Wednesday, August 22, 2012

ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ ICT

0 comments

တစ္ကယ္တမ္း က်ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အထက္တန္း ပညာေရး (Higher Education) နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Ministry of Education ရဲ႕Website မွာElectronic Education and Education Development Plan လို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး စီမံကိန္းေတြေရးဆြဲထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီေရးပါပဲ။
အဓိကကေတာ့ICT (Information and Communications Technology) နည္းပညာအေျခခံတဲ့ သင္ၾကားေရးမ်ိဳးကို ဘြဲ႕ႀကိဳတန္းေတြမွာကတည္းကသံုးဖို႔နဲ႔ တကၠသိုလ္ပညာေရးမွာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔အင္တာနက္ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သံုးႏိုင္ေအာင္ အားေပးရမယ္လို႔လည္း ေဖာ္ျပထားတာေတြ႕ရပါ တယ္။
တကယ္တမ္းမွာကေတာ့ ေက်ာင္း ပညာေရးထဲမွာ ကြန္ပ်ဴတာ ေသေသခ်ာ ခ်ာ မသံုးၾကရလို႔ဘဲ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံက လူငယ္ ေတြဟာ ျပင္ပကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္း ေတြကို အားကိုးေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္း သားဦးေရ စုစုေပါင္းနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာအေရ အတြက္အခ်ိဳးဟာ ေက်ာင္းသားအေယာက္ ၅၀ဝကို ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးႏႈန္းေလာက္ ျဖစ္ေနတာပါ။ ေက်ာင္းသား ၁၀ ေယာက္ ေလာက္ကို ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးႏႈန္း ကိုင္ ခဲ့ၾကရတာပါ။ ဒါ့အျပင္အိမ္မွာ ဆက္ၿပီး ေလ့က်င့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကြန္ပ်ဴတာမဝယ္ႏိုင္ ၾကတာေၾကာင့္ သင္ၿပီးေပမယ့္လည္း မကြ်မ္းက်င္ၾကပါဘူး။
တကယ္တမ္းက ကြန္ပ်ဴတာသံုးဖို႔ ဆိုတာက လက္ေတြ႕ ေလ့လာေလ့က်င့္ခြင့္ ရရင္ တကူးတက သင္ယူေနစရာေတာင္ မလိုတဲ့ ပညာရပ္ပါ။ ႏိုင္ငံတကာမွာက ကြန္ပ်ဴတာဆိုတာ ကေလးေတြလူငယ္ေတြ အဖို႔ အိမ္မွာမိဘက ဝယ္ထားေပးႏိုင္တာ ေၾကာင့္ အခ်ိန္ရတိုင္း ေလ့က်င့္ရင္းသင္ယူ ႏိုင္တာပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ရင္းႏွီးသြားၿပီး တစ္ဆက္တည္း အင္တာနက္ ကိုပါ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္သြားတာပါပဲ။
ဒါ ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာပညာေရးမွာေတာ့ ကြန္ ပ်ဴတာ အသံုးခ်ေရးဟာ ထည့္ေျပာရတဲ့ ျပႆနာတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္း ထိုင္းႏိုင္ငံ မွာေတာ့ သာမန္ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ လစာက အနည္းဆံုး ဘတ္ ၁၀ဝ၀ဝ အထက္ ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြန္ပ်ဴတာအသစ္ တစ္လံုးက အမ်ားဆံုးမွ တစ္ေသာင္းခြဲ ႏွစ္ေသာင္းပဲ ရွိပါတယ္။
