ဇြန္လ ၂၂ ရက္
ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားမ်ား၏ သားသမီးမ်ား အေျခခံ ပညာ အထက္တန္းအဆင့္ ၿပီးဆုံးပါက ထိုင္းတကၠသိုလ္မ်ားသို႔ တိုက္႐ိုက္ တက္ေရာက္ႏိုင္ရန္ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ေရႊ႕ေျပာင္းေဒသ ဆရာမ်ားႏွင့္ ခ်င္းမိုင္ၿမဳိ႕ရွိ တကၠသိုလ္မ်ား ညႇိႏိႈင္း ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိေၾကာင္း မဲေဆာက္ ရွိ ေရႊ႕ေျပာင္း စာသင္ေက်ာင္းမွ ဆရာ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးႏိုင္ႏိုင္ထြန္းက The Voice သို႔ ေျပာၾကားသည္။
လတ္တေလာ လာေရာက္ ညႇိႏိႈင္းထားေသာ ထိုင္းတကၠသိုလ္ ႏွစ္ခုရွိသည့္ အနက္ ခ်င္းမိုင္ၿမဳိ႕ရွိ Payap University သည္ နယ္စပ္ေဒသ ေရႊ႕ေျပာင္း ေက်ာင္းမ်ား၏ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ အလုပ္သင္ ၁၀၀ ေက်ာ္ကို ဝင္ခြင့္စာေမးပြဲမ်ား စစ္ေပးကာ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး ဘာသာမ်ား သင္ၾကားေပးရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ၎က ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားသည္။
ထို႔အျပင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ ပံ့ပိုးမႈျဖင့္ အင္ဂ်င္နီယာ ဘာသာရပ္မ်ား အထူးျပဳ သင္ၾကားေသာ Learner University ႏွင့္ တာ့ခ္ခ႐ိုင္ အတြင္းရွိ Children Development Center (CDC) အထက္တန္းေက်ာင္း တုိ႔ ခ်ိတ္ဆက္ တိုက္႐ိုက္ တက္ေရာက္ရန္ ညႇိႏိႈင္းလ်က္ရွိေၾကာင္း ၎က ျဖည့္စြက္ ေျပာၾကားသည္။
ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ေဒသ တစ္ေလွ်ာက္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သား ကေလး မ်ားသည္ အထက္တန္းအဆင့္ ၿပီးဆုံးပါက အေမရိကန္ အသိအမွတ္ျပဳ ဂ်ီအီးဒီ စာေမးပြဲႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန အသိအမွတ္ျပဳ ေကာ္ေဆာ္ေနာ ေအာင္လက္မွတ္ စာေမးပြဲတို႔ကို ထပ္မံေျဖဆိုၿပီးမွသာ တကၠသိုလ္ပညာေရး သင္ယူႏိုင္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာ တကၠသိုလ္မ်ားသို႔ တက္ေရာက္ႏိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း အဆိုပါေဒသရွိ ပညာေရး အသိုင္းအဝိုင္းထံမွ သိရသည္။
"ႏွစ္ႏိုင္ငံ အသိအမွတ္ျပဳ ပညာေရးျဖစ္ဖို႔ဆို သင္တဲ့ဆရာေတြ ကိုယ္တိုင္ က ႏိုင္ငံအားလုံးရဲ႕ ပညာေရးကို ကြၽမ္းက်င္သူေတြ ျဖစ္ရမယ္" ဟု ခ်င္းမိုင္ အေျခစိုက္ Thinking Classroom Foundation တာဝန္ခံ ေဒါက္တာ သိန္းလြင္က The Voice သို႔ ေျပာၾကားသည္။
ထို႔အျပင္ ယင္းေဒသရွိ အထက္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးသူမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းရွိ တကၠသိုလ္ႏွင့္ ေကာလိပ္မ်ားသို႔ တက္ေရာက္ႏိုင္ရန္ မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္ေပးသင့္ေၾကာင္း ၎က ျဖည့္စြက္ အႀကံျပဳသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံ တာ့ခ္ခ႐ိုင္တြင္ အထက္တန္းလြန္ အဆင့္ထိ သင္ ၾကားႏိုင္ေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းေက်ာင္း ရွစ္ေက်ာင္းရွိၿပီး ႏွစ္စဥ္ အထက္တန္း ေအာင္ျမင္ေသာ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ သုံးရာ ဝန္းက်င္ ရွိေသာ္လည္း ႏိုင္ငံတကာ၏ အသိအမွတ္ျပဳမႈ မရရွိေသာေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ ပညာေရး ဆက္လက္ သင္ၾကားရန္ အခက္အခဲမ်ား ႀကံဳေတြ႕လ်က္ရွိသည္။
The Voice Weekly
Saturday, June 22, 2013
Subscribe to:
Post Comments (Atom)