(ေနျပည္ေတာ္ စက္တင္ဘာ ၁၁)
မႏၲေလး အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ႀကီးအား ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား အၾကား ေလေၾကာင္း ကုန္စည္ စီးဆင္းရာ အဓိကေလဆိပ္ႀကီး အျဖစ္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ သြား ရန္ ႏွင့္ ေလေၾကာင္း ႏွင့္ ေထာက္ပံ့ ပို႔ေဆာင္ေရး ဆိုင္ရာ ဆံုရပ္ (Aviation & Logistics Hub) တစ္ခု အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိ ေစေရး အတြက္ ပုဂၢလိက အခန္း က႑ကို ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ ခြင့္ျပဳ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယေန႔က်င္းပ ျပဳလုပ္ ခဲ့သည့္ ေနျပည္ေတာ္ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန၏ ေလေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး က႑ ဖြံ႕ၿဖဳိး တုိးတက္ေရးႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အခြင့္ အလမ္းမ်ား ဆုိင္ရာ အမ်ဳိးသား အဆင့္ အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲမွ သတင္းရရွိ သည္။
ပထဝီ အေနအထား အရ အခ်က္အ ခ်ာက်ၿပီး ေလေၾကာင္း ကုန္စည္ စီးဆင္း ရာ အဓိက ေလဆိပ္ႏွင့္ ေလေၾကာင္း ေထာက္ပံ့ ပို႔ေဆာင္ေရး ဆုိင္ရာ ဆံုရပ္အ ျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အပိုင္း(၆) ပိုင္းခြဲ၍ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ပုဂၢလိက က႑ ပါဝင္ႏုိင္ ေစေရး အတြက္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ ထားေၾကာင္း သိရသည္။
အႀကိဳအရည္ အခ်င္း စစ္ေဆးျခင္း အတြက္ ပုဂၢလိကသို႔ တင္ဒါ ေခၚယူျခင္း ျဖစ္ၿပီး တစ္လအတြင္း တင္သြင္း ရမည္ ျဖစ္သည္။
''ပုဂၢလိက က႑ပါဝင္ဖုိ႔ အတြက္ မႏၲေလး ေလဆိပ္ကို Local ဦးစားေပး မယ္။ ႏုိင္ငံျခားနဲ႔ လည္း Joint လုပ္ႏုိင္ တယ္။ ဒီလုပ္ငန္းေတြက ေငြေၾကးရင္း ႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊ နည္းပညာ၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ေတြ လိုအပ္တယ္။ ျမန္မာ့ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒ အရ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ရမွာျဖစ္ ပါတယ္။ စိစစ္ေရး အဖြဲ႕ ၃ ဖြဲ႕နဲ႔ စိစစ္ ေရြးခ်ယ္ သြားမွာ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ့ရင္းႏီွး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္၏ သတ္မွတ္ ခ်က္နဲ႔ ညီၫြတ္တာကို ေခၚယူမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တင္ဒါ ေအာင္တဲ့ အဖြဲ႕က ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၁ ရက္မွာ လုပ္ငန္းေတြ စတင္ေဆာင္ ရြက္ရမယ္။ ျပည္တြင္းကို ဦးစားေပးေပ မယ့္ မျဖစ္မေန ျပည္ပနဲ႔ လည္းပူးေပါင္း ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါမွ market ေခၚႏိုင္မွာ ပါ'' ဟု ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္း က ေဆြးေႏြးပြဲ တြင္စာ တမ္းတင္သြင္း သြားခဲ့သည္။
မႏၲေလး အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ တြင္ တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား စသည့္ အာရွ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ကုန္စည္ ကူးသန္း ပို႔ေဆာင္ရာတြင္ အဓိကအခ်က္ အခ်ာဆံုရပ္ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဧရိယာ အက်ယ္ အဝန္း အားျဖင့္ ၂၇၅၄၄ ဒသမ ၇၄ ဧက ရွိကာ ကမၻာ ေပၚတြင္ ဒုတိယ အႀကီးဆံုး စာရင္းဝင္ လည္းျဖစ္ေနသည္။ ေလယာဥ္ေျပး လမ္းမွာ လည္း ေပ ၁၄ဝဝဝ ရွည္ကာ ကမၻာ့ အရွည္ဆံုး ေလယာဥ္ ေျပးလမ္း မ်ားတြင္ ပါဝင္ေနသည္။ ေလယာဥ္ ရပ္နား ႏိုင္သည့္ ဧရိယာမွာ ၂ဝဝဝx ၈ဝဝ ေပျဖစ္သည္။
လက္ရွိ ေလဆိပ္ လုပ္ငန္း မ်ားကို ၃၆၈၂ ဧကေပၚတြင္ ေဆာင္ရြက္ထား ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေလဆိပ္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေလ ေၾကာင္း ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း မ်ား၊ ေလေၾကာင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္း မ်ားကို ယင္း ဧရိယာ အတြင္း ပုဂၢလိက က႑ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ ခြင့္ျပဳ မည္ျဖစ္ သည္။
မႏၲေလး အျပည္ျပည္ ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ ႀကီးကို ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၇ ရက္ တြင္ Country Project အေနျဖင့္ စတင္ ေဆာက္လုပ္ ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ စတင္ဖြင့္ လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း သိရရွိသည္။
ref: MWD