အဲဒီအျပင္ ႏိုင္ငံ သားဆိုရင္၊ အထူးသျဖင့္ ဝန္ထမ္းလည္း ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ အေျကြးစနစ္၊ လေပးစနစ္ နဲ႔ အလြယ္တကူ ဝယ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိသားစုတိုင္းလိုလို ကြန္ ပ်ဴတာ သံုးမယ္ဆိုရင္ အခက္အခဲမရွိသံုး ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္မဝယ္ႏိုင္လို႔ အင္တာ နက္ ကေဖးေတြမွာ သံုးမယ္ဆိုရင္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ အေျခခံအလုပ္ သမားတစ္ေယာက္ရဲ႕တစ္ေန႔ ဝင္ေငြက အနည္းဆံုး ဘတ္ ၁၅၀-၂၀ဝ ရွိၿပီး ကေဖး ေတြမွာ အင္တာနက္သံုးစြဲခက တစ္နာရီကိုဘတ္ ၂၀ ကေန ၃၀ ထိပဲ ေပးရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အင္တာနက္သံုးဖို႔အတြက္ တစ္ေန႔ဝင္ေငြရဲ႕ ဆယ္ပံုတစ္ပံုေလာက္ပဲသံုး ရပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာကေတာ့ သာမန္ဝန္ ထမ္းလစာ အနည္းဆံုး သံုးေသာင္းခြဲရတဲ့ အခုအခ်ိန္မွာေတာင္ ကြန္ပ်ဴတာအသစ္ တစ္လံုးက အနည္းဆံုး ငါးသိန္းေလာက္ ေပးေနရတာမို႔ ျပည္သူလူထုအေနနဲ႔ဆိုရင္ သိပ္ကို အလွမ္းကြာေနပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ အင္တာနက္ကေဖးမွာသံုးမယ္ဆိုရင္လည္း အေျခခံဝန္ထမ္းလစာ အနည္းဆံုးတစ္ေန႔ ၅၀ဝ နဲ႔ ၁၀ဝ၀ က်ပ္ ဝန္းက်င္ရွိတာမွာ အင္တာနက္ သံုးစြဲခကလည္း တစ္နာရီကို အနည္းဆံုးက်ပ္ ၅၀ဝ ျဖစ္ေနတာမို႔ဝန္ ထမ္းရဲ႕ တစ္ေန႔ဝင္ေငြနဲ႔ အင္တာနက္ တစ္ နာရီသံုးခ မကြာလွပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ICT နည္းပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တကယ္လိုအပ္ ေနတဲ့ တကၠသိုလ္က ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ေတာင္မွ ကြန္ပ်ဴတာအင္တာနက္ကိုဘယ္ လိုမွ ပံုမွန္မသံုးႏိုင္ၾကပါဘူး။
ဒါဟာ ပညာ ေရးအတြက္တင္မကဘဲတစ္ႏိုင္ငံလံုးအျမင္က်ယ္ တိုးတက္ေရးအတြက္ကိုပါ အဟန္႔ အတား ျဖစ္ေနေစတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ သက္ဆိုင္ရာ အထူးျပဳဘာသာရပ္ အလိုက္ ေက်ာင္းသားေတြကို ကြန္ပ်ဴတာ သင္ေပးဖို႔အတြက္ ဆရာဆရာမထဲမွာ ကြန္ ပ်ဴတာကိုင္တတ္တဲ့သူ လံုလံုေလာက္ ေလာက္မရွိပါဘူး။ဌာနတစ္ခုမွာကြန္ပ်ဴတာ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမ အမ်ားဆံုး ဆယ္ေယာက္ထက္ ပိုမရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တကၠသိုလ္ပညာေရးထဲ ကေန ကြန္ပ်ဴတာတတ္သြားတဲ့ ေက်ာင္း သား ေက်ာင္းသူ မရွိပါဘူး။ ကြန္ပ်ဴတာ တတ္တဲ့သူေတြဆိုတာကလည္း ျပင္ပ ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းတက္ထားသူေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းသား အမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ ဒဂံုတကၠသိုလ္မွာေတာင္ မွပဲ စာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ကို ကြန္ပ်ဴတာခ်ိန္ တစ္ပတ္တစ္ခ်ိန္ပဲ ၾကံဳၾကရတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံအဆင့္ျမင့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက အဆင့္ျမင့္ပညာ ေရးကိုႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ တစ္သက္တာ ပညာေရး Life Long Learning ျဖစ္လာ ရမယ္လို႔ အတိအလင္းေၾကညာထားတာ ပါ။
