Wednesday, October 23, 2013

ေရညႇိပ်ံ႕သင္း ေညာင္ေရႊအင္း အထူးစည္ကားသည္

0 comments



(မင္းထက္စံ)

အုပ္ဆိုင္းဆိုင္း သစ္ပင္တို႔၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ စိမ္းျမျမ စပါးခင္းႀကီးသည္ က်ယ္ေျပာလာေသာ ပင္လယ္ျပင္ႀကီး အလား...။ ကား၊ ဆိုင္ကယ္တို႔ သာမက လယ္ယာလုပ္ငန္းအတြက္ အသုံးျပဳေသာ ေထာ္လာဂ်ီ တို႔က အေဝးေျပး လမ္းေပၚတြင္ ဥဒဟို သြားလာေနၾကသည္။

ေနအိမ္ေရွ႕ ေျမာင္းကိုကူးရန္ အိမ္တိုင္းကိုယ္စီ တံတားမ်ား ထိုးထားၾကသည္။ တံတား တစ္ခုေပၚတြင္ အသက္ ၇၀ ႏွစ္ခန္႔ ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းရေသာ အဘြားအိုတစ္ဦးက တံတား လက္တန္းကို ကိုင္ကာ လမ္းမႀကီးဘက္သို႔ ေငးၾကည့္ေနသည္။

ေရျပင္ အတြင္းကုန္းကမူကို ေျမတူးစက္ ယႏၲရားက ေဖာင္ေပၚမွ ေျမမ်ားကို ကုတ္ျခစ္ေနသည္။ အနီး တစ္ဝိုက္တြင္ ေလွငယ္ေလး တစ္စင္းစ ႏွစ္စင္းစ။ နည္းနည္း ေက်ာ္လာလိုက္သည္ႏွင့္ ၿမဳိ႕အဝင္ကို ျမင္ေနရသည္။“ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕မွ လိႈက္လဲစြာ ႀကဳိဆိုပါ၏” ဟူေသာ ေရႊဝါေရာင္ မုခ္ဦးႀကီးက ေရာက္လာသူမ်ားကို ခရီးဦး ႀကဳိဆိုေနသည္။ လာေရာက္ၾကသည့္ ခရီးသည္မ်ားမွာ ဝင္လာမစဲ တသဲသဲ။ ခါတိုင္းရက္မ်ားႏွင့္ မတူဘဲ ေအာက္တိုဘာ ၁၁ ရက္ေန႔သည္ အထူးစည္ကားေနသည္။ ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားပြဲ၏ ခုနစ္ရက္ေျမာက္သည့္ေန႔။ အစည္ကားဆုံး ေန႔လည္း ျဖစ္သည္။

နံနက္ ၅ နာရီ မထိုးခင္ကတည္းက ေညာင္ေရႊ ၿမဳိ႕တြင္း ေနထိုင္သူမ်ားႏွင့္ ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕သို႔ လာေရာက္ ၾကသူမ်ားသည္ ေလွဆိပ္ရွိရာသို႔ ဦးတည္ေနၾကသည္။ ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕ ေလွဆိပ္သည္ နံနက္ေရာင္နီ မပြင့္ခင္ ကတည္းက လူျပည့္က်ပ္လ်က္ ရွိသည္။

