တနသၤာရီတိုင္း ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအတြင္း ရွိ
ေရႊ႕ေျပာင္းရမည္ျဖစ္ေသာ ရြာသား ၃၀၀၀၀ ေက်ာ္ကို လာမည့္ႏွစ္ ဇြန္လ မတိုင္ခင္
စတင္ေျပာင္းေရႊ႕မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထား၀ယ္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ အေထာက္အကူျပဳ
လုပ္ငန္းအဖြဲ႔(ယာယီ) ဥကၠဌ ဦးတင္ေမာင္ေဆြ က ဧရာ၀တီ ကို ေျပာသည္။
ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း တည္ေဆာက္မည့္ ဧရိယာ အတြင္း က်ေရာက္ေသာ
ထား၀ယ္ခ႐ိုင္ ေရျဖဴၿမိဳ႕ႏွင့္ ေလာင္းလံုၿမိဳ ႕ နယ္က ရြာေပါင္း ၁၆ ရြာကို
ေနရာသစ္ ၃ ေနရာဆီ ေျပာင္းေရႊ႕ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ရြာေတြ ေဆာက္ၿပီးတာနဲ႔ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္အမီ ေရႊ႕မွာပါ။
မေရႊ႕ခင္မွာ ရြာေတြအတြက္ အိမ္ေတြကို အရင္ေဆာက္ေပး ေနတယ္။ ေရေတြ မီးေတြ
အရင္ဆံုး သြယ္ေပးမယ္။ အဲဒါေတြအျပင္ စိုက္ပ်ဳိးေရး ေမြးျမဴေရးပါ လုပ္ကိုင္
စားေသာက္လုိ႔ ရေအာင္ ဖန္တီးေပးမယ္။ အားလံုးေပးၿပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔က
ရြာေတြကို အစုလိုက္ အစုလိုက္ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္အမီ ေရႊ႕ေပးသြားမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ ညွိႏႈိင္းၿပီးေတာ့။ အခုဆိုရင္ အိမ္ ၃၄၃ လံုး
ေဆာက္ၿပီး ပါၿပီ။ ဒီႏို၀င္ဘာမွာ စုစုေပါင္း အလံုး ၅၀၀ ေလာက္ ၿပီးႏုိင္
မယ္”ဟု ဦးတင္ေမာင္ေဆြ ဆိုသည္။
ေနရာသစ္တြင္ ေပ ၁၀၀ ၊ ေပ ၈၀ ပတ္လည္ ေျမ အက်ယ္အ၀န္းအတြင္း ကြန္ကရစ္
တိုက္အိမ္မ်ားျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပ စီမံကိန္း အစီအစဥ္ (Town plan) ဆြဲၿပီး
ၿမိဳ႕ပံုစံ တည္ေဆာက္ျခင္း ျဖစ္၍ ေရ၊ မီး ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး လိုအပ္ခ်က္မ်ား
ျဖည့္ဆည္းထားသည္ဟုလည္း ၎က ေျပာသည္။
ေရနက္ကြင္းဘက္ နဘုလယ္ ေဒသ ရွိ မူးဒူး၊ ပရဒပ္၊ လဲေရွာင္၊ ဆင္ႀကီးႏွင့္
မရင္ႀကီးရြာမ်ားကို ဘ၀ါ ေက်းရြာသစ္သို႔ အရင္ ေျပာင္း ေရႊ႕မည္ ျဖစ္ၿပီး
ေရျဖဴၿမိဳ႕ရွိ မင္းဒပ္၊ ပိန္းေရွာင္၊ ေက်ာက္ဘြဲ႔ကုန္း၊ သစ္တိုေထာက္၊
ယလိုင္၊ ပုေဂါဇြန္း၊ သေျပဇြန္း၊ ရကၡတပင္အင္း၊ ၀က္ေခ်ာင္း၊ ခေမာက္ေခ်ာင္း
စသည္တို႔ကို ပုေဂါဇြန္းရွိ စက္မႈဇုန္သစ္ အနီးသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕မည္
ျဖစေၾကာင္း၊ ေလာင္းလံုၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေညာင္ပင္ဆိပ္ ရြာကိုမူ ပန္းတင္အင္း
ရြာဆီသို႔ ေရႊ႕မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ထား၀ယ္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ပထမ အဆင့္ လုပ္ငန္းမွာ ၂ လမ္းသြား ကာလမ္း ၂
လမ္းေဖာက္ျခင္း၊ အေသး စားႏွင့္ အလတ္စား စက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္
စက္မႈဇုန္ငယ္ တခု တည္ေဆာက္ ရန္ ေျမေနရာရွင္းလင္းျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားအတြက္
၃၃ မီဂၢါ၀ပ္ ရွိ ဂက္စ္ တာဘိုင္ တည္ေဆာက္ျခ င္းႏွင့္ ေဒသခံမ်ားအတြက္
ၿမိဳ႕သစ္ တည္ေဆာက္ျခင္းမ်ားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးေဆာင္ရြက္ မည္
ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္း စီမံကိန္းေဒသတြင္ လက္ရွိ အလုပ္သမား ၁၉၀၀ ေက်ာ္
