3.1.2014
၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္မ်ား ေကာက္ခံခြင့္ရွိေသာ အခြန္အခမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ဥပေဒမ်ားျပင္ဆင္ေပးရန္ တုိင္းရင္းသားပါတီအခ်ဳိ႕က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုေလ့လာ သံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီသို႔ အႀကံျပဳစာမ်ား ေပးပို႔ထားသည္ဟု တုိင္းရင္းသားပါတီအခ်ိဳ႕က မဇၥ်ိမ ကို ေျပာသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ တိုင္း၊ ျပည္နယ္မ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္ျပဳထားသည့္ ဇယား(၂)ပါ ဥပေဒျပဳစာရင္းႏွင့္ ဇယား(၅)ပါ တိုင္း၊ ျပည္နယ္မ်ား ေကာက္ခံခြင့္ရမည့္ အခြန္အခမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ သည့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ားကို တိုးျမႇင့္ေပးရန္ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားက အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးပုိ႔ထားျခင္းျဖစ္ သည္။
ပအို၀္းအမ်ိဳးသားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (PNO) က အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အၾကံျပဳခ်က္ ၅၈ ခ်က္ႏွင့္ ဇယား (၂) ႏွင့္ ဇယား (၅)တုိ႔ကို ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေကာ္မတီသို႔ ေပးပို႔ထားျခင္းျဖစ္သည္။ တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ အခြန္အခမ်ား ေကာက္ပုိင္ခြင့္ႏွင့္ ဥပေဒျပဳခြင့္မ်ားတြင္ ေဒသအစိုးရ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ အထိ တုိးျမႇင့္ေပးရန္ အၾကံျပဳထားသည္။
ပအို၀္းအမ်ဳိးသားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအဖြဲ႕၀င္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးခြန္ေမာင္ေသာင္းက “ျပည္နယ္အတြင္းက ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြကို ဥပေဒျပဳျပ႒ာန္းၿပီး ထိန္းသိမ္းပုိင္ ခြင့္မရွိဘူး။ ဗဟုိအစိုးရကသာ ဥပေဒျပဳခြင့္ရထားတယ္။ တုိင္း၊ ျပည္နယ္ေတြမွာ ျပည္ တြင္းေရေၾကာင္း ေတြကို ဥပေဒျပဳခြင့္မရွိတာေတြကို ဇယား(၂)မွာ ထည့္ေပးပါလို႔ အၾကံျပဳထားတယ္။ ဇယား (၁)က ဗဟုိ အစိုးရလုပ္ပုိင္ခြင့္ရထားတဲ့ အခ်က္ေတြထဲက ျပည္နယ္ေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးဖုိ႔ တုိးေတာင္းထားတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ (SNDP) က အေျခခံဥပေဒပါ သမၼတျဖစ္ခြင့္ကို ကန္႔သတ္ ထားသည့္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) အပါအ၀င္၊ ပုဒ္မ ၁၀၂ ခ်က္၊ ဇယား(၂) ႏွင့္ ဇယား(၅) ကုိ ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေပး ပုိ႔ထားၿပီးျဖစ္သည္ဟုလည္း ယင္းပါတီ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္ ဦးဘိုးေအာင္ က ေျပာသည္။
