Monday, August 13, 2012

မူစယ္-မႏၲေလး ျပည္ေထာင္စု လမ္းမႀကီးကို ေလးလမ္းသြား အျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္ ေဖာက္လုပ္ရန္လိုအပ္

0 comments
တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အဓိက လမ္းေၾကာင္းႀကီးျဖစ္တဲ့ မူစယ္-မႏၲေလး ျပည္ေထာင္စု အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးကို ေလး လမ္းသြားအျဖစ္ အင္ ဂ်င္နီယာ လုပ္ငန္း သေဘာတရားအရ အဆင့္ျမႇင့္ ေဖာက္လုပ္ရန္ လိုအပ္ေန ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းေဖာက္လုပ္ေရး ကၽြမ္းက်င္သူတစ္ဦးကေျပာဆိုလိုက္ပါ တယ္။

အခု မူစယ္-မႏၲေလးလမ္းက အက်ယ္ ၂၄ ေပပဲရွိတယ္။ အက်ယ္ ၂၄ ေပဆို တာ Traffic Volume (ယာဥ္သြားလာႏွုန္း) ၁၅၀၀ ေက်ာ္ ေက်ာ္ ေလာက္ပဲ လက္ခံနိုင္တယ္။ အခုမူစယ္-မႏၲေလး လမ္းမႀကီးေပၚမွာ Traffic Volume က အစီးေရ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ေနၿပီ၊ မနိုင္ေတာ့ ဘူး၊ အႏၲရာယ္ႀကီးတယ္ – လို႔ အဆို ပါ ကၽြမ္းက်င္သူက ေကာ့လီကို ရွင္းျပပါတယ္။


ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား အေနနဲ႔ အာဆီယံ စံႏွုန္းအတိုင္းပဲ ကုန္တင္ရမယ္ဆိုၿပီး တဲ့ အခါတုန္းက ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီး သြားလာႏွုန္း ပိုမိုျမင့္ တက္ လာခဲ့တယ္လို႔လည္း ကုန္သည္မ်ား အသိုင္းအဝိုင္းက သိရပါတယ္။


အခုကုန္ကားေတြက ဆယ္ဘီး၊ ဆယ့္ႏွစ္ဘီး မက ႏွစ္ဆယ့္ႏွစ္ဘီး ေတြေတာင္ မူစယ္-မႏၲေလး လမ္းေပၚ ေျပးေနၾကၿပီ၊ ကားအရွည္ ေပ ၆၀ ေလာက္ရွိတယ္၊ ၂၄ ေပပဲရွိတဲ့ အေကြ႕အေကာက္ ေတာင္ေပၚလမ္းမွာ ဒီလိုကားႀကီးေတြ သြားေနတာဟာ တျခားကားေလးေတြကို အမ်ားႀကီး အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးအရ ဒီလို ကုန္ကားႀကီးေတြနဲ႔ ကုန္ေတြသယ္ဖို႔ကလည္း အရမ္းလိုအပ္ေနၿပီ – လို႔ ကုန္သည္ႀကီး တစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။

အခုႏွစ္ပိုင္းမွာ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား မေတာ္တဆ လမ္းေဘးေခ်ာ္က်ႏွုန္း၊ တိမ္းေမွာက္ႏွုန္း အေတာ္ျမင့္တက္လာေၾကာင္းလည္း အဆိုပါ ကုန္သည္ ႀကီးက ျဖည့္စြက္ေျပာျပပါတယ္။

မူစယ္-မႏၲေလး လမ္းဟာ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ မတိုင္မီက တ႐ုတ္နိုင္ငံကို စစ္လက္နက္ပစၥည္းမ်ား ေထာက္ပံ့ရန္ အတြက္ ၿဗိတိသၽွအစိုးရက ေဖာက္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ဗမာျပည္လမ္းမႀကီး (Burma Road) ရဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္ၿပီး အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ေအးရွားေဝါလ္ ကုမၸဏီ လီမီ တက္ က BOT စနစ္ျဖင့္ ျပဳျပင္ကာ လမ္းအသုံးျပဳခ ေကာက္ခံေနတဲ့ လမ္းမႀကီး တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္
ref;ေကာ့လိ  


Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here