Tuesday, August 13, 2013

ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့၊ ႀကံဳခဲ့ရေသာ ၈၈၈၈ အေၾကာင္း

0 comments

ၾသဂုတ္လ(၁၃)ရက္
ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့၊ ႀကံဳခဲ့ရေသာ ၈၈၈၈ အေၾကာင္း

13.8.2013

ကၽြန္ေတာ္ေနထိုင္ေသာၿမိဳ႕ေလးသည္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး အတြင္း၌ရွိေသာ ေတာၿမိဳ႕ကေလးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုၿမိဳ႕ကေလးအား ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္ ၉ ရပ္ကြက္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားပါသည္။ အမွတ္(၁)ရပ္ကြက္မွာ ဧရာ၀တီ ျမစ္ကမ္း ေဘးတြင္တည္ရွိသျဖင့္ ဆီတင္သေဘၤာမ်ား၊ ကုန္တင္သေဘၤာမ်ားဆိုက္ကပ္သျဖင့္ ၎ရပ္ကြက္မွာ သေဘၤာမ်ား ေပၚမွီခို၍ ေနထုိင္စားေသာက္သည့္ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ အမွတ္(၂)ရပ္ကြက္မွာ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ား ၿပီး အထည္ အလိပ္၊ ေရႊ၊ ကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးစုံ၊ ငါးပိ၊ ငါးေျခာက္၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားစသျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳသည့္ ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ အမွတ္(၃)ရပ္ကြက္မွာ ဧရာ၀တီျမစ္ေဘးတည္ရွိၿပီး တံငါလုပ္ငန္း၊ သားသတ္လုပ္ငန္း မ်ားျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳသည့္ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ အမွတ္(၄)ရပ္ကြက္မွာမူ ၎ၿမိဳ႕ေလးအတြင္းရွိ ေက်းရြာ မ်ားမွ တတ္ႏိုင္သူအမ်ားစုကလာေရာက္ အေျခခ်ေသာရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ ပဲ၊ ႏွမ္း၊ ၀ါ စသည့္ လယ္ယာထြက္ကုန္ ကို အေရာင္း အ၀ယ္ျပဳလုပ္သည့္လုပ္ငန္းျဖင့္ေစ်းေရာင္းေစ်း ၀ယ္ျပဳလုပ္သည့္ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ အမွတ္(၅)ရပ္ကြက္ တြင္ လဘက္ရည္ဆိုင္၊ ၀န္ထမ္းႏွင့္ ေတာင္သူမ်ားစုစည္းထားေသာ ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ အမွတ္(၆၊ ၇၊ ၉)ရပ္ကြက္ သည္ ေတာင္သူလုပ္ငန္းမ်ား၊ လက္လုပ္လက္စားမ်ားျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳသည္။ အေျခခံလူတန္းစား ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ 

ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးမ်ားကိုးကြယ္သည့္ျမတ္ဗုဒၶမွ အစြဲကင္းရန္သြန္သင္ျပသေသာ္လည္း ထိုေတာ ၿမိဳ႕ေလး၏ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္မ်ားမွာ သူ႕အစြဲ၊ ကိုယ့္အစဲြနဲ႔သာရွိေနေပေတာ့သည္။ ဘယ္ေလာက္အစြဲႀကီးလဲဆိုလွ်င္ ၿမိဳ႕နယ္မွ က်င္းပေပးသည့္ ရပ္ကြက္အလိုက္ေဘာလုံးၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ အမွတ္(၆)ႏွင့္ အမွတ္(၁၊ ၂၊ ၃)ရပ္ကြက္မ်ား ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ အလွည့္က်ပါက အၿမဲရန္ပြဲျဖင့္သာအဆုံးသတ္ရသည္။ ပြဲအားလုံးၿပီးဆုံးေအာင္ကစားရသည္မွာ ရွားလွ ပါသည္။ ထိုသို႔ ေသာအစြဲႀကီးမားသည့္ၿမိဳ႕ကေလးျဖစ္ပါသည္။ ထုိၿမိဳ႕ကေလး၌ပညာသင္ၾကားေနဆဲ ၈ တန္း ေက်ာင္းသားဘ၀ ေရာက္ရွိစဥ္ ၈ ေလးလုံးအေရးအခင္းေပၚေပါက္လာခဲ့ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ေလးတြင္ သပိတ္ေမွာက္သူမ်ားအား တန္ျပန္သပိတ္ျပဳလုပ္ရာမွစ၍ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ေလးသည္ တစျပင္ကဲ့သို႔ျဖစ္သြားပါသည္။ တန္ျပန္သပိတ္ဘက္ႏွင့္ ၈ ေလးလုံးသပိတ္ဖန္တီးသူမ်ား ရင္ဆိုင္ေတြ႕ဆုံၿပီး တန္ျပန္ သပိတ္အဖြဲ႕မ်ားအား ဂ်င္ကလိ၊ ေလးခြ၊ တုတ္၊ ဓါးမ်ားျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းပစ္ခတ္ရိုက္ႏွက္ခဲ့ၾကသျဖင့္ တန္ျပန္သပိတ္ဆင္ႏႊဲ သူမ်ား ေခြးေျပး၀က္ေျပးေျပးလႊား(အသက္လုေျပး)ခဲ့ရပါသည္။ 

ထိုသုိ႔ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ သပိတ္အဖြဲ႕မ်ားအား ၿမိဳ႕ေပၚ ရွိလူမိုက္မ်ား၊ သားသတ္သမားမ်ား၊ ကုလားမ်ားကဦးေဆာင္ကာ ၎တို႔ႏွင့္မေက်နပ္ခ်က္ရွိသူမ်ားကို ညအခ်ိန္တြင္ လူအုပ္စုနဲ႔လာၿပီး ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ကာ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္ၾကပါသည္။ ဒီလိုအေျခအေနေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ ကြက္ရွိ ရပ္ကြက္သူရပ္ကြက္သားအမ်ားစုမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားသို႔ သြားေရာက္ခိုလႈံေနၾကရပါသည္။ တခါတရံ မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိေျမေအာက္ခန္းတြင္ ၀င္ေရာက္ပုန္းခိုအိပ္စက္ရပါသည္။ သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူလူရမ္း ကားမ်ားမွ နဖူးတြင္အနီေရာင္ပိတ္စစည္းလ်က္ ဓါးႏွစ္လက္ကိုခါးမွာခ်ိတ္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲကို ကားျဖင့္ အတင္းေမာင္း၀င္ၿပီး ေက်ာင္း၀င္းထဲ၌ဖိနပ္စီးၿပီး ဓါးတ၀င့္၀င့္ျဖင့္လုပ္ေနသည့္ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္သည့္ ကုလားလူမ်ိဳး တစ္ဦး၏လုပ္ရပ္ကို ေျမတိုက္ခန္းထဲမွ ေခ်ာင္းၾကည့္ရဖူးသည့္ျဖစ္စဥ္အား တစ္သက္လုံးေမ့ေဖ်ာက္၍မရခဲ့ပါ။ ရပ္ကြက္အတြင္းရွိ ၎တို႔ႏွင့္မတည့္သည့္ အိမ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီး၊ ရွိသမွ်ပစၥည္းမ်ားယူငင္ၾကပါသည္။ ဘယ္သူမွတား ဆီး၀ံ့သူမရွိပါ၊ သပိတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွ လူမိုက္အားကိုးျဖင့္ ဘယ္ေန႔ဘယ္ႏွယ္နာရီဘယ္ေနရာမွာ ဆႏၵျပမယ္၊ နဖူးစီးအနီစည္းခဲ့ဆိုၿပီး ျပည္သူလူထုအားအေၾကာင္းၾကားပါက ျပည္သူလူထုမ်ားလည္း ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ ဆႏၵျပခဲ့ရသည့္ ျပည္သူေတြမွာလည္း ဒုနဲ႔ ေဒးပင္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္း အတြင္း ၂၆ ရက္တာမွ် ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳးေနထိုင္ခဲ့ရပါသည္။ 