စက္ေလွသမားမ်ားကလည္း ေလွဆိပ္သို႔ ဦးတည္ လာသူတိုင္းကို “ေလွငွားဦးမလား” “အင္းထဲ သြားဖို႔ ေလွလိုေသးလား” စသျဖင့္ အင္းေလသံဝဲဝဲျဖင့္ လိုက္ေမးၾကသည္။ ထိုေလွသမားမ်ားအတြက္ ယခုရာသီသည္ သူတို႔အတြက္ တြက္ေျခ အကိုက္ဆံုး ျဖစ္သည္။ ပုံမွန္အင္းထဲသို႔ ခုနစ္ေထာင္ (က်ပ္) ျဖင့္ သြားရေသာ ခရီးစဥ္ ဆိုပါက ယခုအခ်ိန္တြင္ ႏွစ္ေသာင္း၊ ႏွစ္ေသာင္း ခြဲစသျဖင့္ ေတာင္း၍ ရသည္။ ထိုသို႔ရသည္မွာ အင္းေလးကန္ အလယ္ရွိ အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားပြဲ ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားရွိ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္သည္ အင္းေလးကန္ တစ္ဝိုက္ရွိ ေက်း႐ြာ မ်ားကို ေဒသစာရီ ႂကြခ်ီေတာ္မူၿပီး ေအာက္တိုဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕သို႔ ေရာက္ ရွိမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မင္းကင္းေက်း႐ြာတြင္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို သြားေရာက္ ပင့္ေဆာင္ရန္ ေလွဆိပ္ တြင္ လူမ်ား ျပည့္ႏွက္ေနၿပီး သူ႔ထက္ငါ ေလွအၿပဳိင္ ငွားၾကသည္။

နန္႔ကပ္ေခ်ာင္း ေလွဆိပ္မွ စက္ေလွမ်ားသည္ အင္းေလးကန္ အတြင္းသို႔ နံနက္ ၆ နာရီခန္႔တြင္ အစီအရီ သြားေနၾကသည္။ ၿမဳိ႕ျပတြင္ ကားမ်ားဥဒဟို သြားလာသကဲ့သို႔ နန္႔ကပ္ေခ်ာင္း အတြင္းတြင္လည္း စက္ေလွတစ္စင္းႏွင့္ တစ္စင္း တိုက္မိမည္ကိုပင္ စိုးရိမ္ရသည္။ သို႔ေသာ္ မေတာ္တဆ ေလွတိုက္ၾကျခင္း မရွိ။

ေညာင္ေရႊမွ စက္ေလွမ်ား အင္းေလးကန္ထဲသို႔ အၿပဳိင္ သြားေနၾကသည့္အတြက္ နန္႔ကပ္ေခ်ာင္း လိႈင္းလုံးမ်ား ထလ်က္ စက္ေလွဝမ္းႏွင့္ လိႈင္းပုတ္ခိုက္ စက္ေလွသည္ တဘုံးဘုံးျဖင့္ လိႈင္းစီးရသည္မွာ စီးရသူအဖို႔ ရင္ကို လႈိက္ခနဲ လႈိက္ခနဲ ျဖစ္ေစသည္။

နန္႔ကပ္ေခ်ာင္းဝသို႔ ေရာက္လွ်င္ အင္းေလးကန္၏ နံနက္ခင္းသည္ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ရွိလွၿပီး လဲ့ျပာျပာ လိႈင္းကေလးမ်ား ခြပ္ေျပးလ်က္ ရွိသည္က သာယာမႈ ရွိျခင္းကို ညႊန္းဆိုျပေနသည္။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စာဆိုပညာရွင္ စေလဦးပုညက ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕ေပး ေမတၱာစာတြင္ ေအာက္ပါ အတိုင္း ေရးသားထားသည္။

ျမညႇိစိုစို၊ ေျမတခိုဝယ္
ေရညႇိပ်ံ႕သင္း၊ ေညာင္ေရႊအင္းလည္း
နတ္မင္းသုံးရန္၊
နႏၵာကန္ႏွင့္၊ သဏၭာန္မျခား၊ ေရက်က္စားသည္
ေရသားတံငါ၊ စီးပြားရွာတို႔
ကြန္ခ်ာပြင့္အုပ္၊ ဝင့္ကာ႐ုပ္သည္
ေပၚငုပ္လူးလာ၊ ျမဴစကာႏွင့္...။

