ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရိႇ အေျခခံ လူတန္းစား အခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု) ေအာင္မ်ဳိးသန္႔
24.9.2013
Written by - ဒါက္တာေအာင္ကိုကို (စီးပြားေရးပညာ/ စီးပြားေရးေပၚလစီ)
ယခု ၁၀ စုႏႇစ္အတြင္းတြင္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အမ်ားအျပားတြင္ အေျပာင္းအလဲ (Change) ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ မႇန္မႇန္ကန္ကန္ အေျပာင္းအလဲ မျပဳလုပ္ႏိုင္လွ်င္ အေျပာင္းအလဲ ျပဳလုပ္ခံရမည့္ (Change or Be-changed) ဟူ၍လည္းေကာင္း ေျပာဆိုလာၾကေပသည္။
အေျပာင္းအလဲ Change ကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ေတာင္းဆိုလာၾက သနည္းဆိုသည္ႏႇင့္ အေျပာင္းအလဲကို လိုလားသူမ်ားႏႇင့္ အေျပာင္းအလဲကို မလိုလား သူမ်ားမႇာ မည္သူမ်ား ျဖစ္ႏိုင္သနည္း ဆိုသည္ကလည္း လူမႈစီးပြား ေလ့လာသူမ်ားက လူမႈသိပံၸနယ္ပယ္ အသီးသီးတြင္ ေလ့လာၾကေပသည္။
လူသားတို႔မည္သည္ ေသြးအုပ္စု (Blood type) ကြဲျပားသည္ျဖစ္ေစ၊ လူမ်ဳိးဘာသာ ကြဲျပားသည္ျဖစ္ေစ အေျခခံအားျဖင့္ ေမြးကင္းစ အရြယ္မႇစ၍ အေျပာင္းအလဲကို လိုလားသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ ဆိုသည္ကို ဂ႐ုျပဳ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ မိမိႏိုင္ငံ မိမိပတ္၀န္းက်င္က အျခားေသာ ႏိုင္ငံမ်ားႏႇင့္ ႏႈိင္းယႇဥ္လွ်င္ လြန္စြာေနာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့ရျခင္းမႇာလည္း အေျပာင္းအလဲမ်ားကို မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းႏႇင့္ မလုပ္ခ်င္လိုစိတ္ ရႇိခဲ့ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္ ဆိုသည္ကို ပိုမိုသိျမင္ လာေသာအခါတြင္ အေျပာင္းအလဲကို ပိုမိုလိုလား ေတာင့္တမႈမ်ား ျပဳလုပ္လာၾကသည္ကို ျမန္မာ့သမိုင္းႏႇင့္ ကမၻာ့သမိုင္းတြင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ အေျပာင္းအလဲကို လိုလားေသာ သူမ်ားႏႇင့္ အေျပာင္းအလဲကို မလိုလားေသာ သူမ်ားအၾကားတြင္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ၀ိေရာဓိမ်ားႏႇင့္ ျငင္းခံုမႈမ်ားကို ေလ့လာရန္ လိုအပ္သလို အေျပာင္းအလဲကို လိုလားသူမ်ားက ျဖစ္ေစလိုေသာ အေျပာင္းအလဲမ်ားႏႇင့္ အေျပာင္းအလဲကို မလိုလားေသာ သူမ်ားက ျဖစ္ေစလိုေသာ အေျပာင္းအလဲမ်ား၏ သေဘာ သဘာ၀ မ်ားကိုလည္း သိရႇိသေဘာေပါက္ရန္ လိုအပ္သည္။
အမႇန္မႇာ အေျပာင္းအလဲကို ေတာင္းဆို ျခင္းသည္ လူတိုင္းလူတိုင္း၏ ေမြးရာပါ ဗီဇသေဘာ တရားအရ အခ်ိန္သီအိုရီ သေဘာတရား (Time Theory Concepts) မ်ားအရ ျဖစ္တည္ျခင္းသာ ျဖစ္ၿပီး မည္သည့္ပေယာဂ မည္သည့္ လႈံ႔ေဆာ္မႈမ်ား၏ သေဘာတရားအရ ျဖစ္တည္ သေႏၶတည္ျခင္း မဟုတ္တတ္ေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္တို႔သည္ လူသားတို႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္ရာတြင္ မိမိသေဘာ ဆႏၵအေလ်ာက္ ျဖစ္တည္လာေသာ လူသားတို႔၏ ဗီဇစိတ္ဓာတ္တို႔ကို သိရႇိနားလည္ ထားရေလ့ရႇိၿပီး ယင္းလူသားတို႔ကို အေျချပဳ တည္ေဆာက္ထားေသာ ႏိုင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ဘက္စံုေထာင့္စံုမႇ ပံုေဖာ္ေပးျခင္း တစ္နည္းအားျဖင့္ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ပံုေဖာ္ေပးျခင္းတည္းဟူေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အတတ္ပညာကို စူးစူးစိုက္စိုက္ ၀ီရိယ ထုတ္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ႏႇစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မသိက်ဳိးကြၽန္ ျပဳခဲ့ျခင္း သို႔မဟုတ္ အေျပာင္းအလဲကို လိုလားသူမ်ားက အဘယ့္ေၾကာင့္ အေျပာင္းအလဲကို လိုလားေတာင့္တ သနည္း ဆိုသည္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ သ႐ုပ္မခြဲႏိုင္လွ်င္ ယင္းအေျခအေနသည္ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္တြင္ ''အမႈိက္ကစ ျပာသာဒ္မီးေလာင္'' ဟူေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ဳိး တစ္နည္းအားျဖင့္ ''အေျပာင္းအလဲ ျပဳလုပ္ခံရျခင္း'' မ်ဳိးမ်ားလည္း ျဖစ္သြား ခဲ့ရေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ စီးပြားေရး တည္ၿငိမ္မႈ (Economic Stability) သည္ လူမႈစီးပြား တစ္ရပ္လံုး၏ တည္ၿငိမ္မႈ (Overall Socio-economic Stability) တြင္ အေရးပါသလို ယင္းစီးပြားေရး တည္ၿငိမ္မႈႏႇင့္ ေရရႇည္စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ (Longterm Sustainable Econo-mic Development) တို႔ အၾကားတြင္ အျပန္အလႇန္ အားေကာင္းခိုင္မာစြာ အေထာက္အပံ့ ျပဳေပးေစမည့္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး က႑မ်ားတြင္ အေျပာင္းအလဲမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရေလ့ ရႇိသည္။
အေျပာင္းအလဲမ်ား (Change) ကိုျပဳလုပ္ေပးျခင္းသည္ ယင္းႏိုင္ငံ၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံ ေျပာင္းလဲေပးရမည္ ျဖစ္သလို ယင္းသို႔ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားကို တစ္နည္းအားျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ား (Reforms) ဟုလည္း ေခၚဆိုႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ဤတြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း (Reform) ႏႇင့္ ျပဳျပင္မြမ္းမံျခင္း (Renovation) ဟူသည္ ကြဲျပားေပသည္။
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈမ်ားဟူသည္ အိုႏြမ္းေဆြးျမည့္ေနေသာ အိမ္ေဟာင္းႀကီး တစ္လံုးကို လိုအပ္သလို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ျပဳျပင္မႈ မ်ားျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္မြမ္းမံမႈမ်ား ဟူသည္ ယင္းအိမ္ေဟာင္းႀကီး၏ အမိုးဖာျခင္း၊ တံခါးရြက္လဲျခင္းႏႇင့္ တူသည္ဟု ထင္သည္။
ဆိုလိုသည္မႇာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား (Reforms) ကို အခ်ိန္ႏႇင့္အမွ် လိုအပ္သလို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ အေျပာင္းအလဲမ်ား (Change) ကို ဦးေဆာင္ျခင္းႏႇင့္ တူညီသလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈမ်ားကို မ်က္ကြယ္ ျပဳျခင္းသည္ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ဦးေဆာင္ အခံရျခင္းႏႇင့္ တူညီေပလိမ့္မည္။
အမႇန္မႇာ ယေန႔ကမၻာ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံမ်ားသည္ ယင္းကဲ့သို႔ေသာ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို တစိုက္မတ္မတ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို မႇန္မႇန္ျပဳလုပ္ သြားျခင္းသည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ တစ္မ်ဳိးသားလံုး၏ အက်ဳိးစီးပြား (အိမ္ေထာင္စုအားလံုး အက်ဳိးစီးပြား) ႏႇင့္ တစ္မ်ဳိးသားလံုး၏ လံုျခံဳေရး
(အိမ္ေထာင္စု အားလံုး၏ လံုျခံဳေရး) ကို ျမႇင့္တင္ အားေကာင္းေစပါသည္။
Eleven