အလုပ္လုပ္လ်က္ရွိၿပီး ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာ အလုပ္ သမားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ျမန္မာအလုပ္သမား အမ်ားစု ျဖစ္ၿပီး ၃ ပံု ၂ ပံု ခန္႔ ရွိေၾကာင္း
ဦးတင္ေမာင္ေဆြက ေျပာဆိုသည္။
စက္မႈဇုန္အတြက္ ပေဂါဇြန္းနယ္ေျမ၌ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနပိုင္
ပေဂါဇြန္းဆီအုန္းၿခံတြင္ ေျမေနရာရွင္းလင္းေရး စတင္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ဂ်ပန္၊
ထိုင္း စသည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္
စိတ္၀င္စားမႈမ်ား ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ဦးတင္ေမာင္ေဆြက ေဒသခံမ်ားကို ဒူးရင္း၊ မင္းကြတ္၊ ၾကက္ေမာက္ စသည္တို႔
စိုက္ပ်ဳိးႏိုင္ရန္ မ်ဳိး ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာမ်ား ေထာက္ပံ့
ကူညီေပးမည္ ျဖစ္ၿပီး ဇုန္ အျပင္ဘက္တြင္ စိုက္ပ်ဳိးေျမမ်ား ရွိမည္ဟုလည္း
ဦးတင္ေမာင္ေဆြက ေျပာသည္။
“မ်ဳိး ေပးမယ္ခင္ဗ်။ အဲဒါ အိမ္တိုင္းမွာ ပါတယ္။ မိသားစု ႏွစ္ရွည္၀င္ေငြ
ရေအာင္၊ အိမ္တိုင္း အိမ္တိုင္းမွာ ထည့္ေပးမယ္။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားျဖစ္
စိုက္ပ်ိဳးေရး အတြက္က် မ်ဳိးရွာေပးမယ္။ ကိုယ့္ဟာကို ၀ယ္ရမယ္။ သူတို႔
အရင္းအႏွီး စိုက္ရမွာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ နည္းပညာျဖန္႔ျဖဴးမယ္။ ပိုးသတ္ေဆး
ဘယ္လုိသံုးရတယ္ဆိုတာ လိုက္ၾကည့္မယ္။ ကူညီေပးမယ္ေပါ့။ ေနာက္ သူတို႔မွာ
ေလ်ာ္ေၾကး ရထားတဲ့ ေငြေတြ ရွိမယ္ခင္ဗ်။ အဲဒီေငြေတြနဲ႔ ၀ယ္ၿပီးေတာ့
ဇုန္အျပင္ဘက္မွာ စိုက္မွာေပါ့။ သူတို႔မွာရွိတဲ့ မိသားစုေတြထဲက အလုပ္ေပးမယ္
ေလ။ ေယာက္်ားေရာ၊ မိန္းမေရာ၊ ေနာက္တခုက အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္က် အိမ္တြင္းမႈ
စက္မႈလုပ္ငန္းဆိုတာ ရွိတယ္။ အိမ္ထဲမွာပဲ စက္မႈဇုန္အတြက္ လိုအပ္တဲ့
ပစၥည္းေတြလုပ္ၿပီး ဇုန္ထဲကို သြင္းဖို႔ေလ။ ေနာက္တခုက လူမ်ားလာတဲ့အတြက္
အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ငန္းေတြ ေစ်းေရာင္းတာေတြ လုပ္ႏိုင္တယ္”ဟု သူက ဆိုသည္။
ေဒသခံမ်ားကမူ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ လမ္းအူေၾကာင္း
ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ သီးႏွံပင္မ်ား ဆံုးရႈံးရမႈရွိေၾကာင္း၊ ေလ်ာ္ေၾကး
ေပးျခင္းသည္လည္း ေပါက္ေစ်းထက္ ေလ်ာ့နည္းေၾကာင္း ဧရာ၀တီ ကို ေျပာသည္။
ေဒသခံ ေတာင္သူမ်ားအေနျဖင့္ သီဟိုဋ္၊ ရာဘာ၊ ကြမ္းသီး ႏွင့္ ဆီအုန္း စသည့္
ႏွစ္ရွည္ သီးႏွံမ်ားကို စိုက္ပ်ဳိးၾကေၾကာင္း၊ ယင္း စီမံ ကိန္း ေၾကာင့္
မိ႐ိုးဖလာ လုပ္ငန္းမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္ဆံုးရႈံးသြားမည္ကို စိုးရိမ္မႈမ်ား
ရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
“လမ္းအူေၾကာင္း ေဖာက္တဲ့အထဲ ဥယ်ာဥ္သီးႏွံပါသြားၿပီး
ေလ်ာ္ေၾကးမရေသးတာေတြလည္း ရွိတယ္။ ေလ်ာ္ေၾကး က သိပ္နည္း ေတာ့ တခ်ဳိ႕လည္း
လက္မခံဘူး”ဟု ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္ သေျပဇြန္းရြာ ဆရာေတာ္ က ဧရာ၀တီကို မိန္႔သည္။
လမ္းေဖာက္သည့္ ေနရာမ်ားသည္ ဥယ်ာဥ္ၿခံမ်ား အတြက္
သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကးတခ်ဳိ႕ေပးၿပီးျဖစ္၍ ေလ်ာ္ေၾကး လက္မခံသူမ်ားမွာ ေဒသခံ