ထိုသို႔ေနထိုင္စဥ္ကာလတြင္ ၀င္ေငြကမရွိ၊ ဆန္တစ္ ျပည္ေစ်းႏႈန္းမွာလည္း တစ္ရက္ၿပီးတစ္ရက္တက္လာကာ အေရးအခင္းမျဖစ္ခင္က ဆန္တစ္ျပည္ ၂ က်ပ္ တစ္မတ္ ကေန အေရးအခင္းကာလအတြင္း ဆန္တစ္ျပည္ ၂၅ က်ပ္ျဖင့္ ၀ယ္စားခဲ့ရပါသည္။ မ၀ယ္စားႏိုင္ေသာေန႔တြင္ ဗိုက္ ေမွာက္ၿပီး ေနခဲ့ရေသာေန႔မ်ားလည္းရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုအေရးအခင္းကာလအတြင္း မွတ္မွတ္ရရ ႏွမ္းစိုက္ပ်ိဳး၍ ရိတ္ သိမ္းခ်ိန္ကာလေရာက္ေသာ္လည္းသြားေရာက္မရိတ္ရဲပါ၊ ေတာေၾကာင္မ်ားကလည္းလက္ခေမာင္းခတ္သည့္ကာလ ျဖစ္ပါသည္။ ပိုင္ရွင္ရွိေနေသာ္လည္းေပၚေပၚတင္တင္ လူအုပ္စုျဖင့္ ႏွမ္းႏွင့္ ေျမပဲမ်ားကို ၀င္ေရာက္ဆြတ္ယူပါသည္။ ထိုအေျခအေနမ်ားျဖင့္ ပတ္သက္၍ မိဘမ်ားမွေျပာဆုိရာတြင္ “ငါ့သား အေဖတို႔ အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ဂ်ပန္ေခတ္၊ ကရင္ ေခတ္ မွီဘူးပါတယ္” ဒီ ၈ ေလးလုံးအေရးအခင္းေလာက္မေၾကာက္ရပါဘူးကြယ္လို႔ေျပာခဲ့တာကို တစ္သက္လုံးနား ကမထြက္ေပ။

ထိုအေျခအေနမွေက်ာ္လြန္ေျမာက္၍ ယခုကၽြန္ေတာ္အသက္ ၃၉ ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ပါၿပီ၊ ယခင္ကမသိခဲ့တာေတြလည္း ထိုက္သင့္သမွ်သိခဲ့ပါၿပီ၊ Facebook ၊ Internet ေတြေပၚမွာ အေရးအခင္းကာလက ေခါင္းျဖတ္သတ္ပြဲေတြ ေတြ႕ေနရပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြမွ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလားသံသယ၀င္မိေအာင္ပင္ ရက္စက္လြန္းလွ ပါသည္။ ဒီအေရး အခင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ၂၅ ႏွစ္ေျမာက္ ေငြရတုပြဲတြင္ ၈ ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံစိတ္ဓာတ္ေတြကို ဆက္ထိန္းရမည္ဟု ေျပာဆိုသည္ကိုၾကားရသျဖင့္ ၿငိဳးသူရန္ဘက္သတ္ျဖတ္ပြဲပမာျပဳလုပ္သည့္ အေရးအခင္း စိတ္ဓာတ္ကိုထိန္းဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျပည္သူအေနျဖင့္ ၀င္မပါလိုပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီကာလက ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ ဒီအေရး အခင္းမွာေခါင္းျဖတ္သတ္တာ၊ လူမိုက္ဆန္ဆန္ ႏွိပ္စက္တာေတြကို ဘယ္သူမွ မတားဆီးႏိုင္ပါဘူး။ တားဆီးဖို႔လည္း မႀကိဳးစားၾကပါဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္ပါက ေသြးစြန္းေနတဲ့ အတိတ္ကို ပစၥဳပၸန္ကိုမသယ္လာသင့္ေတာ့ပါ၊ ထိုအတိတ္ကစိတ္ဓာတ္ေတြကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းၿပီး လူငယ္ေတြ အတုယူပါက အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္လည္းသာယာႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ဘယ္ဘ၀ေရာက္ေရာက္ အေရးအခင္း ကာလ ဘ၀မ်ိဳးေတာ့မေရာက္လုိပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုလားသည္မွာ အပူအပင္ကင္းမဲ့စြာလုပ္ကိုင္စား ေသာက္ႏိုင္ေရးႏွင့္ ေႏွာင္းလူငယ္မ်ားပညာ သင္ၾကားခြင့္၊ တန္းတူရရွိေရးႏွင့္ ႀကီးႏိုင္ငယ္ညႇင္းပေပ်ာက္ေရးတို႔ကို တာ၀န္ခံႏိုင္သည့္အစိုးရမ်ိဳးရလွ်င္ေက်နပ္ ပါသည္။ ဘယ္သူ႔အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဘယ္၀ါ့အုပ္ခ်ဳပ္မႈမွဆိုတာမ်ဳိးဆႏၵစြဲမရွိေသာ္ လည္း ဘာသာတရားကိုေလးစားတန္ဖိုး ထားသည့္သူမ်ားအုပ္ခ်ဳပ္မႈကိုသာပို၍ လိုလားေၾကာင္းတင္ျပအပ္ပါသည္။

