Hot
News ဂ်ာနယ္ Vol.3, No:112 Oct 2012 ပါ ““မွတ္သား ဖမ္းဆီးမႈေၾကာင့္
ယာဥ္ပိုုင္ရွင္မ်ား အခက္အခဲျဖစ္လ်က္ရွိ””ဆုိသည့္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သက္၍
သိရွိလိုသည့္အခ်က္မ်ားအား ရန္ ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး (၅၁)လမ္း၊
ယာဥ္ထိန္း႐ံုးသို႔ စံုစမ္းေမးျမန္းခဲ့ ပါသည္။ အဆိုပါကိစၥႏွင့္ပတ္ သက္ၿပီး
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေျပးဆြဲတဲ့ ခရီးသည္ တင္ယာဥ္ လုိင္းကား ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြကို
ပထမဦး ဆံုး ေျပာလို တာက မိမိတို႔ရဲ႕ ယာဥ္ ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ေတြ ဟာ
ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္း ကမ္းလုိက္နာတတ္တဲ့ သူေတြျဖစ္ လို႔ လုိပါတယ္။
ယာဥ္ေမာင္း တတ္ရင္ၿပီးေရာဆုိၿပီး ခန္႔ထားလို႔ မရပါဘူး။
တခ်ိဳ႕ယာဥ္ေမာင္းေတြ
ဆိုရင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ယာဥ္ ေမာင္းလုိင္စင္မရွိဘဲ ေမာင္းသူ
ေတြေတာင္ေတြ႕ ရပါတယ္။ ယာဥ္ ေမာင္းသူေတြဟာေပးသြင္းရမယ့္ အံုနာခနဲ႔ မိမိိရဲ႕
တစ္ေန႔တာအ က်ိဳးအျမတ္ကိုၾကည့္ၿပီး ခရီးသည္ မ်ားရရွိေရးကို
ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္ ေနၾကတာျဖစ္တယ္။ ခရီးသည္ ရရွိဖို႔အတြက္ ခရီးသည္လုတင္
ျခင္း၊ မွတ္တိုင္မဟုတ္ဘဲရပ္ျခင္း၊ လုိင္းကား အခ်င္းခ်င္း ေက်ာ္
တက္ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ မီးပြိဳင့္မွာ ယာဥ္ႏွစ္ထပ္ရပ္ျခင္း၊ မီးနီျဖတ္
ေမာင္းျခင္း စတဲ့စည္းကမ္းမဲ့ ေမာင္းႏွင္ေနၾက တာကို ေတြ႕ရွိ ေနရပါတယ္။
ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္းက ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ဟာ အျခားယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား ထက္
ပိုမိုစည္းကမ္းလုိက္နာဖို႔လုိ ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ ခရီး
သည္အားလံုးရဲ႕ အသက္နဲ႔ခႏၶာ၊ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကို ယာဥ္ေမာင္း သူထံတြင္
အပ္ႏွံထားရလို႔ပဲျဖစ္ ပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းသူရဲ႕ စည္း ကမ္းေဖာက္ဖ်က္မႈ တစ္ခ်က္
ေၾကာင့္ ခရီးသည္အမ်ားအျပား ေသဆံုး၊ ဒဏ္ရာရ၊ မသန္မစြမ္း
ဒုက္ၡိတဘ၀ေရာက္ရွိေစႏိုင္တဲ့ အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔
ခရီးသည္တင္ယာဥ္လုိင္းေတြကို ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕အပါအ၀င္တျခား တာ၀န္ရွိသူေတြက
ၾကပ္ၾကပ္မတ္ မတ္ စစ္ေဆး အေရးယူေဆာင္ ရြက္ေနၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။““မီးပြိဳင့္ေနာက္ကြယ္မွေနၿပီး ယာဥ္မ်ားအားမွတ္သားဖမ္းဆီးမႈ ျပဳလုပ္ေန၍ ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ား အခက္အခဲျဖစ္လ်က္ရွိေန””ဆိုတဲ့ ကိစၥကိုေျပာရမယ္ဆိုရင္ မီးပြိဳင့္ ေနာက္ကြယ္မွ သာမကဘဲအျခား လမ္းဆံု၊ လမ္းခြမ်ား၊ ယာဥ္ေၾကာ ႐ႈပ္ေထြးေနတဲ့ေနရာမ်ား၊ မီးပြိဳင့္ ေရွ႕မ်ားမွလည္း မွတ္သားဖမ္းဆီး မႈေတြရွိပါတယ္။ တာ၀န္က်ယာဥ္ ထိန္းရဲရွိေနတာေတာင္ အတင္း ေမာင္း၀င္၊ ေမာင္းထြက္ေျပးသြား တဲ့ ယာဥ္မ်ား၊ စည္းကမ္းမဲ့ ျဖတ္ သန္းေမာင္းႏွင္သြားသည့္ယာဥ္ မ်ား၊ မီးနီအတင္း၀င္ျဖတ္ေမာင္း သည့္ ယာဥ္မ်ားစသည္ျဖင့္ စည္း ကမ္းပ်က္ယာဥ္မ်ားရွိေနတဲ့အတြက္ အျခားနည္းျဖင့္ တားဆီးျခင္း၊ ဖမ္းဆီးျခင္းမျပဳႏိုင္တဲ့အခါ မွတ္ သားဖမ္းဆီးရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ဖမ္းဆီးရာမွာ က်ဴးလြန္ တဲ့ ယာဥ္နံပတ္၊ အမ်ိဳးအစား၊ ေန႔ရက္၊ အခ်ိန္၊ ေနရာ က်ဴးလြန္ ပံုက်ဴးလြန္နည္းစတဲ့ အခ်က္ေတြ ကို ပူးေပါင္းအဖြဲ႕မွ သက္ေသ မ်ား နဲ႔ မွတ္သားဖမ္းဆီးျခင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ယာဥ္အႏၱရာယ္ကင္းရွင္း ေစေရး အတြက္ မီးပြိဳင့္ေတြမွာ တာ၀န္ခ်ထားတဲ့ ယာဥ္ထိန္းေတြ ရွိသလို ယာဥ္ထိန္းမရွိတဲ့ေနရာမွာ စည္းကမ္းမဲ့ သြားလာေနတဲ့ယာဥ္ ေတြကိုမွတ္သားဖမ္းဆီးမႈျပဳလုပ္ ေနျခင္းမ်ားလည္းရွိပါတယ္။စည္း ကမ္းေဖာက္ဖ်က္ တဲ့ ယာဥ္ေတြကို ဖမ္းဆီးျခင္းျဖစ္ၿပီး လုိင္းကား ယာဥ္သက္သက္ကိုသာ သတ္ မွတ္ဖမ္းဆီးတာမ်ိဳးမရွိပါဘူး။ အဲ ဒီမွာ ေျပာခ်င္တဲ့အခ်က္က လမ္း မေပၚမွာ ယာဥ္ထိန္းထြက္ရပ္ျပ ေနမွ ယာဥ္ထိန္းရဲရွိေနမွစည္း ကမ္းလုိက္နာမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ မ်ိဳးမရွိေစခ်င္ဘူး။ ယာဥ္ထိန္းရဲ ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားအေနနဲ႔ စည္း ကမ္းလိုက္နာရမယ္ဆိုတဲ့ အသိ မ်ိဳးရွိေစခ်င္ပါတယ္။ ယာဥ္ထိန္း ရွိမွ စည္းကမ္းလုိက္နာမယ္ဆို တာ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ စင္ကာပူ ႏုိင္ငံမွာဆိုရင္ လမ္းေပၚနဲ႔ မီးပြိဳင့္ ေတြမွာ ယာဥ္ထိန္းရဲ (TRAFFIC Police) ေတြ မေတြ႕ရဘူး။ ဒါေပမဲ့ လမ္းအသံုးျပဳသူမ်ား ဟာ စည္းကမ္းမေဖာက္ရဲၾက ဘူး။သတ္ မွတ္ထားတဲ့ယာဥ္စည္းကမ္း၊လမ္း စည္းကမ္းအတုိင္း သြားလာၾကပါ တယ္။ ဒါဟာ ႏိုင္ငံႀကီးသားမ်ား စည္းကမ္းလုိက္နာတတ္တဲ့အေလ့ အက်င့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ႏုိင္ငံေတြမွာယာဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ အေထာက္အထားစာရြက္၊ စာတမ္းေတြကို အေလးအနက္ ထားၿပီး ျပည့္စံံုေအာင္ ျပဳလုပ္ ထားၾကတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံက ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြလည္း ယာဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေထာက္အထား စာရြက္စာတမ္းေတြျပည့္စံုေအာင္ လုပ့္ထားဖုိ႔လိုပါတယ္။ မွတ္သား ဖမ္းဆီးျခင္း၊ မဖမ္းဆီးျခင္းဟာ အဓိကမက်င္ပါဘူး။ စည္းကမ္း လိုက္နာမႈ၊ မလုိက္နာမႈအဓိကက် ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ယာဥ္ပိုင္ ရွင္ေတြအေနနဲ႔ ယာဥ္ေမာင္းေတြ စည္းကမ္း မေဖာက္ဖ်က္ေစဖို႔ ၾကပ္မတ္ေပးရန္ တာ၀န္ရွိပါ တယ္။ စည္းကမ္းစနစ္တက် ေမာင္းႏွင္သြားလာမယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ အလုပ္႐ႈပ္ခံၿပီး မွတ္ သားဖမ္းဆီးေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား၊ ယာဥ္ ေမာင္းမ်ားအေနျဖင့္ ယာဥ္စည္း ကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္းႏွင့္အညီ ေျပးဆြဲသြားလာၾကဖို႔ လိုအပ္ ေၾကာင္းေျပာလုိပါတယ္။
