20.12.2013
စက္သုံးဆီေစ်း ျမင့္တက္လာသည္ဟုဆုိကာ ပုသိမ္-သာေပါင္း-ငသုိင္းေခ်ာင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ပုဂၢလိက စက္ေလွမ်ားက တန္ဆာခ တုိးျမႇင့္ေတာင္းခံလာသည့္အတြက္ လူသုံးကုန္ပစၥည္းႏွင့္ စားေသာက္ကုန္ မ်ား ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္လာသည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ဒီဇင္ဘာ ၁၉ ရက္တြင္ မဇၩိမကုိ ေျပာသည္။
“အခု ဆီေစ်းတက္တယ္ဆုိၿပီး ကုန္တင္စရိတ္လဲ တက္သြားတာပဲ အခု ဆန္တစ္အိတ္ကုိ သံုးရာ က်ပ္ ေလာက္တက္သြားၿပီး အဓိက ကုန္စိမ္းသမားေတြ ေစ်းတက္တာေပါ့၊ သူတုိ႔ ကုန္ေစ်းျခင္း ႀကီးရင္ႀကီး သလုိ ေပးေနရတယ္။ စက္ေလွကလည္း ကုန္တင္ခကုိ လူေပၚၾကည့္ၿပီး ေတာင္းခ်င္ သ လုိေတာင္းေနၾက တယ္ သတ္မွတ္ခ်က္လည္းမရွိဘူး”ဟု သာေပါင္းၿမိဳ႕ေပၚမွ ကုန္စံုဆုိင္ပုိင္ရွင္ ဦးသိန္းေဇာ္ က ေျပာသည္။
လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနသည့္ တန္ဆာခႀကီးျမင့္မႈႏွင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းျမင့္မားမႈမ်ား ေျဖရွင္းႏုိင္ေရးအတြက္ ဧရာ၀ တီျမစ္၀ကၽြန္းေပၚတြင္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွ ရပ္နားထားသည့္ ပုသိမ္-ငသုိင္းေခ်ာင္း သေဘၤာလိုင္းကို ျပန္လည္ေျပးဆြဲရန္လုိသည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ဆုိသည္။
သုိ႔ေသာ္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းအေနျဖင့္ ပုသိမ္-သာေပါင္း သေဘၤာလုိင္းကုိ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရး ႏွစ္ မွစကာ ဌာန၏ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ ရပ္တည္ရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အ႐ံႈးမ်ားရွိသည့္ သေဘၤာလုိင္းျဖစ္ သည့္အတြက္ ရပ္နားလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဧရာ၀တီျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ႒ာနခြဲမွ စီမံကြပ္ကဲမႈအရာရွိက ေျပာ သည္။
“ပုသိမ္-သာေပါင္း သေဘၤာတစ္ေခါက္ ေျပးဆြဲစရိတ္က ေလးသိန္းေက်ာ္ ကုန္တယ္။ ျပန္ရတာက ႏွစ္ သိန္းေက်ာ္ေလာက္ပဲ ျပန္ရတယ္။ အဲေတာ့ တစ္ေခါက္ေျပးဆြဲတိုင္း တစ္၀က္ေလာက္႐ႈံးတဲ့အတြက္ ေျပး ဆြဲမႈကို ရပ္နားရျခင္းျဖစ္တယ္။ ေဒသခံေတြ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ သြားေရးလာေရး အခက္ခဲျဖစ္ တယ္ဆိုရင္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းက သေဘာၤအခ်ိဳ႕ကို ပုဂၢလိကကို ငွားရမ္းေပးသြားမွာပါ”ဟု ၎ကဆုိ သည္။
လက္ရွိတြင္ လူတစ္ဦးလွ်င္ ပုသိမ္-သာေပါင္း က်ပ္ ၁၀၀၀ ႏွင့္ သာေပါင္း-ငါးသုိင္းေခ်ာင္း က်ပ္ ၁,၅၀၀ ေပးေဆာင္ေနရၿပီး ငါးသုိင္းေခ်ာင္း-ပုသိမ္ သြားမည္ဆုိပါက က်ပ္ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ကုန္က်သည္ ဟု ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။ ျပည္တြင္းပုိ႔ေဆာင္ေရးမွ ႏွစ္ထပ္သေဘၤာျဖင့္ ေျပဆြဲေပးေသာအခ်ိန္က လူတစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ ၁,၁၆၀ သာေပးရၿပီး ကုန္တင္စရိတ္မွာလည္း ဆန္တစ္အိတ္လွ်င္ ႏွစ္ရာက်ပ္ သာရွိသည္ ဟု ဆုိသည္။
ပုသိမ္-သာေပါင္း သေဘၤာလိုင္းကို၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂၅ ရက္တြင္ ရပ္နားခဲ့သည္။ အပတ္စဥ္ တနလၤာေန ႔ႏွင့္ ေသာၾကာေန႔မ်ားတြင္ ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ တနလာၤေန႔ တစ္ရက္တည္း သာ ေျပးဆြဲျဖစ္ ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