ယေန႔တြင္ေတာ့ ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕ ပြဲေတာ္ရက္ ျဖစ္သည့္အတြက္ အင္းေလးကန္အတြင္း ကြန္ခ်ာအုပ္သည့္ ကိုတံငါတို႔ကို မေတြ႕ရ။အင္းေလးကန္ အတြင္းသို႔ နာရီဝက္၊ ၄၅ မိနစ္ခန္႔ ေမာင္းႏွင္လိုက္သည့္အခါ မင္းကင္းေက်း႐ြာတြင္ တစ္ရက္တာ က်ိန္းစက္ေနသည့္ ေဖာင္ေတာ္ဦး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ပင့္ေဆာင္ရန္ ျပင္ဆင္ေနၾကသည္။ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ရန္ စက္ေလွမ်ား ရာႏွင့္ခ်ီ ေစာင့္ ဆိုင္းေနၾကသည္။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ပင့္ေဆာင္သည္ ဆိုသည္မွာ ေဖာင္ေတာ္ဦး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ကရဝိက္ေဖာင္ျဖင့္ ပင့္ေဆာင္ၿပီး ထိုကရဝိက္ေဖာင္ကို ေလာင္းေလွမ်ားစြာ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ႀကဳိးျဖင့္ ဆြဲကာ ေျခေထာက္ျဖင့္ ေလွာ္ခတ္ ဆြဲယူၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ကရဝိက္ ေဖာင္ေတာ္ကို ဆြဲရန္အတြက္ ေလာင္းေလွမ်ားတြင္ ၁၆ တက္ေလွာ္ (တစ္က်ိပ္ေျခာက္)၊ ၂၆ တက္ေလွာ္ (ႏွစ္က်ိပ္ေျခာက္) ႏွင့္ ၄၆ တက္ေလွာ္ (ေလးက်ိပ္ေျခာက္) စသျဖင့္ ေလာင္းေလွ အမ်ဳိးမ်ဳိး။
အင္းေလးကန္ တစ္ဝိုက္ရွိ ေက်း႐ြာမ်ားတြင္ ေနထိုင္ေသာ လူငယ္မ်ားအဖို႔ ဘုရား ကရဝိက္ေလွ ဆြဲရသည္ကို “ကြၽန္ေတာ္ ေလွဆြဲေနတာ” ဟု ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာဆိုၾကသည္။

နံနက္ ၇ နာရီထိုးရန္ မိနစ္ပိုင္း အလိုတြင္ ထိပ္ဆုံးပိုင္းမွ ေလာင္းေလွ မ်ား ေျခေထာက္တြင္ ကပ္ထားသည့္ ေလွာ္တက္ မ်ားကို စတင္ခတ္ယူၾကသည္။ ထိပ္ဆုံး ေလွာ္သည္ႏွင့္ ေနာက္ မွ ေလာင္းေလွ မ်ားလည္း တျဖည္းျဖည္း ေလွာ္ခတ္ၾကသည္။

အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ ပင့္ေဆာင္လာသည့္ ကရဝိက္ ေဖာင္ေတာ္ႀကီး စတင္ထြက္ခြာေလၿပီ။ ဖူးေျမာ္ရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကေသာ ရာခ်ီေသာ ေက်းရြာအသီးသီးမွ စက္ေလွမ်ားသည္ ကရဝိက္ ေဖာင္ေတာ္ႀကီးကို ဝန္းရံလ်က္ ေမာင္းႏွင္ၾကသည္။

ကရဝိက္ ေဖာင္ေတာ္ကို ဆြဲၾကေသာ ေလာင္းေလွမ်ားေပၚတြင္ အသံခ်ဲ႕စက္ႀကီးျဖင့္ ျမဴးႂကြသည့္ ဒစ္စကို သီခ်င္းမ်ား ဖြင့္၍ တက္ခတ္သည့္ ေလာင္းေလွမ်ားလည္း ပါသည္။ ကရဝိက္ ေဖာင္ႀကီးသည္ တျဖည္းျဖည္း ဆြဲလာသည္ႏွင့္ အရွိန္ရလာၿပီး ျမန္လာသည္။ နာရီဝက္ခန္႔ ဆြဲလာၿပီးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ေခ်ာင္းဝထိပ္သို႔ ေရာက္လာခ်ိန္၌ ကရဝိက္ဆြဲေသာ ေလာင္းေလွမ်ား အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစရန္အတြက္ စက္ေလွမ်ားအားလုံး ကရဝိက္ ေဖာင္ေတာ္ေနာက္မွ လိုက္ၾကရသည္။

