3.12.2013
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ကမာၻေအး ဘုရားလမ္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ခ်ိန္ အၾကာျမင့္ဆုံးျဖစ္ေသာ ေရႊဂုံတိုင္ မီးပြိဳင့္ေနရာ တြင္ ေရႊဂုံတိုင္ ခုံးေက်ာ္တံတားသစ္ကို ဒီဇင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင့္ လွစ္ကာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ား ျဖတ္သန္း ခြင့္ ေပးလိုက္ေသာ္လည္း ကုကၠဳိင္း မီးပြိဳင့္ေနရာတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆက္လက္ ျဖစ္ပြားလ်က္ ရွိေၾကာင္း အငွား ယာဥ္ေမာင္း မ်ားထံမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။
ကုကၠဳိင္း မီးပြိဳင့္ေနရာမွ ဟာမစ္တစ္ မွတ္တိုင္အထိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ တံတား အဆင္း ေတာင္ ဘက္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္တို႔တြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚရာတြင္ ေတာင္ဘက္ျဖစ္ေသာ ကုကၠဳိင္း မီးပြိဳင့္ မွာ ေျမာက္ ဘက္ ဦးေထာင္ ဗိုလ္အဝိုင္းထက္ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ႐ုံးတက္ ႐ုံးဆင္းခ်ိန္မ်ားတြင္ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ေပၚေလ့ ရွိေၾကာင္း အငွားယာဥ္ေမာင္း ကိုသားႀကီးက ဆိုသည္။“ေရႊဂုံတိုင္ လမ္းဆုံကေတာ့ ရွင္းသြားတယ္ဗ်” ဟု ၎ကဆိုသည္။
ကုကၠဳိင္းမီးပြိဳင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္တိုင္း ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ုံးသို႔ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ၾကည့္ရာ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူက အခုလို တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ေျဖခြင့္မရွိေၾကာင္း၊ အထက္လူႀကီးထံ စာတင္ၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွာသာ ေမးျမန္းႏိုင္ေၾကာင္း ျပန္လည္ ေျဖၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ တစ္ေန႔တျခား ပိုမိုမ်ားျပားလာသည့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ေပၚေသာ လွည္းတန္း မီးပြိဳင့္၊ ေရႊဂုံတိုင္ မီးပြိဳင့္ႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းဆုံေနရာတို႔တြင္ ခုံးေက်ာ္ တံတားမ်ားကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕၏ လမ္းညြန္မႈျဖင့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကတည္းက တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
တံတား ၿပီးစီးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္း သြားမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ဆက္လက္ ျဖစ္မျဖစ္ကို မခန္႔မွန္းႏိုင္ေၾကာင္း ေရႊဂုံတိုင္ ခုံးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္း အင္ဂ်င္နီယာ ဦးအုံးလိႈင္က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ Capital Development Co.,Ltd.. ၁၁ လခန္႔ၾကာ တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္ ခဲ့ေသာ ေရႊဂုံတိုင္ ခုံးေက်ာ္တံတားမွာ သံကူ ကြန္ကရစ္တံတား အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း တံတားအရွည္ ၂၀၅၉ ဒသမ ၅၅ ေပ၊ အျမင့္ဆုံး ခံႏိုင္ဝန္ တန္ ၆၀ ရွိေၾကာင္း တံတား တည္ေဆာက္မႈ မွတ္တမ္းအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ ခုံးေက်ာ္တံတား သုံးစင္းကို တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားကို ႏိုဝင္ဘာ ေနာက္ဆုံးပတ္ႏွင့္ လွည္းတန္း ခုံးေက်ာ္ တံတားကို ဧၿပီလ အတြင္းတို႔တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆက္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းအသုံးျပဳသူတို႔က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ကမာၻေအး ဘုရားလမ္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ခ်ိန္ အၾကာျမင့္ဆုံးျဖစ္ေသာ ေရႊဂုံတိုင္ မီးပြိဳင့္ေနရာ တြင္ ေရႊဂုံတိုင္ ခုံးေက်ာ္တံတားသစ္ကို ဒီဇင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြင့္ လွစ္ကာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ား ျဖတ္သန္း ခြင့္ ေပးလိုက္ေသာ္လည္း ကုကၠဳိင္း မီးပြိဳင့္ေနရာတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆက္လက္ ျဖစ္ပြားလ်က္ ရွိေၾကာင္း အငွား ယာဥ္ေမာင္း မ်ားထံမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။
ကုကၠဳိင္း မီးပြိဳင့္ေနရာမွ ဟာမစ္တစ္ မွတ္တိုင္အထိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း၊ တံတား အဆင္း ေတာင္ ဘက္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္တို႔တြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚရာတြင္ ေတာင္ဘက္ျဖစ္ေသာ ကုကၠဳိင္း မီးပြိဳင့္ မွာ ေျမာက္ ဘက္ ဦးေထာင္ ဗိုလ္အဝိုင္းထက္ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္ေၾကာင္းႏွင့္ ႐ုံးတက္ ႐ုံးဆင္းခ်ိန္မ်ားတြင္ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ေပၚေလ့ ရွိေၾကာင္း အငွားယာဥ္ေမာင္း ကိုသားႀကီးက ဆိုသည္။“ေရႊဂုံတိုင္ လမ္းဆုံကေတာ့ ရွင္းသြားတယ္ဗ်” ဟု ၎ကဆိုသည္။
ကုကၠဳိင္းမီးပြိဳင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္တိုင္း ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႕မွဴး႐ုံးသို႔ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ၾကည့္ရာ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူက အခုလို တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ေျဖခြင့္မရွိေၾကာင္း၊ အထက္လူႀကီးထံ စာတင္ၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွာသာ ေမးျမန္းႏိုင္ေၾကာင္း ျပန္လည္ ေျဖၾကားသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ တစ္ေန႔တျခား ပိုမိုမ်ားျပားလာသည့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ အမ်ားဆုံး ျဖစ္ေပၚေသာ လွည္းတန္း မီးပြိဳင့္၊ ေရႊဂုံတိုင္ မီးပြိဳင့္ႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းဆုံေနရာတို႔တြင္ ခုံးေက်ာ္ တံတားမ်ားကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕၏ လမ္းညြန္မႈျဖင့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကတည္းက တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
တံတား ၿပီးစီးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္း သြားမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ဆက္လက္ ျဖစ္မျဖစ္ကို မခန္႔မွန္းႏိုင္ေၾကာင္း ေရႊဂုံတိုင္ ခုံးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္း အင္ဂ်င္နီယာ ဦးအုံးလိႈင္က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ Capital Development Co.,Ltd.. ၁၁ လခန္႔ၾကာ တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္ ခဲ့ေသာ ေရႊဂုံတိုင္ ခုံးေက်ာ္တံတားမွာ သံကူ ကြန္ကရစ္တံတား အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း တံတားအရွည္ ၂၀၅၉ ဒသမ ၅၅ ေပ၊ အျမင့္ဆုံး ခံႏိုင္ဝန္ တန္ ၆၀ ရွိေၾကာင္း တံတား တည္ေဆာက္မႈ မွတ္တမ္းအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ ခုံးေက်ာ္တံတား သုံးစင္းကို တည္ေဆာက္ခဲ့ရာ ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားကို ႏိုဝင္ဘာ ေနာက္ဆုံးပတ္ႏွင့္ လွည္းတန္း ခုံးေက်ာ္ တံတားကို ဧၿပီလ အတြင္းတို႔တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆက္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းအသုံးျပဳသူတို႔က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
The Voice Weekly