ကိုေလးလြင္
http://amayeainn.blogspot.com/2013/08/blog-post_5943.html
ကၽြန္ေတာ္ေနထိုင္ေသာၿမိဳ႕ေလးသည္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး အတြင္း၌ရွိေသာ ေတာၿမိဳ႕ကေလးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုၿမိဳ႕ကေလးအား ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္ ၉ ရပ္ကြက္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားပါသည္။ အမွတ္(၁)ရပ္ကြက္မွာ ဧရာ၀တီ ျမစ္ကမ္း ေဘးတြင္တည္ရွိသျဖင့္ ဆီတင္သေဘၤာမ်ား၊ ကုန္တင္သေဘၤာမ်ားဆိုက္ကပ္သျဖင့္ ၎ရပ္ကြက္မွာ သေဘၤာမ်ား ေပၚမွီခို၍ ေနထုိင္စားေသာက္သည့္ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ အမွတ္(၂)ရပ္ကြက္မွာ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ား ၿပီး အထည္ အလိပ္၊ ေရႊ၊ ကုန္ပစၥည္းမ်ိဳးစုံ၊ ငါးပိ၊ ငါးေျခာက္၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားစသျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳသည့္ ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ အမွတ္(၃)ရပ္ကြက္မွာ ဧရာ၀တီျမစ္ေဘးတည္ရွိၿပီး တံငါလုပ္ငန္း၊ သားသတ္လုပ္ငန္း မ်ားျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳသည့္ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ အမွတ္(၄)ရပ္ကြက္မွာမူ ၎ၿမိဳ႕ေလးအတြင္းရွိ ေက်းရြာ မ်ားမွ တတ္ႏိုင္သူအမ်ားစုကလာေရာက္ အေျခခ်ေသာရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ ပဲ၊ ႏွမ္း၊ ၀ါ စသည့္ လယ္ယာထြက္ကုန္ ကို အေရာင္း အ၀ယ္ျပဳလုပ္သည့္လုပ္ငန္းျဖင့္ေစ်းေရာင္းေစ်း ၀ယ္ျပဳလုပ္သည့္ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ အမွတ္(၅)ရပ္ကြက္ တြင္ လဘက္ရည္ဆိုင္၊ ၀န္ထမ္းႏွင့္ ေတာင္သူမ်ားစုစည္းထားေသာ ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။ အမွတ္(၆၊ ၇၊ ၉)ရပ္ကြက္ သည္ ေတာင္သူလုပ္ငန္းမ်ား၊ လက္လုပ္လက္စားမ်ားျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳသည္။ အေျခခံလူတန္းစား ရပ္ကြက္ျဖစ္သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးမ်ားကိုးကြယ္သည့္ျမတ္ဗုဒၶမွ အစြဲကင္းရန္သြန္သင္ျပသေသာ္လည္း ထိုေတာ ၿမိဳ႕ေလး၏ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္မ်ားမွာ သူ႕အစြဲ၊ ကိုယ့္အစဲြနဲ႔သာရွိေနေပေတာ့သည္။ ဘယ္ေလာက္အစြဲႀကီးလဲဆိုလွ်င္ ၿမိဳ႕နယ္မွ က်င္းပေပးသည့္ ရပ္ကြက္အလိုက္ေဘာလုံးၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ အမွတ္(၆)ႏွင့္ အမွတ္(၁၊ ၂၊ ၃)ရပ္ကြက္မ်ား ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ အလွည့္က်ပါက အၿမဲရန္ပြဲျဖင့္သာအဆုံးသတ္ရသည္။ ပြဲအားလုံးၿပီးဆုံးေအာင္ကစားရသည္မွာ ရွားလွ ပါသည္။ ထိုသို႔ ေသာအစြဲႀကီးမားသည့္ၿမိဳ႕ကေလးျဖစ္ပါသည္။ ထုိၿမိဳ႕ကေလး၌ပညာသင္ၾကားေနဆဲ ၈ တန္း ေက်ာင္းသားဘ၀ ေရာက္ရွိစဥ္ ၈ ေလးလုံးအေရးအခင္းေပၚေပါက္လာခဲ့ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ေလးတြင္ သပိတ္ေမွာက္သူမ်ားအား တန္ျပန္သပိတ္ျပဳလုပ္ရာမွစ၍ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ေလးသည္ တစျပင္ကဲ့သို႔ျဖစ္သြားပါသည္။ တန္ျပန္သပိတ္ဘက္ႏွင့္ ၈ ေလးလုံးသပိတ္ဖန္တီးသူမ်ား ရင္ဆိုင္ေတြ႕ဆုံၿပီး တန္ျပန္ သပိတ္အဖြဲ႕မ်ားအား ဂ်င္ကလိ၊ ေလးခြ၊ တုတ္၊ ဓါးမ်ားျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းပစ္ခတ္ရိုက္ႏွက္ခဲ့ၾကသျဖင့္ တန္ျပန္သပိတ္ဆင္ႏႊဲ သူမ်ား ေခြးေျပး၀က္ေျပးေျပးလႊား(အသက္လုေျပး)ခဲ့ရပါသည္။