ေပ ၂၀ ခန္႔သာရွိေသာ ေခ်ာင္းအတြင္း ရာခ်ီေသာ စက္ေလွမ်ား အလုအယက္ တိုးဝင္ၾကသည္။ စက္ေလွ တစ္စီးႏွင့္တစ္စီး တဒုတ္ဒုတ္ျဖင့္ ေလွေဘာင္မ်ား တိုက္ၾကသည္။ စက္ေလွေပၚ စီးနင္းသူမ်ားကို ေလွေဘာင္တြင္ လက္မကိုင္ၾကရန္ စက္ေလွသမားက သတိေပးသည္။ မွန္ပါသည္။ ေလွေဘာင္ေပၚ လက္တင္ထားပါက ေလွခ်င္း ေဘးတိုက္တိုက္ပါက လက္ျပတ္ သြားႏိုင္သည္။ ေလွတစ္စီးႏွင့္တစ္စီး ကပ္ေနသည့္အတြက္ ေလွစီးသူ အခ်င္းခ်င္း နီးနီးကပ္ကပ္ ျဖစ္ေန သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ အင္းသူေလးမ်ားက တစ္နယ္သားတို႔ကို “ေဟ့ အင္းသားလုပ္မလား” ဟု စေနာက္ၾက သည္။ တစ္နယ္သားတို႔ကလည္း အင္းသူေလးမ်ားကို ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ၾကသည္။ စၾကသည္။ ေနာက္ၾကသည္ ။ ေပ်ာ္ဖို႔ေတာ့ ေကာင္းသည္။

ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကလည္း ကင္မရာႀကီးမ်ား တကားကားျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း ေနာက္ေျပာင္သကဲ့သို႔ အင္းသူမ်ားဘက္သို႔ လွည့္ကာ ေျခဟန္လက္ဟန္ျဖင့္ စေနာက္သည္။

ကရဝိက္ ေဖာင္ေတာ္ေနာက္ စက္ေလွၾကားတြင္ ပိတ္မိၿပီ ဆိုပါက တျခားေနရာသြားရန္ မစဥ္းစားႏွင့္ ေမ်ာပါလိုက္႐ုံသာ ရွိသည္။

ေခ်ာင္းအတြင္း ကရဝိက္ ေဖာင္ေတာ္ႀကီး ဝင္လိုက္သည္ႏွင့္ ေခ်ာင္းကမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ႐ြာသူ ႐ြာသားမ်ားက ေဖာင္ေတာ္ဦး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ၾကသည္။ ဆြမ္းကပ္ၾကသည္။ ပန္းကပ္ၾကသည္။ တစ္ႏွစ္တြင္ တစ္ႀကိမ္သာ ဖူးေျမာ္ခြင့္ ရသည့္အတြက္ ေခ်ာင္းတာ႐ိုး တစ္ေလွ်ာက္ ဖူးေျမာ္ကန္ေတာ့သူ ျပတ္သည္မရွိ။

အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ပင့္လာသည့္ ကရဝိက္ ေဖာင္ေတာ္သည္ ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕ ထဲသို႔ ဝင္ေရာက္ လာေတာ့သည္။ နန္႔ကပ္ေခ်ာင္းကမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ဖူးေျမာ္သူမ်ား ျပည့္လ်က္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း အိမ္ေပၚက ဖူးေျမာ္ၾကသည္။

