ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း မႏၱေလး-လားရိႈးလမ္းပိုင္း၌ ေမာ္ဒယ္ျမင္႔ကားသံုးစြဲမႈမ်ားလာျခင္း၊ လမ္းမ်ား ယခင္ကထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာသည္႔အတြက္ ေနာင္ခ်ဳိၿမိဳ႕နယ္ ဂုတ္တြင္းသစ္ေတာ ႀကိဳး၀ိုင္းထြက္ လက္ပံသား က်မ္းတုံးေစ်းကြက္မွာ ေရာင္းအားက်ဆင္းလာေၾကာင္း အေရာင္းဆိုင္မ်ားမွ သိရသည္။
ဂုတ္တြင္းတံတားအနီး၀န္းက်င္မွ ယခင္ က်မ္းတံုးေရာင္းခ်သည္႔ဆိုင္မ်ားမွာ အေရာင္းပါးလာ၍ စားေသာက္ ဆိုင္၊ ေရေဆးဆီထိုးလုပ္ငန္းမ်ားသို႔ ေျပာင္းလဲလုပ္ကိုင္မႈမ်ားလာေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။
ဧရိယာစတုရမ္းမိုင္ ၁၂၆၅.၆၁ ရွိသည္႔ ေနာင္ခ်ဳိၿမိဳနယ္၌ ေနာင္ခ်ဳိၿမိဳ႕နယ္ဘက္အျခမ္းတြင္ ဂုတ္တြင္း သစ္ေတာႀကိဳး၀ိုင္းအသစ္ ဧက ၃၀၀၀ေက်ာ္ရွိၿပီး က်မ္းတံုးျပဳလုပ္ရာ၌ အသံုးျပဳသည္႔ အေပါ႔သား လက္ပံသားမ်ားအား ဂုတ္တြင္းႀကိဳး၀ိုင္းအတြင္းမွ သံုးစြဲျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။
“ မီးမရွိတဲ႔အတြက္ သိပ္မေရာင္းရဘူး၊ မီးထြန္းေရာင္းမွ ေရာင္းရတယ္၊ ၂၂ ဘီးကားေတြကို အဓိကထား ေရာင္းေနရတယ္၊ စာေသာက္ဆိုင္လုပ္ငန္းနဲ႔ တြဲေရာင္းတဲ႔သူေတြပဲ အဆင္ေျပတယ္”ဟု ဂုတ္တြင္းသစ္ေတာ ႀကိဳး၀ိုင္းသစ္၌ အိမ္ဆိုင္ဖြင္႔လွစ္ေရာင္းခ်သူ ဦးညႊန္႕ေမာင္က ေျပာသည္။
လြန္ခဲ႔သည္႔ ဆယ္စုႏွစ္၀န္းက်င္က က်မ္းတံုးတစ္တံုးလွ်င္ အရြယ္အစားအလိုက္ ၂၅၀မွ က်ပ္ ၅၀၀ ၀န္းက်င္သာ ရွိခဲ႔ရာမွ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ က်ပ္ ၁၀၀၀ မွ ၃၀၀၀ ၀န္းက်င္အထိ ေစ်းရွိေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။
ဂုတ္တြင္းေခ်ာက္အတြင္း၌ က်မ္းတံုး(၂၅၀)ပါ သစ္ထုတ္လုပ္ရာ၌ သစ္ပင္စက္ျဖတ္ခ က်ပ္ (၈)ေသာင္း၀န္းက်င္ ရင္းႏွီးရေၾကာင္းကိုလည္းက်မ္းတံုးေရာင္းခ်သူမ်ားထံက သိရသည္။
“သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ ေရာင္းရင္ေတာ႔ အဆင္ေျပႏိုင္ေတာ႔ဘူး၊ တြဲေရာင္းမွပဲ အလုပ္ျဖစ္မယ္”ဟု ေရႊေညာင္ပင္စခန္းမွ စားေသာက္ဆိုင္ပိုင္ရွင္က ဆိုသည္။
၄င္းအေနျဖင္႔ က်မ္းတံုးထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ရာ၌ ေရေဆး၊ဆီထိုးလုပ္ငန္းျဖင္႔ တြဲဘက္လုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း ကားေရေဆးဆီထိုးခမ်ားမွာ ကားအေသးတစ္စီးလွ်င္ က်ပ္(၃၀၀)ႏွင္႔ ၁၂ ဘီးတစ္စီးလွ်င္ က်ပ္(၅၀၀) ယူေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။
က်မ္းတံုးမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္းျပဳလုပ္ရာတြင္ ျပန္လည္ေလ်ာက်မႈမရွိေစရန္ ခြ်တ္ေခ်ာ္မႈ မရွိေစရန္အတြက္ ကားဘီးေအာက္၌ ခုခံေပးရသည္႔ သစ္တုန္းျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ မႏၱေလး-လားရိႈးလမ္းပိုင္းအား ေအရွားေ၀ါကုမၸဏီမွ တာ၀န္ယူေစာင္႔ေရွာက္၍ မိုင္(၃၀)လွ်င္ တိုးဂိတ္ တစ္ဂိတ္ႏႈန္းျဖင္႔ ယာဥ္ျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံလွ်က္ရွိသည္။
www.MyanmarExpress.net