မတ္(၁၉)
ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ရွိ ဘုရားသံုးဆူၿမိဳ႕ကို လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ရန္ ေလ့လာကြင္းဆင္းမႈ စတင္ျပဳလုပ္ၿပီဟု သိရသည္။
၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ကစ၍ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္မႈသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာ ခဲ့သည့္ အဆုိပါ ၿမိဳ႕မွာ လူဦးေရ ၁ သိန္းေက်ာ္ ေနထိုင္ေနၿပီး ႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္သည္အထိ အစိုးရ အႀကီးအကဲတို႔ ေရာက္ရွိမႈ မရွိခဲ့ရာ ၄င္းၿမိဳ႕ကို ပိုမိုတိုးတက္ေစလိုသည့္ အျပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလည္း ရရွိေန သည့္အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ သက္ဆုိင္ ရာ ဝန္ႀကီးဌာနတုိ႔က ေဆာင္ရြက္ ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေလ့လာသူအျဖစ္ လိုက္ပါသြားသူ Myanmar Peace Centre မွ ေဒါက္တာ မင္းေဇာ္ဦးက ေျပာသည္။
စီမံကိန္းအရ ေျမသားလမ္း အျဖစ္ ရွိေနေသာဘုရား သံုး ဆူ လမ္းကို ကတၱရာလမ္းအျဖစ္လည္း ေကာင္း၊ ရွိထားၿပီးခဲ့ေသာ ေသမင္း တမန္ရ ထားလမ္းကို အသစ္ျပန္ ေဆာက္ရန္ အတြက္ ေဆာင္ရြက္ မည္ဟု ၄င္းက ဆိုသည္။
မတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔က ရထား ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနတို႔မွ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ိဳးေဆာင္မ်ားသည္ ဘုရားသံုး ဆူကို ကြင္းဆင္းေလ့လာမႈျပဳလုပ္ၿပီး တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႕တို႔ႏွင့္လည္း ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။
ဘုရား သံုး ဆူမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ ႏွင့္ ၆၄ မိုင္သာ ေဝးေသာ္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲမႈ ရွိခဲ့သည့္အျပင္ သြားရာလမ္းတစ္ ေလွ်ာက္တြင္လည္း ယခင္ လူသူ ေနထိုင္မႈ မရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခုတြင္ ကားလမ္းေဟာင္းေဘး၌ အေျခခ် မႈ အခ်ိဳ႕ရွိေနသည္ဟု ေဒါက္တာ မင္းေဇာ္ဦးက ေျပာသည္။
၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ကစ၍ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္မႈသို႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာ ခဲ့သည့္ အဆုိပါ ၿမိဳ႕မွာ လူဦးေရ ၁ သိန္းေက်ာ္ ေနထိုင္ေနၿပီး ႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္သည္အထိ အစိုးရ အႀကီးအကဲတို႔ ေရာက္ရွိမႈ မရွိခဲ့ရာ ၄င္းၿမိဳ႕ကို ပိုမိုတိုးတက္ေစလိုသည့္ အျပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလည္း ရရွိေန သည့္အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ သက္ဆုိင္ ရာ ဝန္ႀကီးဌာနတုိ႔က ေဆာင္ရြက္ ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေလ့လာသူအျဖစ္ လိုက္ပါသြားသူ Myanmar Peace Centre မွ ေဒါက္တာ မင္းေဇာ္ဦးက ေျပာသည္။
စီမံကိန္းအရ ေျမသားလမ္း အျဖစ္ ရွိေနေသာဘုရား သံုး ဆူ လမ္းကို ကတၱရာလမ္းအျဖစ္လည္း ေကာင္း၊ ရွိထားၿပီးခဲ့ေသာ ေသမင္း တမန္ရ ထားလမ္းကို အသစ္ျပန္ ေဆာက္ရန္ အတြက္ ေဆာင္ရြက္ မည္ဟု ၄င္းက ဆိုသည္။
မတ္လ ၁၆ ရက္ေန႔က ရထား ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနတို႔မွ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ိဳးေဆာင္မ်ားသည္ ဘုရားသံုး ဆူကို ကြင္းဆင္းေလ့လာမႈျပဳလုပ္ၿပီး တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႕တို႔ႏွင့္လည္း ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။
ဘုရား သံုး ဆူမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ ႏွင့္ ၆၄ မိုင္သာ ေဝးေသာ္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲမႈ ရွိခဲ့သည့္အျပင္ သြားရာလမ္းတစ္ ေလွ်ာက္တြင္လည္း ယခင္ လူသူ ေနထိုင္မႈ မရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ယခုတြင္ ကားလမ္းေဟာင္းေဘး၌ အေျခခ် မႈ အခ်ိဳ႕ရွိေနသည္ဟု ေဒါက္တာ မင္းေဇာ္ဦးက ေျပာသည္။
Popular Myanmar News Journal