Thursday, August 16, 2012

ရိုးရာလက္မွဳပညာမ်ား – ေဖာ့ (ေခၚ) ပလုိင္း

0 comments

ေဖာ့ (ေခၚ) ပလုိင္း

ပအို၀္းအမ်ိဳးသမီးတို႔ အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳေသာ ရိုးရာလက္မႈပညာ ၀ါးႏွီးျဖင့္ ယက္လုပ္ထားသည့္ ျမန္မာအေခၚ ပလိုင္း အမ်ိဳးအစား၀င္ ျခင္းေတာင္းတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ရိုးရိုးေတာင္းမဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ လိုက္ဖက္စြာ ေသေသသပ္သပ္ အထူးယက္လုပ္ထားေသာ လြယ္ႀကိဳးတပ္လွပေသာ ေတာင္းတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။ ထိုေဖာ့အမ်ိဳးအစားမ်ားကို ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေနာင္တရားၿမိဳ႕နယ္ခြဲတြင္ ပါ၀င္ေသာ ပက္ေကာ္ရြာႏွင့္ ေဆာင္းနဲင္းရြာမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုးထြက္ရိွေသာ ရိုးရာလက္မႈပညာ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။

အင္းေလးေဒသ၀န္းက်င္ရိွ ပအို၀္းေက်းရြာတစ္ရြာမွ ရရိွေသာ စစ္ေစးသုတ္ ေရွးေဟာင္းလက္ရာ ေဖာ့ေခၚ အဖံုးပါ ပလိုင္းသည္ လက္ရာေသသပ္လွပသည့္အျပင္ ထမင္းဟင္းထည့္ၿပီး လံုၿခံဳစြာ ပိတ္ထားပါက တစ္ေနကုန္ ထားသည့္တိုင္ ထမင္းဟင္းမ်ား ေအးသြားျခင္း မရိွေၾကာင္း ထူးဆန္းစြာ ေတြ႔ရိွရပါသည္။ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ ပစၥည္းအျဖစ္ ေရရည္ခံေအာင္ ထိန္းသိမ္းထားသင့္ေသာ လက္ရာေျမာက္ပစၥည္း တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။

ေတာင္းပ်ာ, (ေခၚ) ပလိုင္း

ပအို၀္းအမ်ိဳးသားတို႔၏ အသံုးအေဆာင္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ဓားထည့္ရန္ ရည္ရြယ္ကာ ျပဳလုပ္ထားေသာ ခါးပတ္တြင္ ခ်ိတ္တြဲယူေဆာင္ႏိုင္ေသာ အရာမ်ိဳးျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ လက္သမားဆရာမ်ားအတြက္ စူး၊ ေဆာက္၊ တူ၊ သံထည့္သြင္း ယူေဆာင္ရန္ ပိုမိုအသံုးတည့္ေသာ ပစၥည္းမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ႏွီး၀ါးျဖင့္ ယက္လုပ္ထားေသာ လက္မႈပညာ ပစၥည္းမ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။ ပအို၀္းလို ေတာင္းပ်ာ, ဟုေခၚ၍ ျမန္မာလို ပလိုင္းဟုေခၚပါသည္။ ပလိုင္းအျပားပုံစံမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။
ပအို၀္းတို႔၏ အႏုပညာဗီဇဓာတ္ခံသည္ ေပ်ာက္ကင္းသြားျခင္းမရိွဘဲ အေျခအေန အခ်ိန္အခါ ေပးသည္ႏွင့္ ရုန္းထရွင္သန္ႏိုင္ရန္ အားအင္အျပည့္ ရိွေနသည့္အျဖစ္ကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ ေျမေတာင္ေျမွာက္ ေပးႏိုင္ရန္သာ လိုအပ္ပါသည္။ “ေပၚဦးလူ”ဟု အဓိပၸာယ္ ရေသာ ပ်ဴ (ပအို၀္း) လူမ်ိဳးတို႔သည္ ဘာသာဘာ၀ ေနထိုင္က်က္စားရင္း ေက်ာက္ေခတ္ဦး၊ ေက်ာက္ေခတ္လယ္၊ ေက်ာက္ေခတ္ေႏွာင္း၊ ေၾကးေခတ္၊ သံေခတ္၊ သမို္င္းတင္ေခတ္အထိ ယဥ္ေက်းမႈအတတ္ပညာမ်ားကို စြန္႔ဦးတီထြင္ ဖန္တီးခဲ့ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္ ျဖစ္ပါသည္။ ပအို၀္းတို႔၏ လက္ရာပစၥည္းမ်ားသည္ စား၀တ္ေနေရးဆိုင္ရာ ေတာင္သူလယ္လုပ္ ဓားမခုတ္ျခင္းအတြက္ လိုအပ္ေသာ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။