ဒဏ္ေၾကးေငြေပးေဆာင္ရာ တြင္ အျမန္ဟူေသာအေၾကာင္းျပ ခ်က္ျဖင့္ အျမန္ေၾကးေပး၊ ကိုယ္ က်ိဳးရွာလ်က္ ရွိေန သည္၊ တရား ႐ံုးမွလည္း ယာဥ္ပိုင္ဆိုင္မႈစာခ်ဳပ္ မွတ္ပံုတင္၊ သန္းေခါင္စာရင္းမ်ား ေတာင္း၍ ၾကန္႔ၾကာမႈျဖစ္ေအာင္ လုပ္လ်က္ရွိသည္ဆုိသည့္ ကိစ္ၥ ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးေျပာရရင္ အဲဒီ မွာ အဓိကတာ၀န္ရွိသူဟာ လာ ေရာက္ ဒဏ္ေငြေဆာင္ရမည့္ ယာဥ္ေမာင္း/ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကစၿပီး စည္း ကမ္းေဖာက္အခ်ိန္ကုန္တယ္၊ အ လုပ္႐ႈပ္တယ္ဆိုၿပီး ကုိယ္တုိင္မ လာခ်င္ၾကဘူး။ အျခားသူ ဒဏ္ ေငြလာေဆာင္ခုိင္းတယ္။ တခ်ိဳ႕ က ကိုယ္တိုင္ေတာ့လာတယ္။ တရား႐ံုးကိုသြားလုိ စိတ္မရွိၾကဘူး။ အဲဒီမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေန တဲ့ ၀န္ထမ္းေတြထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အကူအညီ ေတာင္းခံၾကတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြ ဟာ သူတို႔ရဲ႕ အသံုးခ်ခံျဖစ္ေနပါ တယ္။ ကုိယ္တုိင္ လာေရာက္ၿပီး လုပ္ထံုးလုပ္နည္းနဲ႔အညီ ဒဏ္ေငြ ေပးေဆာင္မယ္ဆိုရင္ ဘာျပႆ နာမွျဖစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး၊ နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႔ သြားပါ။ ေဆာင္ရြက္ပါဆုိရင္ မလုပ္ခ်င္ ၾကဘူး။ သူတုိ႔ရဲ႕ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ကို မေျပာဘဲ ၀န္ထမ္းေတြကို စိတ္ ဓာတ္က်ေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေလွ်ာက္ေျပာေနတဲ့ သေဘာျစဖ္ ေနပါတယ္။ မိမိ ထမ္းေဆာင္ရ မယ့္ တာ၀န္၊ ေပးသြင္းရမယ့္ ဒဏ္ေငြကို ကိုယ္တုိင္ ကိုယ္က် ေပးသြင္းမယ္ဆိုရင္ အေကာင္း ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ေငြေၾကးေတာင္း ခံခဲ့ရင္ သက္ဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲ ထံ အခ်ိန္မေရြးတိုင္ၾကားႏိုင္ပါ တယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ေျပာလို တာက (၂၀၁၅)ခုႏွစ္ ((ASEAN PREE TRADE AREA)) မွာ နယ္စပ္ ကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ကား ေတြပို႔ေဆာင္တာေတြရွိလာမယ္။ လူဦးေရတုိးတက္လာတာနဲ႔အမွ် အသံုးျပဳတဲ့ယာဥ္ေတြ မ်ားလာမယ္။ အဲဒီမွာ ယာဥ္စည္းကမ္းကို ယခု ထက္ပိုၿပီး စနစ္တက် လိုက္နာဖို႔ လုိလာမယ္။ လုိက္နာ တတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြရွိေအာင္လည္း အခုကတည္းက ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ၾကရမယ္။ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ လို႔ ဒဏ္ေၾကးေငြေပးေဆာင္ရ တာမ်ားတယ္ဆိုၿပီး ေျပာေနမယ့္ အစား၊ ဒဏ္ေငြမေဆာင္ရေအာင္ စည္းကမ္းမေဖာက္ဘဲ စည္းကမ္း နဲ႔အညီ သြားလာၾကဖို႔လိုပါတယ္။ ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားအေနနဲ႔လည္း စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္တတ္တဲ့ မိမိရဲ႕ ယာဥ္ေမာင္းေတြကို ဘယ္ လို ၾကပ္မတ္ထိန္းသိမ္းမလဲဆိုတဲ့ ကိစၥကို အေလးေပးေဆာင္ရြက္ သင့္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါ တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ ယာဥ္ထိန္း တပ္ဖြဲ႕အေနနဲ႔ အမ်ားျပည္သူတို႔ ယာဥ္အႏၱရာယ္၊ လမ္းအႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစေရး အတြက္ စည္း ကမ္းမဲ့ယာဥ္မ်ားကို ဥပေဒႏွင့္ အညီ အေရးယူေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း တာ၀န္ရွိသူတပ္ဖြဲ႕ ၀င္မွ ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။
မင္းမင္းလတ္ (မန္းတကၠသိုလ္)