Mizzima - News in Burmese
စက္သုံးဆီေစ်း ျမင့္တက္လာသည္ဟုဆုိကာ ပုသိမ္-သာေပါင္း-ငသုိင္းေခ်ာင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ပုဂၢလိက စက္ေလွမ်ားက တန္ဆာခ တုိးျမႇင့္ေတာင္းခံလာသည့္အတြက္ လူသုံးကုန္ပစၥည္းႏွင့္ စားေသာက္ကုန္ မ်ား ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္လာသည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ဒီဇင္ဘာ ၁၉ ရက္တြင္ မဇၩိမကုိ ေျပာသည္။
“အခု ဆီေစ်းတက္တယ္ဆုိၿပီး ကုန္တင္စရိတ္လဲ တက္သြားတာပဲ အခု ဆန္တစ္အိတ္ကုိ သံုးရာ က်ပ္ ေလာက္တက္သြားၿပီး အဓိက ကုန္စိမ္းသမားေတြ ေစ်းတက္တာေပါ့၊ သူတုိ႔ ကုန္ေစ်းျခင္း ႀကီးရင္ႀကီး သလုိ ေပးေနရတယ္။ စက္ေလွကလည္း ကုန္တင္ခကုိ လူေပၚၾကည့္ၿပီး ေတာင္းခ်င္ သ လုိေတာင္းေနၾက တယ္ သတ္မွတ္ခ်က္လည္းမရွိဘူး”ဟု သာေပါင္းၿမိဳ႕ေပၚမွ ကုန္စံုဆုိင္ပုိင္ရွင္ ဦးသိန္းေဇာ္ က ေျပာသည္။
လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနသည့္ တန္ဆာခႀကီးျမင့္မႈႏွင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းျမင့္မားမႈမ်ား ေျဖရွင္းႏုိင္ေရးအတြက္ ဧရာ၀ တီျမစ္၀ကၽြန္းေပၚတြင္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွ ရပ္နားထားသည့္ ပုသိမ္-ငသုိင္းေခ်ာင္း သေဘၤာလိုင္းကို ျပန္လည္ေျပးဆြဲရန္လုိသည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ဆုိသည္။
သုိ႔ေသာ္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းအေနျဖင့္ ပုသိမ္-သာေပါင္း သေဘၤာလုိင္းကုိ ၂၀၁၂-၂၀၁၃ ဘ႑ာေရး ႏွစ္ မွစကာ ဌာန၏ဘတ္ဂ်က္ျဖင့္ ရပ္တည္ရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အ႐ံႈးမ်ားရွိသည့္ သေဘၤာလုိင္းျဖစ္ သည့္အတြက္ ရပ္နားလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဧရာ၀တီျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ႒ာနခြဲမွ စီမံကြပ္ကဲမႈအရာရွိက ေျပာ သည္။
“ပုသိမ္-သာေပါင္း သေဘၤာတစ္ေခါက္ ေျပးဆြဲစရိတ္က ေလးသိန္းေက်ာ္ ကုန္တယ္။ ျပန္ရတာက ႏွစ္ သိန္းေက်ာ္ေလာက္ပဲ ျပန္ရတယ္။ အဲေတာ့ တစ္ေခါက္ေျပးဆြဲတိုင္း တစ္၀က္ေလာက္႐ႈံးတဲ့အတြက္ ေျပး ဆြဲမႈကို ရပ္နားရျခင္းျဖစ္တယ္။ ေဒသခံေတြ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ သြားေရးလာေရး အခက္ခဲျဖစ္ တယ္ဆိုရင္ ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းက သေဘာၤအခ်ိဳ႕ကို ပုဂၢလိကကို ငွားရမ္းေပးသြားမွာပါ”ဟု ၎ကဆုိ သည္။
လက္ရွိတြင္ လူတစ္ဦးလွ်င္ ပုသိမ္-သာေပါင္း က်ပ္ ၁၀၀၀ ႏွင့္ သာေပါင္း-ငါးသုိင္းေခ်ာင္း က်ပ္ ၁,၅၀၀ ေပးေဆာင္ေနရၿပီး ငါးသုိင္းေခ်ာင္း-ပုသိမ္ သြားမည္ဆုိပါက က်ပ္ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ကုန္က်သည္ ဟု ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။ ျပည္တြင္းပုိ႔ေဆာင္ေရးမွ ႏွစ္ထပ္သေဘၤာျဖင့္ ေျပဆြဲေပးေသာအခ်ိန္က လူတစ္ဦးလွ်င္ က်ပ္ ၁,၁၆၀ သာေပးရၿပီး ကုန္တင္စရိတ္မွာလည္း ဆန္တစ္အိတ္လွ်င္ ႏွစ္ရာက်ပ္ သာရွိသည္ ဟု ဆုိသည္။
ပုသိမ္-သာေပါင္း သေဘၤာလိုင္းကို၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂၅ ရက္တြင္ ရပ္နားခဲ့သည္။ အပတ္စဥ္ တနလၤာေန ႔ႏွင့္ ေသာၾကာေန႔မ်ားတြင္ ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ တနလာၤေန႔ တစ္ရက္တည္း သာ ေျပးဆြဲျဖစ္ ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
Mizzima - News in Burmese