ဇန္န၀ါရီ(၅)
မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ညပုိင္း အခ်ိန္မ်ားတြင္ ယာဥ္တုိက္မႈ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း မႏၲေလး တုိင္း ေဒသႀကီး ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးအဖြဲ႕၏ ယာဥ္တုိက္မႈ မ်ား စာရင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ မ်ားအရ သိရသည္။
ညေန ၆နာရီမွ ၁၂နာရီအတြင္း ယာဥ္တုိက္မႈ ၁၆၈ႀကိမ္ ျဖစ္ပြား ခဲ့ေၾကာင္း သိရၿပီး ယမန္ႏွစ္ထက္ ႏွစ္ဆခန္႔ တုိးခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ၂၀၁၂ တြင္ ညပိုင္း ယာဥ္တိုက္မႈေၾကာင့္ ၁၇၄ဦး ေသဆုံးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“ညပုိင္းအခ်ိန္မွာဆုိမႏၲေလးက ဦးထုပ္မေဆာင္းတဲ့သူေတြမ်ားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေသဆုံးတာျဖစ္တဲ့ အျပင္ ညပိုင္းအခ်ိန္က်ေတာ့လည္း အရက္ ေသစာေသာက္စား မူးရစ္ၿပီး ေမာင္းႏွင္တာေတြေၾကာင့္လည္း
ေသဆုံးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ေတာ့ စီမံခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ ေဆာင္ ရြက္ဖို႔ အစီအစဥ္ရိွိပါတယ္”ဟု ယာဥ္ထိန္းရဲတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ညပုိုင္းယာဥ္တုိက္မႈတြင္ ဆုိက္ကယ္ျဖင့္တုိက္မႈမ်ား တုိးျမင့္လာခဲ့ၿပီး ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ဆုိက္ကယ္ တုိက္မႈေပါင္း ၅၁၆မႈ၊ ေသဆုံးသူ ၁၇၄ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ၆၁၈ဦးအထိ ရွိလာခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ယခင္ႏွစ္မ်ား ထက္ စာလွ်င္ ဆုိင္ကယ္စီးေရ သိသာစြာ တုိးတက္လာမႈေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ယာဥ္တုိ္က္မႈ တုိးလာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားက ဆိုသည္။
“လက္ရွိ မႏၲေလးခရုိင္အတြင္းမွာ ယာဥ္ထိန္းရဲအင္အား ၅၀၆ ဦးနဲ႔ ႀကီး ၾကပ္ေဆာင္ရြက္ေနသလို အခ်က္ျပမီးပိြဳင့္ ၂၆ေနရာ၊ လမ္းဆုံလမ္းခြ (၁၇) ေနရာမွ ေက်ာင္းယာဥ္ရွင္းလင္း ေရး၁၁ေနရာ စုစုေပါင္း၅၄ေနရာကို ယာဥ္ထိန္းရဲ ၁၁၄ ေယာက္နဲ႔ ေန႔ညတာ၀န္ ခ်ထား ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါ တယ္၊အဓိကလမ္းပုိင္းေနရာေတြကိုလည္း အခ်က္ျပမီးပြိဳင့္ထားရွိဖို႔ သက္ဆုိင္ရာကို တင္ျပေတာင္းဆုိ ထားပါတယ္။ ပညာေပး ေဟာေျပာပြဲေတြ ကိုလည္း အစဥ္မျပတ္လုပ္ေပးေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ယာဥ္စီးေရတုိးတက္လာမႈေၾကာင့္ေတာ့ ယာဥ္တုိက္မႈ ေလ်ာ့ဖို႔ကေတာ့ မလြယ္ေလာက္ေသးဘူး ထင္တယ္”ဟု မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စည္းကမ္းထိမ္းသိမ္းရးမွ တာ၀န္ရွိသူ က ေျပာၾကား သည္။
အဆိုပါကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္တုိက္မႈ ၂၈၄ မႈ၊ ေသဆုံးသူ ၁၁၆ ဦး၊ ဒဏ္ရာရသူ ၃၇၄ဦး ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၂ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္တိုက္မႈ ၅၁၆မႈ၊ ေသဆုံးသူ၁၇၄ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ ၆၁၈ဦး ရွိခဲ့ၿပီး ယခင္ႏွစ္ထက္စာလွ်င္ ပိုလာေၾကာင္းႏွင့္ ေသဆုံးမႈမွာ မတ္လပိုင္း အတြင္း ေသဆုံးမႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါစာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