“ျပည္နယ္ေတြ ေကာက္ခံခြင့္ရတဲ့ အခြန္အခေတြက ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ ျပည္နယ္ အာဏာခြဲေ၀မႈက အမ်ားႀကီးကြာဟေနတယ္။ ျပည္နယ္ကထြက္တဲ့သစ္ေတာေတြကို ကၽြန္းသစ္မွအပ ေကာက္ခံခြင့္ ဆိုတဲ့အခ်က္ မွာ ျပည္နယ္ေတြက ၀ါးနဲ႔ ထင္းေလာက္ပဲ ေကာက္ခံခြင့္ျပဳထားတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ရခိုင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရးပါတီ (RNDP) ကမူ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အႀကံျပဳခ်က္ ၂၀ ေက်ာ္ႏွင့္ တိုင္းျပည္နယ္လုုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကုိ တုိးျမႇင့္ေပးရန္ ဖြဲ႕စည္းပံုေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီသို႔ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးပုိ႔ထားသည္။
ယင္းပါတီမွ စစ္ေတြၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ျမေက်ာ္က “အခြန္အခဆုိရင္လဲ ကမ္းနီးလုပ္ငန္းေတြကို ျပည္နယ္ကုိ လုပ္ခြင့္ျပဳထားၿပီး ဗဟုိအစိုးရက ကမ္းေ၀းလုပ္ငန္းေတြကုိ ခ်ဳပ္ ကိုင္ထားတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ တန္းတူညီမွ်မႈကုိ ေပးမယ္ဆုိရင္ ဗဟုိအစိုးရနဲ႔ တိုင္း၊ ျပည္နယ္ေတြ အာဏာ ခြဲေ၀မႈကုိ တန္းတူအခြင့္အေရးေပးဖို႔ ေတာင္းဆုိထားတယ္”ဟု ေျပာသည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဇယား(၂)တြင္ ပါ၀င္ေသာ တုိင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္မ်ား ၏ ဥပေဒျပဳစာရင္းမ်ား၊ ဇယား(၅)တြင္ ပါ၀င္ေသာ ေကာက္ခံရမည့္ အခြန္အခမ်ားသည္ တုိင္းႏွင့္ ျပည္ နယ္အစိုးရမ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေလ်ာ့နည္းေနၿပီး ဗဟိုအစိုးရက လုပ္ကိုင္ခြင့္ ပိုမ်ားေနေသာေၾကာင့္ တုိင္း ရင္းသားပါတီမ်ားက ျပင္ဆင္လိုေၾကာင္း အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးပို႔ထားျခင္းျဖစ္သည္။
Mizzima - News in Burmese
၂၀၀၈ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္မ်ား ေကာက္ခံခြင့္ရွိေသာ အခြန္အခမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ဥပေဒမ်ားျပင္ဆင္ေပးရန္ တုိင္းရင္းသားပါတီအခ်ဳိ႕က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုေလ့လာ သံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီသို႔ အႀကံျပဳစာမ်ား ေပးပို႔ထားသည္ဟု တုိင္းရင္းသားပါတီအခ်ိဳ႕က မဇၥ်ိမ ကို ေျပာသည္။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ တိုင္း၊ ျပည္နယ္မ်ား လုပ္ပိုင္ခြင့္ျပဳထားသည့္ ဇယား(၂)ပါ ဥပေဒျပဳစာရင္းႏွင့္ ဇယား(၅)ပါ တိုင္း၊ ျပည္နယ္မ်ား ေကာက္ခံခြင့္ရမည့္ အခြန္အခမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ သည့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ားကို တိုးျမႇင့္ေပးရန္ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားက အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးပုိ႔ထားျခင္းျဖစ္ သည္။
ပအို၀္းအမ်ိဳးသားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (PNO) က အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး အၾကံျပဳခ်က္ ၅၈ ခ်က္ႏွင့္ ဇယား (၂) ႏွင့္ ဇယား (၅)တုိ႔ကို ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေကာ္မတီသို႔ ေပးပို႔ထားျခင္းျဖစ္သည္။ တိုင္းႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ား၏ အခြန္အခမ်ား ေကာက္ပုိင္ခြင့္ႏွင့္ ဥပေဒျပဳခြင့္မ်ားတြင္ ေဒသအစိုးရ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ အထိ တုိးျမႇင့္ေပးရန္ အၾကံျပဳထားသည္။