ႏိုင္ငံတကာ အေနအထားအတိုင္းဆို ရင္ေတာ့ တစ္သက္တာပညာေရးကို တကယ္ေပးႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ ကြန္ပ်ဴတာ အင္ တာနက္မ်ားမ်ားသံုးႏိုင္ဖို႔က အေရးပါဆံုး လိုအပ္ခ်က္တစ္ခ်က္ပါပဲ။ အခုခ်ိန္ထိက ေတာ့ အင္တာနက္ေတြက အလြန္ေႏွးၿပီး ဟိုပိတ္ဒီဆို႔ေတြလုပ္ထားတာေၾကာင့္အလုပ္ မျဖစ္ပါဘူး၊ ၿပီးေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာအေရ အတြက္ နည္းပါးတဲ့ အေနအထား၊ မီး မလာတဲ့ျပႆနာနဲ႔ေက်ာင္းသားေတြအကုန္ ကြန္ပ်ဴတာ သံုးခြင့္မရႏိုင္တဲ့ အေျခအေန ေတြေၾကာင့္လည္း ပညာေရးကအေကာင္ အထည္မေပၚႏိုင္ေသးပါဘူး။
ပညာေရးမွာ ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္မီ ေခတ္မီတိုးတက္ဖို႔ဆိုရင္ ကြန္ပ်ဴတာသံုးစြဲေရးက မရွိမျဖစ္လိုအပ္ ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ၂၀ဝ၀-၂၀ဝ၁ ခုႏွစ္က စၿပီး ေျခလွမ္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ အနာဂတ္ပညာေရးမွာ ICT နည္းပညာနဲ႔ သင္ၾကားဖို႔အထိ ေမွ်ာ္မွန္းထားတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို Our Vision လို႔ တကၠသိုလ္တိုင္းမွာ ေမာ္ ကြန္းတိုင္ေတြစိုက္ထူၿပီး အတိအလင္း ေျကြးေၾကာ္ေၾကညာ ထားခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီလိုပဲ ၂၀ဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခ ခံဥပေဒထဲက ပညာေရးက႑မွာလည္း “ဘက္စံုအေတြးအေခၚအယူအဆမွန္ကန္ ၍ အက်င့္စာရိတၲေကာင္းမြန္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ အက်ိဳးျပဳမည့္ ေခတ္မီပညာေရးစနစ္ ေဖာ္ေဆာင္ရမည္” လို႔ေဖာ္ျပပါရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၁၉၉၉-၂၀ဝ၀ ပညာသင္ ႏွစ္ကေနစျပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ “အမ်ိဳးသား ပညာရည္ျမင့္မားမႈ အထူး ေလးႏွစ္စီမံကိန္း” မွာဆိုရင္ ပညာ ေရးအတြက္ တိုးျမႇင့္လုပ္ေဆာင္ရမည့္လုပ္ ငန္းစဥ္ (၂၁)ခုဆိုၿပီး တရားဝင္ေၾကညာ ထားခဲ့တဲ့အထဲမွာ “သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း၊ သင္ နည္းျပႏွင့္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ျခင္း က႑အ သီးသီးသည္ ေလ့လာသင္ယူသူ၏ပင္ကို အရည္အေသြးႏွင့္ တီထြင္ႀကံဆမႈ၊ ခြဲ ျခမ္းစိတ္ျဖာ သံုးသပ္တတ္မႈႏွင့္ ေခတ္မီ နည္းပညာမ်ားကို ၿခံဳငံုအသံုးျပဳတတ္မႈစ သည္တို႔ကိုအေလးေပးႏိုင္ရန္ နည္းလမ္း ရွာေဖြေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ရင့္က်က္မႈ (Maturity) ကိုတည္ေဆာက္ေပးမည့္ စနစ္ ျဖစ္လာေစရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း” ဆိုတာ ပါပါတယ္။
ေျပာရရင္ အဲဒီအခ်က္ေတြရဲ႕ အေျခခံကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာကတစ္ဆင့္ ICT နည္းပညာေတြဆီက တစ္ဆင့္ပြား လာမယ့္ အသိပညာဗဟုသုတေတြ ျဖစ္ေန တယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အခုအခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ တကၠသိုလ္ပညာေရးကို ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္မီ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေရး၊ICT နည္းပညာ ကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အသံုးျပဳႏိုင္ေရးက အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့အျပင္ အဓိက လုပ္ရမယ့္ စီမံကိန္းတစ္ရပ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ref:Venus News

Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here