ထိုသုိ႔ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ သပိတ္အဖြဲ႕မ်ားအား ၿမိဳ႕ေပၚ ရွိလူမိုက္မ်ား၊ သားသတ္သမားမ်ား၊ ကုလားမ်ားကဦးေဆာင္ကာ ၎တို႔ႏွင့္မေက်နပ္ခ်က္ရွိသူမ်ားကို ညအခ်ိန္တြင္ လူအုပ္စုနဲ႔လာၿပီး ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ကာ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္ၾကပါသည္။ ဒီလိုအေျခအေနေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ ကြက္ရွိ ရပ္ကြက္သူရပ္ကြက္သားအမ်ားစုမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားသို႔ သြားေရာက္ခိုလႈံေနၾကရပါသည္။ တခါတရံ မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိေျမေအာက္ခန္းတြင္ ၀င္ေရာက္ပုန္းခိုအိပ္စက္ရပါသည္။ သပိတ္ေခါင္းေဆာင္ဆိုသူလူရမ္း ကားမ်ားမွ နဖူးတြင္အနီေရာင္ပိတ္စစည္းလ်က္ ဓါးႏွစ္လက္ကိုခါးမွာခ်ိတ္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းထဲကို ကားျဖင့္ အတင္းေမာင္း၀င္ၿပီး ေက်ာင္း၀င္းထဲ၌ဖိနပ္စီးၿပီး ဓါးတ၀င့္၀င့္ျဖင့္လုပ္ေနသည့္ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္သည့္ ကုလားလူမ်ိဳး တစ္ဦး၏လုပ္ရပ္ကို ေျမတိုက္ခန္းထဲမွ ေခ်ာင္းၾကည့္ရဖူးသည့္ျဖစ္စဥ္အား တစ္သက္လုံးေမ့ေဖ်ာက္၍မရခဲ့ပါ။ ရပ္ကြက္အတြင္းရွိ ၎တို႔ႏွင့္မတည့္သည့္ အိမ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီး၊ ရွိသမွ်ပစၥည္းမ်ားယူငင္ၾကပါသည္။ ဘယ္သူမွတား ဆီး၀ံ့သူမရွိပါ၊ သပိတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွ လူမိုက္အားကိုးျဖင့္ ဘယ္ေန႔ဘယ္ႏွယ္နာရီဘယ္ေနရာမွာ ဆႏၵျပမယ္၊ နဖူးစီးအနီစည္းခဲ့ဆိုၿပီး ျပည္သူလူထုအားအေၾကာင္းၾကားပါက ျပည္သူလူထုမ်ားလည္း ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔ ဆႏၵျပခဲ့ရသည့္ ျပည္သူေတြမွာလည္း ဒုနဲ႔ ေဒးပင္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း၀င္း အတြင္း ၂၆ ရက္တာမွ် ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳးေနထိုင္ခဲ့ရပါသည္။