ပအို၀္းအမ်ဳိးသားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအဖြဲ႕၀င္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးခြန္ေမာင္ေသာင္းက “ျပည္နယ္အတြင္းက ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ေတြကို ဥပေဒျပဳျပ႒ာန္းၿပီး ထိန္းသိမ္းပုိင္ ခြင့္မရွိဘူး။ ဗဟုိအစိုးရကသာ ဥပေဒျပဳခြင့္ရထားတယ္။ တုိင္း၊ ျပည္နယ္ေတြမွာ ျပည္ တြင္းေရေၾကာင္း ေတြကို ဥပေဒျပဳခြင့္မရွိတာေတြကို ဇယား(၂)မွာ ထည့္ေပးပါလို႔ အၾကံျပဳထားတယ္။ ဇယား (၁)က ဗဟုိ အစိုးရလုပ္ပုိင္ခြင့္ရထားတဲ့ အခ်က္ေတြထဲက ျပည္နယ္ေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးဖုိ႔ တုိးေတာင္းထားတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ (SNDP) က အေျခခံဥပေဒပါ သမၼတျဖစ္ခြင့္ကို ကန္႔သတ္ ထားသည့္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) အပါအ၀င္၊ ပုဒ္မ ၁၀၂ ခ်က္၊ ဇယား(၂) ႏွင့္ ဇယား(၅) ကုိ ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေပး ပုိ႔ထားၿပီးျဖစ္သည္ဟုလည္း ယင္းပါတီ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္ ဦးဘိုးေအာင္ က ေျပာသည္။
“ျပည္နယ္ေတြ ေကာက္ခံခြင့္ရတဲ့ အခြန္အခေတြက ျပည္ေထာင္စုနဲ႔ ျပည္နယ္ အာဏာခြဲေ၀မႈက အမ်ားႀကီးကြာဟေနတယ္။ ျပည္နယ္ကထြက္တဲ့သစ္ေတာေတြကို ကၽြန္းသစ္မွအပ ေကာက္ခံခြင့္ ဆိုတဲ့အခ်က္ မွာ ျပည္နယ္ေတြက ၀ါးနဲ႔ ထင္းေလာက္ပဲ ေကာက္ခံခြင့္ျပဳထားတယ္”ဟု ေျပာသည္။
ရခိုင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရးပါတီ (RNDP) ကမူ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အႀကံျပဳခ်က္ ၂၀ ေက်ာ္ႏွင့္ တိုင္းျပည္နယ္လုုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကုိ တုိးျမႇင့္ေပးရန္ ဖြဲ႕စည္းပံုေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီသို႔ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးပုိ႔ထားသည္။
ယင္းပါတီမွ စစ္ေတြၿမိဳ႕နယ္၊ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ျမေက်ာ္က “အခြန္အခဆုိရင္လဲ ကမ္းနီးလုပ္ငန္းေတြကို ျပည္နယ္ကုိ လုပ္ခြင့္ျပဳထားၿပီး ဗဟုိအစိုးရက ကမ္းေ၀းလုပ္ငန္းေတြကုိ ခ်ဳပ္ ကိုင္ထားတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ တန္းတူညီမွ်မႈကုိ ေပးမယ္ဆုိရင္ ဗဟုိအစိုးရနဲ႔ တိုင္း၊ ျပည္နယ္ေတြ အာဏာ ခြဲေ၀မႈကုိ တန္းတူအခြင့္အေရးေပးဖို႔ ေတာင္းဆုိထားတယ္”ဟု ေျပာသည္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဇယား(၂)တြင္ ပါ၀င္ေသာ တုိင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္မ်ား ၏ ဥပေဒျပဳစာရင္းမ်ား၊ ဇယား(၅)တြင္ ပါ၀င္ေသာ ေကာက္ခံရမည့္ အခြန္အခမ်ားသည္ တုိင္းႏွင့္ ျပည္ နယ္အစိုးရမ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေလ်ာ့နည္းေနၿပီး ဗဟိုအစိုးရက လုပ္ကိုင္ခြင့္ ပိုမ်ားေနေသာေၾကာင့္ တုိင္း ရင္းသားပါတီမ်ားက ျပင္ဆင္လိုေၾကာင္း အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေပးပို႔ထားျခင္းျဖစ္သည္။
Mizzima - News in Burmese