့ဲ ဂိတ္ေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႕ တပ္ဆင္ႏိုင္ရင္ ၂မိနစ္ ၃ မိနစ္ၾကာမယ့္ ေနရာမွာ တစ္မိနစ္ေလာက္ေတာ့ ၿပီးသြားႏိုင္တာေပါ့၊ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလည္း ေစာင့္စရာမလိုပဲ သူ႕ဘာသာ ဆက္တိုက္သြားႏိုင္တာေပါ့”” ဟု ၎က ထပ္မံေျပာၾကားသည္။
ယခုျပဳလုပ္သည့္ auto စနစ္ မီးရထားဂိတ္သည္ JICA မွ မဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ သယ္ယူ ပို႕ေဆာင္ေရး အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး အစီအစဥ္ ေရးဆဲြရာတြင္ ပါ၀င္ၿပီး စတင္ျပဳျပင္မည့္ ရက္မွာ အတိအက် မသတ္မွတ္ရေသး သည့္အတြက္ ယခုႏွစ္တြင္း စတင္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိသည္။
ေအးမိုး
Friday, September 20, 2013
Subscribe to:
Post Comments (Atom)