ကရဝိက္ ေဖာင္ေတာ္သည္ ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္မွ ဆိုက္ကပ္ေလၿပီ။ ထိုမွ အ႒ဒိသာဓမၼဝိဟာရ ေဒသစာရီ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ပင့္ေဆာင္ၾကသည္။ အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္သည္ ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕တြင္ သုံးရက္ ကိန္းဝပ္စံပယ္မည္ ျဖစ္သည္။

ကရဝိက္ ေဖာင္ေတာ္ ဆိုက္ကပ္ၿပီးသည္ႏွင့္ ေလာင္းေလွ ၿပဳိင္ပြဲႀကီးကို က်င္းပေတာ့မည္ ျဖစ္၍ နန္႔ကပ္ေခ်ာင္းတစ္ေလွ်ာက္ စက္ေလွမ်ား သြားလာျခင္း မျပဳရန္ ျပန္ၾကားေရးဌာနက ေၾကညာေနသည္။ နန္႔ကပ္ေခ်ာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ေလွျဖင့္စီး၍ အားေပးသူ၊ ကုန္းေပၚမွ အားေပးသူ မ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေန သည္။ အိမ္ေခါင္မိုးေပၚ၊ အိမ္နံရံေပၚမွအစ အားေပးသူမ်ား ရွိေနသည္။

ေလာင္းေလွေလွာ္ဟန္မွာ ေလွေပၚတြင္ ရပ္၍ တက္အ႐ိုးကို လက္ျဖင့္ထိန္းၿပီး ဘယ္ေျခဘယ္လက္၊ ညာေျခ ညာလက္ ေလွာ္ခတ္ရသည္။ ေလွာ္တက္ကို ေပါင္၊ ဒူးေခါက္ေကြး၊ ေျခသလုံး တို႔ကို ေက်ာ္၍ ေျခ ဖ်ား မ်ားျဖင့္ ထိန္းျခင္း ျဖစ္သည္။

ေလာင္းေလွၿပဳိင္ပြဲႀကီး စေလၿပီ။ ေအာ္ဟစ္ အားေပးသူတို႔၏ အသံကား တညံညံ။ ပန္းဝင္သည့္ေလွမွ ေလွဦးထိပ္ေနသူသည္ အလံတိုင္ ဝါးလုံးတြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ ပန္းစည္းႀကဳိးကို ဆြဲယူလိုက္သည္။
“ေလ..ေလ..ေလ..” ဟု အင္းဓေလ့ အားေပးစကားျဖင့္ ေအာ္သူေအာ္။ ေပ်ာ္သူတို႔ ေပ်ာ္ၿပီး..႐ႈံးသူတို႔ ကလည္း အင္းစကားျဖင့္ သံၿပဳိင္ေအာ္ဟစ္ကာ ခနဲ႔ၾကသည္။

ေလာင္းေလွၿပဳိင္ပြဲႀကီး ၿပီးဆုံးသြားေသာအခါ လာေရာက္ၾကေသာ ေသာင္းခ်ီသည့္ လူအုပ္ႀကီးလည္း လူစုခြဲၾကေလသည္။ ေညာင္ေရႊၿမဳိ႕ရွိ လမ္းမ်ားပိတ္ဆို႔ ကုန္သည္။ တြန္းရင္း တိုက္ရင္းျဖင့္ လူအုပ္ႀကီးသည္ တျဖည္းျဖည္း က်ဲပါးလာသည္။ နန္႔ကပ္ေခ်ာင္း တစ္ေခ်ာင္း တစ္ေလွ်ာက္ စက္ေလွတို႔သည္ သူ႔ထက္ငါ ခရီးသည္မ်ားကို ေခၚေနဆဲ...။

ထိုေန႔သည္ အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားပြဲ၏ ရက္ေပါင္း ၁၈ ရက္တြင္ အစည္ကားဆုံး ရက္ျဖစ္ၿပီး ေရညႇိပ်ံ႕သင္း ေညာင္ေရႊအင္း၏ အင္း႐ိုးရာျပယုဂ္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။

The Voice Weekly

Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here