ထိုသို႔ေနထိုင္စဥ္ကာလတြင္ ၀င္ေငြကမရွိ၊ ဆန္တစ္ ျပည္ေစ်းႏႈန္းမွာလည္း တစ္ရက္ၿပီးတစ္ရက္တက္လာကာ အေရးအခင္းမျဖစ္ခင္က ဆန္တစ္ျပည္ ၂ က်ပ္ တစ္မတ္ ကေန အေရးအခင္းကာလအတြင္း ဆန္တစ္ျပည္ ၂၅ က်ပ္ျဖင့္ ၀ယ္စားခဲ့ရပါသည္။ မ၀ယ္စားႏိုင္ေသာေန႔တြင္ ဗိုက္ ေမွာက္ၿပီး ေနခဲ့ရေသာေန႔မ်ားလည္းရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုအေရးအခင္းကာလအတြင္း မွတ္မွတ္ရရ ႏွမ္းစိုက္ပ်ိဳး၍ ရိတ္ သိမ္းခ်ိန္ကာလေရာက္ေသာ္လည္းသြားေရာက္မရိတ္ရဲပါ၊ ေတာေၾကာင္မ်ားကလည္းလက္ခေမာင္းခတ္သည့္ကာလ ျဖစ္ပါသည္။ ပိုင္ရွင္ရွိေနေသာ္လည္းေပၚေပၚတင္တင္ လူအုပ္စုျဖင့္ ႏွမ္းႏွင့္ ေျမပဲမ်ားကို ၀င္ေရာက္ဆြတ္ယူပါသည္။ ထိုအေျခအေနမ်ားျဖင့္ ပတ္သက္၍ မိဘမ်ားမွေျပာဆုိရာတြင္ “ငါ့သား အေဖတို႔ အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ဂ်ပန္ေခတ္၊ ကရင္ ေခတ္ မွီဘူးပါတယ္” ဒီ ၈ ေလးလုံးအေရးအခင္းေလာက္မေၾကာက္ရပါဘူးကြယ္လို႔ေျပာခဲ့တာကို တစ္သက္လုံးနား ကမထြက္ေပ။

ထိုအေျခအေနမွေက်ာ္လြန္ေျမာက္၍ ယခုကၽြန္ေတာ္အသက္ ၃၉ ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ပါၿပီ၊ ယခင္ကမသိခဲ့တာေတြလည္း ထိုက္သင့္သမွ်သိခဲ့ပါၿပီ၊ Facebook ၊ Internet ေတြေပၚမွာ အေရးအခင္းကာလက ေခါင္းျဖတ္သတ္ပြဲေတြ ေတြ႕ေနရပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြမွ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလားသံသယ၀င္မိေအာင္ပင္ ရက္စက္လြန္းလွ ပါသည္။ ဒီအေရး အခင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ၂၅ ႏွစ္ေျမာက္ ေငြရတုပြဲတြင္ ၈ ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံစိတ္ဓာတ္ေတြကို ဆက္ထိန္းရမည္ဟု ေျပာဆိုသည္ကိုၾကားရသျဖင့္ ၿငိဳးသူရန္ဘက္သတ္ျဖတ္ပြဲပမာျပဳလုပ္သည့္ အေရးအခင္း စိတ္ဓာတ္ကိုထိန္းဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျပည္သူအေနျဖင့္ ၀င္မပါလိုပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီကာလက ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ ဒီအေရး အခင္းမွာေခါင္းျဖတ္သတ္တာ၊ လူမိုက္ဆန္ဆန္ ႏွိပ္စက္တာေတြကို ဘယ္သူမွ မတားဆီးႏိုင္ပါဘူး။ တားဆီးဖို႔လည္း မႀကိဳးစားၾကပါဘူး။ ျဖစ္ႏိုင္ပါက ေသြးစြန္းေနတဲ့ အတိတ္ကို ပစၥဳပၸန္ကိုမသယ္လာသင့္ေတာ့ပါ၊ ထိုအတိတ္ကစိတ္ဓာတ္ေတြကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းၿပီး လူငယ္ေတြ အတုယူပါက အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္လည္းသာယာႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ဘယ္ဘ၀ေရာက္ေရာက္ အေရးအခင္း ကာလ ဘ၀မ်ိဳးေတာ့မေရာက္လုိပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုလားသည္မွာ အပူအပင္ကင္းမဲ့စြာလုပ္ကိုင္စား ေသာက္ႏိုင္ေရးႏွင့္ ေႏွာင္းလူငယ္မ်ားပညာ သင္ၾကားခြင့္၊ တန္းတူရရွိေရးႏွင့္ ႀကီးႏိုင္ငယ္ညႇင္းပေပ်ာက္ေရးတို႔ကို တာ၀န္ခံႏိုင္သည့္အစိုးရမ်ိဳးရလွ်င္ေက်နပ္ ပါသည္။ ဘယ္သူ႔အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဘယ္၀ါ့အုပ္ခ်ဳပ္မႈမွဆိုတာမ်ဳိးဆႏၵစြဲမရွိေသာ္ လည္း ဘာသာတရားကိုေလးစားတန္ဖိုး ထားသည့္သူမ်ားအုပ္ခ်ဳပ္မႈကိုသာပို၍ လိုလားေၾကာင္းတင္ျပအပ္ပါသည္။

ကိုေလးလြင္
http://amayeainn.blogspot.com/2013/08/blog-post_5943.html

Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here