စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနက ကားေဟာင္းအပ္ႏွံၿပီး အစားထုိးတင္သြားလာေသာ
ၿမိဳ႕တြင္းခရီးသည္တင္ လုိင္းကားသစ္မ်ားကို သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕(CNG)ပမာဏ
ေလွ်ာ့ခ်ေပးမႈေၾကာင့္ ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ား အခက္ေတြ႕ေနၿပီး
ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားစုေပါင္းၿပီး သမၼတဦးသိန္းစိန္ထံ အသနားခံစာ
တင္ျပထားေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနက ကားေဟာင္း အပ္ႏွံတင္သြင္းလာေသာ ခရီးသည္တင္
လုိင္းကားသစ္မ်ားကုိ CNG ဓာတ္ေငြ႕ လီတာ ၆၀၀ ပမာဏ ခြင့္ျပဳေပးေနရာမွာ
ေဖေဖာ္၀ါရီမွလမွစတင္ၿပီး CNG လီတာ ၃၀၀ ပမာဏသာ ေပးေတာ့ေၾကာင္း၊ ယင္းသုိ႔ CNG
ေလွ်ာ့ခ်ေပးမႈေၾကာင့္ ခရီးသည္တင္ လုိင္းကားပုိင္ရွင္မ်ား
အခက္အခဲျဖစ္ေနသျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတဦးသိန္းစိန္ထံ
အသနားခံစာတင္ျပထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။
“သမၼတဆီ အသနားခံစာ တင္တာကလည္း အဆင္မေျပေတာ့တဲ့ အေျခအေနမို႔
ဆႏၵျပတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ပံုစံနဲ႔ အကူအညီေတာင္းတာပါ။
ဘယ္လိုအေျဖထြက္လာမယ္ေတာ့ မသိေသးဘူး။ ထြက္လာတဲ့အေျဖေပၚ မူတည္ျပီး
လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာတခုေတာ့ လုပ္မွာပါ”ဟု ၿမိဳ႕တြင္းခရီးသည္တင္
ယာဥ္လုိင္းတခုျဖစ္ေသာ ေမတၱာလႈိုင္း ယာဥ္လိုင္း ပိုင္ရွင္ ဦးေက်ာ္သီဟက
ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာသည္။
စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနက လုိင္းကားသစ္မ်ားကို CNG ေလ်ာ့ခ်ရာတြင္
မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေလွ်ာ့ခ်ရသည္ဆိုေသာအေၾကာင္းျပခ်က္မေပးဘဲ
ေလ်ာ့ခ်ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည့္အျပင္ ေရရွည္ေလ်ာ့ခ်ျခင္း (သုိ႔မဟုတ္) ခဏတာယာယီ
ေလ်ာ့ခ်ျခင္း ဆုိသည္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေျပာဆိုျခင္းမရွိေၾကာင္း
ယာဥ္လုိင္းပုိင္ရွင္မ်ားက ဆုိသည္။
“တႏိုင္ငံလံုး လွ်ပ္စစ္မီးေပးႏိုင္ဖို႔ ခဏ ယာယီသေဘာမ်ိဳးနဲ႔
အခုလိုေလွ်ာ့ေပးတာဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ လက္ခံပါတယ္။ အဲလိုလည္း ရွင္းမျပဘူး။
ခဏတာလား၊ ေရရွည္ ေလ်ာ့ခ်တာလားလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မေျပာဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကို ဘာမွ
ေရေရရာရာ မေျပာထားေတာ့ ဘာမွန္းကိုမသိဘူး။ အေၾကာင္းျပခ်က္မရွိ
ေလ်ာ့ခ်ခံရသလိုျဖစ္ေနတယ္”ဟု ဘက္စံုျမင္ကြင္းကုမၸဏီမွ မန္ေနဂ်င္းဒါရိုက္တာ
ဦးေက်ာ္သီဟက ဆိုသည္။
ၿမိဳ႕တြင္းခရီးသည္တင္ လုိင္းကားမ်ားသည္ CNG လီတာ ၆၀၀
ပမာဏရရွိမွသာခရီးစဥ္အစ၊ အဆုံး ၄ႀကိမ္ ေျပးဆြဲႏိုင္ေသာ္လည္း CNG လီတာ ၃၀၀
ပမာဏျဖင့္ ခရီးစဥ္အစ၊ အဆုံး တႀကိမ္သာ ေျပးဆြဲႏိုင္ေတာ့ေသာေၾကာင့္
အခက္ေတြ႕ရေၾကာင္း၊ ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ယခင္ကဲ့သုိ႔ပင္ CNG ၆၀၀ လီတာ