ညေန ၆နာရီမွ ၁၂နာရီအတြင္း ယာဥ္တုိက္မႈ ၁၆၈ႀကိမ္ ျဖစ္ပြား ခဲ့ေၾကာင္း သိရၿပီး ယမန္ႏွစ္ထက္ ႏွစ္ဆခန္႔ တုိးခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ၂၀၁၂ တြင္ ညပိုင္း ယာဥ္တိုက္မႈေၾကာင့္ ၁၇၄ဦး ေသဆုံးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“ညပုိင္းအခ်ိန္မွာဆုိမႏၲေလးက ဦးထုပ္မေဆာင္းတဲ့သူေတြမ်ားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေသဆုံးတာျဖစ္တဲ့ အျပင္ ညပိုင္းအခ်ိန္က်ေတာ့လည္း အရက္ ေသစာေသာက္စား မူးရစ္ၿပီး ေမာင္းႏွင္တာေတြေၾကာင့္လည္း
ေသဆုံးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ေတာ့ စီမံခ်က္ေတြ ခ်မွတ္ ေဆာင္ ရြက္ဖို႔ အစီအစဥ္ရိွိပါတယ္”ဟု ယာဥ္ထိန္းရဲတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ညပုိုင္းယာဥ္တုိက္မႈတြင္ ဆုိက္ကယ္ျဖင့္တုိက္မႈမ်ား တုိးျမင့္လာခဲ့ၿပီး ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ဆုိက္ကယ္ တုိက္မႈေပါင္း ၅၁၆မႈ၊ ေသဆုံးသူ ၁၇၄ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ၆၁၈ဦးအထိ ရွိလာခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ယခင္ႏွစ္မ်ား ထက္ စာလွ်င္ ဆုိင္ကယ္စီးေရ သိသာစြာ တုိးတက္လာမႈေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ယာဥ္တုိ္က္မႈ တုိးလာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားက ဆိုသည္။
“လက္ရွိ မႏၲေလးခရုိင္အတြင္းမွာ ယာဥ္ထိန္းရဲအင္အား ၅၀၆ ဦးနဲ႔ ႀကီး ၾကပ္ေဆာင္ရြက္ေနသလို အခ်က္ျပမီးပိြဳင့္ ၂၆ေနရာ၊ လမ္းဆုံလမ္းခြ (၁၇) ေနရာမွ ေက်ာင္းယာဥ္ရွင္းလင္း ေရး၁၁ေနရာ စုစုေပါင္း၅၄ေနရာကို ယာဥ္ထိန္းရဲ ၁၁၄ ေယာက္နဲ႔ ေန႔ညတာ၀န္ ခ်ထား ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါ တယ္၊အဓိကလမ္းပုိင္းေနရာေတြကိုလည္း အခ်က္ျပမီးပြိဳင့္ထားရွိဖို႔ သက္ဆုိင္ရာကို တင္ျပေတာင္းဆုိ ထားပါတယ္။ ပညာေပး ေဟာေျပာပြဲေတြ ကိုလည္း အစဥ္မျပတ္လုပ္ေပးေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ယာဥ္စီးေရတုိးတက္လာမႈေၾကာင့္ေတာ့ ယာဥ္တုိက္မႈ ေလ်ာ့ဖို႔ကေတာ့ မလြယ္ေလာက္ေသးဘူး ထင္တယ္”ဟု မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စည္းကမ္းထိမ္းသိမ္းရးမွ တာ၀န္ရွိသူ က ေျပာၾကား သည္။
အဆိုပါကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္တုိက္မႈ ၂၈၄ မႈ၊ ေသဆုံးသူ ၁၁၆ ဦး၊ ဒဏ္ရာရသူ ၃၇၄ဦး ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၂ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္တိုက္မႈ ၅၁၆မႈ၊ ေသဆုံးသူ၁၇၄ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရသူ ၆၁၈ဦး ရွိခဲ့ၿပီး ယခင္ႏွစ္ထက္စာလွ်င္ ပိုလာေၾကာင္းႏွင့္ ေသဆုံးမႈမွာ မတ္လပိုင္း အတြင္း ေသဆုံးမႈ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါစာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။
The Myanma Age