ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္း ေက်ာက္မဲၿမိဳ႕တြင္ ဆိုင္ကယ္တကၠစီမ်ားႏွင့္သံုးဘီးတကၠစီမ်ား တိုးခ်ဲ႕ ေျပးဆြဲလာေသာ
ေၾကာင္႔ ယခင္အားကိုးခဲ႔ရသည္႔ အေႏွးယာဥ္(ဆိုက္ကား)သမား၏ ေန႕စဥ္၀င္ေငြမွာသိသိသာသာေလ်ာ့က်လာ
ေၾကာင္းအေႏွးယာဥ္လုပ္သားမ်ားထံက သိရသည္။
ထိုကဲ႔သို႔
အေႏွးယာဥ္မ်ားေနရာတြင္ အျမန္ယာဥ္မ်ား အစားထိုး၀င္ေရာက္မႈ၌ ေစ်းကြက္အေနအထား
အရ အျမန္ယာဥ္မ်ားမွာ ေစ်းႏႈန္း ယွဥ္ၿပိဳင္ေလွ်ာ႔ခ်လာသည္႔အတြက္
အျမန္ယာဥ္လုပ္သားမ်ားအေန ျဖင္႔ အခက္အခဲေတြ႔
ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း
သိရသည္။
“သံုးဘီးေတြကေတာ့
အကုန္လံုးနီးပါးအခြန္ေဆာင္ထားတာေတြခ်ည္းပဲ ဆိုင္ကယ္တကၠစီေတြက အခြန္ေဆာင္တာ
ရွားတယ္၊ ဒီတိုင္းပဲ ေစ်းေပါေပါနဲ႕လိုက္ပို႕ေနၾကေတာ့ ေတာ္ရံုအေႏွးယာဥ္
ငွားမယ့္သူက မငွားေတာ့ဘူး” ဟု ၿမိဳ႕ခံ အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္
သံုးဘီးေမာင္းႏွင္ေနသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ေက်ာက္မဲ၌
ဆိုက္ကားတစ္ဦး တစ္ေန႔ အံုနာခႏႈန္းမွာ က်ပ္(၂၅၀)၀န္းက်င္ေပးရ၍ ဆိုက္ကားဆရာ
တစ္ဦး၏ တစ္ရက္၀င္ေငြမွာ ယခင္က တစ္ေန႔လွ်င္ ပ်မ္းမွ် က်ပ္ငါးေထာင္၀န္းက်င္
ရွိခဲ႔ရာမွ ယခု တစ္ေန႔လွ်င္ က်ပ္ႏွစ္ေထာင္ ရရွိရန္ပင္ မလြယ္ကူ၍
အခက္အခဲျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အေႏွးယာဥ္ လုပ္သားတို႔က ဆိုသည္။
တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္
သံုးဘီးမ်ားႏွင့္ လိုင္စင္မဲ့ဆိုင္ကယ္၀င္ေရာက္ရာ
လမ္းေၾကာၿမိဳ႕ျဖစ္သည္ႏွင္႔အညီ ေက်ာက္မဲၿမိဳ႕၌ ၂၀၁၁ မွစ၍ သံုးဘီး
အငွားယာဥ္မ်ားႏွင့္ ဆိုင္ကယ္တက္စီေမာင္းသူမ်ား သိသိသာသာမ်ားျပားလာၿပီးေနာက္
ၿမိဳ႕တြင္းအေႏွးယာဥ္(ဆိုကၠား)အေရအတြက္ေလ်ာ့ က်သြားၿပီး ေန႕စဥ္
၀င္ေငြမွာလည္း က်ဆင္းလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“သံုးဘီးတကၠစီေတြနဲ႕ဆိုင္ကယ္တကၠစီသမားေတြက တစ္ေန႕တစ္ျခားတိုးလာတယ္၊ ဆိုကၠားဆို ေတာ္ယံုတန္ယံု
မငွားၾကေတာ့ဘူး၊
ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္အစပိုင္းေလာက္က အေႏွးယာဥ္အေရအတြက္ ၁၁၀ ေက်ာ္ရွိေပမယ့္၊
အျမန္ယာဥ္ေတြ မ်ားလာတဲ့ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ အစီးႏွစ္ဆယ္ေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့ တယ္၊
ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္နီးပါး ဒါနဲ႕ပဲ၀င္ေငြရွာလာခဲ့ေတာ့
က်န္တာလဲမလုပ္တတ္ဘူး၊တစ္ေန႕စာ၀င္ေငြေတာင္ မနည္းရွာေနရတယ္”ဟု ေက်ာက္မဲ
ၿမိဳ႕မွအသက္ (၅၅) ႏွစ္အရြယ္ရွိ အေႏွးယာဥ္ ေမာင္းလုပ္သားတစ္ဦးက ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္
ဆိုင္ကယ္တကၠစီႏွင္႔ သံုးဘီးတကၠစီေမာင္းႏွင္သူမ်ာအေနျဖင္႔ တစ္ေန႔လွ်င္
၀င္ေငြ က်ပ္တစ္ေသာင္း၀န္းက်င္ ရရွိေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။
သံုးဘီးအငွားယာဥ္မ်ားမွာ
တစ္ၿမိဳ႕လံုးတြင္ အစီး(၁၀၀)ေက်ာ္ရွိေနၿပီး ၂၀၁၂ ႏွစ္ကုန္အထိ အခြန္
ေဆာင္ထားေသာ အေႏွးယာဥ္မွာ (၅၀)ေက်ာ္ခန္႕ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ေန႕စဥ္၀င္ေငြနည္းပါးမႈေၾကာင့္လက္ရွိဆိုက္ကားေမာင္းႏွင္ေနသူမွာအေယာက္ႏွစ္ဆယ္၀န္းက်င္သာရွိေတာ႔ေၾကာင္း၊
ယခင္က ဆိုက္ကားအံုနာအား စေပၚအေနျဖင္႔ က်ပ္(၂)ေသာင္း၀န္းက်င္ ေတာင္းခဲ႔ရာမွ
ယခုဆိုက္ကားနင္းမည္႔သူ
ပင္ မရွိေတာ႔၍ အံုနာခမယူပဲ ေန႔သြင္းႏွင္႔
ေပးေနရေၾကာင္း ကိုလည္း အေႏွးယာဥ္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။
`ဆိုင္ကယ္တကၠစီေတြကို
နည္းနည္းေလာက္ စီစစ္ေပးေစခ်င္တယ္၊ အခြန္ေရွာင္တဲ့ တကၠစီေတြက ေစ်းေပါေပါ
နဲ႕လုပ္စားေနၾကတာေၾကာင့္ အခြန္ေဆာင္ထားတဲ့ အေႏွးယာဥ္ေတြ အလုပ္မျဖစ္တာလို႕
ကြ်န္ေတာ္ထင္တယ္´ ဟု သံုးဘီးအငွားယာဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။
သံုးဘီးအငွားယာဥ္မ်ားႏွင့္
ဆိုင္ကယ္တကၠစီသမားမ်ားေၾကာင့္ အေႏွးယာဥ္သမားမ်ား
၀င္ေငြေလ်ာ႔က်သြားယံုမွ်မ
ကအေ၀းေျပးကား ဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္၌ ခရီးသည္ အလုအယက္
ေခၚယူမႈမ်ားေၾကာင့္ ဗဟိုေစ်းႀကီးအနီးတစ္၀ိုက္တြင္
ယာဥ္ေက်ာပိတ္ဆို႕မႈမ်ားမွာ မၾကာခဏျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္းကိုလည္း ၿမိဳ႕ခံတို႔က
ဆိုသည္။
ျမစ္မခ