ပမာဏ ျပန္လည္ခြင့္ျပဳပါဟု အတင္းအက်ပ္ မေတာင္းဆုိခ်င္ေသာ္လည္း
ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားအတြက္ အဆင္ေျပႏိုင္မည့္ အတုိင္းအတာပမာဏတခုထိ
တုိးျမွင့္ေပးေစလုိေၾကာင္း ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားက ေျပာသည္။
“ခရီးသည္တင္လုိင္းကားက တရက္ကို ၄ ေခါက္ေလာက္ ဆြဲႏိုင္မွ ကိုက္တယ္။
အခုေတာ့ CNG လီတာ ၃၀၀ နဲ႔ဆိုရင္ ခရီးစဥ္ေလ်ာ့ဆြဲရေတာ့ က်ေနာ္တို႔အတြက္
တြက္ေျခမကုိက္ဘူး။ CNG ဆုိတာက လိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ဂါလန္ပုံးနဲ႔ ေျပးဝယ္လို႔ရတာ
လည္း မဟုတ္ဘူးေလ”ဟု မထသ ၃၈ သီးသန္႔ယာဥ္လိုင္းမွ
ယာဥ္ပုိင္ရွင္တာဝန္ရွိသူတဦးက ဆိုသည္။
CNG လီတာ ပမာဏ ေလွ်ာ့ခ်ေပးျခင္းအေပၚ အခ်ိဳ႕ေသာ
ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္မ်ားက ကန္႔ကြက္သည့္အေနျဖင့္ ယာဥ္လုိင္းမေျပးဆဲြေတာ့ဘဲ
ရပ္နားထားမည္ဆုိေသာ သတင္းမ်ားထြက္ေပၚေနေသာ္လည္း ယင္းသတင္းမ်ားမွာ
မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုိင္းေပါင္းစုံထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီဗဟုိ
(မ.ထ.သ) မွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးဘျမင့္က ဧရာ၀တီသုိ႔ ေျပာသည္။
“အမွန္ကေတာ့ CNG ေလွ်ာ့ေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ အိုးနည္းသြားတာပဲရွိတာေလ။
ကုန္သြားရင္ ႀကဳိက္တဲ့အခ်ိန္ ဆန္႔သေလာက္ ထည့္လို႔ရတယ္။ ဒါကို
ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြက မႀကဳိက္ၾကတာယာဥ္ပုိင္ရွင္ေတြအေနနဲ႔ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္
ယာဥ္ရပ္နားလို႔မရပါဘူး။ နားမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ကို အသိေပးရမွာပါ။ အျပင္မွာ
ေျပာေနသလို တခ်ိဳ႕ယာဥ္လိုင္းေတြ နားထားတယ္ဆိုတာ သတင္းအမွားပါ”ဟု
၎ကရွင္းျပသည္။
ေနျပည္ေတာ္စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန၊ ၀န္ႀကီးရုံးမွ ရုံးအဖြဲ႕မွဴး
ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ဦးေဌးေအာင္ကမူ ခရီးသည္တင္လုိင္းကားသစ္မ်ား CNG
ပမာဏ ေလွ်ာ့ခ်ေပးျခင္းေၾကာင့္ ေပးျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္
ျပသနာရပ္မ်ားအား ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ေရး
အတြက္ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္စြမ္းအင္ဝန္ႀကီးဌာနတို႔အၾကား ေဆြးေႏြးညႈိႏိႈင္းျခင္းမ်ား
ျပဳ
လုပ္ေနလ်က္ရွိၿပီး CNG ပမာဏ တိုးျမွင့္ေပးႏိုင္ရန္
ႀကဳိးစားေဆာင္႐ြက္ေနေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ CNG သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕သုံး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စုစုေပါင္း ၂၇၄၇၂
စီးရွိၿပီး တရက္လွ်င္ CNGသဘာဓာတ္ေငြ႕ ပမာဏ ကုဗေပ ၁၈ သန္းမွ သန္း ၂၀ အထိ
သုံးစြဲလ်က္ရွိေၾကာင္း စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနက တရား၀င္ထုတ္ျပန္ထားေသာ
သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားအရ သိရွိရသည္။
ဧရာ၀တီ