မဟုတ္ဘဲ ၀ယ္ေရာင္းသမားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သတ္မွတ္ေပး ေစ်းႏႈန္းအတိုင္း
လက္မခံဘဲ ပိုေတာင္းေသာေၾကာင့္ အဆင္မေျပေသးျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးတင္ေမာင္ေဆြ
က ေျပာသည္။
ဦးတင္ေမာင္ေဆြ ကဆက္လက္ၿပီး“က်ေနာ္တို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့
စံေစ်းႏႈန္းတိုင္းပဲ ေပးလို႔ရတယ္။ ခုနက လူမ်ဳိး(၀ယ္ေရာင္းသမားမ်ား)
ရွိပါတယ္။ အဲလိုလူေတြက်ေတာ့ ေငြကို ဘဏ္ထဲမွာ ထည့္ထား တယ္။ ေဒသက
သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံေစ်းႏႈန္းတိုင္း လက္ခံႏိုင္ရင္ က်ေနာ္တို႔ ထုတ္ေပးမယ္။
လက္မခံရင္ေတာ့ ေငြက ဘဏ္ထဲမွာပဲ ရွိေနတယ္။ သူ႔ရဲ့ ေဘးဘယ္ညာၿခံေတြလည္း
အတူတူပဲ။ ပတ္၀န္းက်င္ မွာ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ ေစ်းအတိုင္းပဲ ရမွာေပါ့။
အဲဒါထက္ေတာ့ ပိုေတာင္းလို႔ မရဘူးေပါ့။ တခ်ဳိ႕ၿခံ ေတြ လည္း ရွိပါတယ္။
ညွိႏႈိင္းလို႔ မရဘူးေပါ့။ ဥပမာ ဆီအုန္းၿခံေတြ ဘာေတြက်ေတာ့ ေစ်းႏႈန္း
မသတ္မွတ္ရေသး ဘူး။ အဲဒါေတြက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မထိေသးဘူး။ အဲဒီဟာက်ေတာ့
က်ေနာ္တို႔က ကြ်မ္းက်င္တဲ့ အဖြဲ႔ေတြ ဗဟိုကလာၿပီး အဖြဲ႔ဖြဲ႔၊ စံ
ေစ်းႏႈန္းတခု သတ္မွတ္ၿပီးမွ ေခ်ေပးမွာေပါ့” ဟု ေျပာဆိုသည္။
သို႔ေသာ္ ေျပာင္းေရႊ႕ရမည့္ ရြာမ်ားအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးကို မသတ္မွတ္ရေသး ဟု လည္း ဆိုသည္။
ထား၀ယ္စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္း
အစိုးရခ်င္း ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ ရန္ ေဆြးေႏြးသည့္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွ
အစည္းေ၀းသို႔ ယမန္ေန႔က ဒု သမၼတ ဦးဉာဏ္ထြန္း တက္ေရာက္ သည္။
ယင္း အစည္းေ၀း၌ ထား၀ယ္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ဖြံ႔ၿဖဳိးတိုးတက္ေရး
ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ တခုကို ထိုင္းအစိုးရႏွင့္ ပူးေပါင္းဖြဲ႔စည္း ရန္
ေဆြးေႏြးၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ပူးေပါင္းေကာ္မတီ ဖြဲ႔စည္းၿပီးပါက ထိုေကာ္မတီက ထား၀ယ္စီမံကိန္းကို
တိုက္႐ိုက္ ညႊန္ၾကားမည္ ျဖစ္ၿပီး အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီ က ကြန္ထရက္တာတဦး
အေနႏွင့္ ဆက္လက္ပါ၀င္မည္ျဖစ္သည္ဟု ဦးတင္ေမာင္ေဆြ က လည္း ေျပာဆိုသည္။
ထား၀ယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတြင္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီက အေမရိကန္
ေဒၚလာ ၈. ၆ ဘီလီယံ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံရန္ရွိေၾကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပး
စက္႐ံုမ်ား၊ သံမဏိ စက္႐ံုမ်ား၊ ေရနံသန္႔စင္ခ်က္လုပ္ေရး စက္႐ံုမ်ား၊
ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ား ပါဝင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အစိုးရ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ႏွင့္
အီတာလ်ံ-ထုိင္း ကုမၸဏီတုိ႔အၾကား ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္
ပတ္သတ္သည့္ နားလည္မႈစာခြ်န္လႊာကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇြန္လအတြင္း က
ေရးထုိးခဲ့ၾကသည္။
From- ဧရာ၀တီ