အုတ္၊ ျပဴးအဲပ္၊ တလင္း၊ ေကာက္, စသည့္ယြန္းထည္ပစၥည္းမ်ား

ယြန္းထည္ပစၥည္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ နည္းပညာမ်ားကို ပ်ဴေခတ္ဟု ထင္ရွားခဲ့စဥ္ကပင္ ပအို၀္းလူမ်ိဳးမ်ား တတ္ေျမာက္ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ တရုတ္တို႔ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရိွခဲ့သျဖင့္ တရုတ္တို႔ထံမွ ရရိွခဲ့ျခင္းျဖစ္မည္ဟု ဆိုသည္။ ေရွးက်လွေသာ ယြန္းထည္ျပဳလုပ္မႈ အတတ္ပညာကို က်ယ္ျပန္႔စြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရိွေသာ္လည္း ယေန႔တိုင္ ထိန္းသိမ္းလုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ေနေသးသည္မွာ ဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္ပါသည္။ လက္ရာေသသပ္ၿပီး ေကာင္းမြန္ေသာ အဆင့္ျမင့္ ယြန္းထည္ပစၥည္းမ်ားကို ေက်ာက္တစ္လံုး အေရွ႕ေတာင္ မက်တက်ရိွ ေဆာင္းဖိုးရြာ (ေနာင္ယာသုဲင္,ေတာင္ဘက္)ေန ျဖားကုဏၰမား၏ သားေျမးမ်ားက လုပ္ကိုင္ေနေသးေၾကာင္း သိရပါသည္။
အုတ္ (အြဳပ္)၊ ျပဴးအဲပ္ (ကြမ္းအစ္)၊ တလင္း (ေဒါင္းလန္း)၊ ေကာက္, (ခြက္)စသည့္ ယြန္းထည္ပစၥည္းမ်ားအနက္ ပအို၀္းတို႔ အသံုးပိုမိုမ်ားျပားေသာ ယြန္းထည္ပစၥည္း တစ္မ်ိဳးမွာ ေဒါင္းလန္းေခၚ တလင္းသည္ ျဖားကုဏၰမား၏ သားေျမးမ်ား လက္ရာက နာမည္ႀကီးေလသည္။

ေမေနာ္

ေက်းလက္ေန ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ ‘ေမေနာ္’ သည္ အသီးအရြက္ ထည့္စရာေတာင္းဟု အလြယ္ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ေတာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးထဲမွ ၾကက္သြန္ျဖဴ ႏုတ္ရာတြင္ အပင္ျပတ္သြားေသာ ၾကက္သြန္ဥကို ပစ္ထည့္ရန္ အသံုးျပဳေသာ ေတာင္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။

ပေနာ္

ပေနာ္မွာ လင္ဘန္းကိုပင္ ေခၚဆိုေလ့ ရိွပါသည္။ လက္မႈအႏုပညာျဖင့္ အထူးယက္လုပ္ေသာ ေက်းလက္အသံုးအေဆာင္ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေဒသတြင္ ဘန္းဟုပင္ ေခၚပါသည္။
ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ လူေနမႈဘ၀သည္ သမိုင္းေၾကာင္း ခိုင္မာထင္ရွားျခင္း ရိွသကဲ့သို႔ ေမွးမိွန္ျခင္းမ်ားျဖင့္လည္း မကင္းႏိုင္ခဲ့ေပ။ မွန္ကင္းတစ္လွည့္ ထင္းတစ္လွည့္ ဟူေသာစကားသည္ ပအို၀္းတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ဘ၀အတြက္ လံုေလာက္ေသာစကားဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ပ်ဴေခတ္အခါက အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းေသာ အႏုပညာလက္ရာမ်ားကို ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ ပစၥည္းမ်ားအျဖစ္ အေမြေပးထား ႏိုင္ခဲ့ၾကေလသည္။ ထိုမ်ိဳးရိုးဗီဇမ်ားသည္ ပ်ဴအျဖစ္မွ ပအို၀္းအျဖစ္သို႔ ေရြ႕ေလ်ာသြားေသာအခါ ေပ်ာက္ကြယ္ ဆိတ္သုဥ္းသြားျခင္း ရိွမရိွကို စူးစမ္းေလ့လာရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ပ်ဴတို႔သည္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔၏။ တီထြင္ၾကံဆတတ္ေသာ အသိဉာဏ္ပညာမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုခဲ့ၾကၿပီး ေဖာ္ေရြေသာ လူမ်ိဳးမ်ား အၾကင္နာတရား ဂရုဏာတရား မ်ားႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေသာ လူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ပ်ဴတို႔၏ ပန္းဆယ္မ်ိဳး၀င္ အႏုပညာလက္ရာေဟာင္းမ်ားသည္ အ့ံမခန္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ လက္ရာေျမာက္ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားခဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။
ကမာၻ႔သမို္င္းမ်က္ႏွာစာတြင္ ပ်ဴလူမ်ိဳး၏ ဘ၀သည္ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ကို အလီလီခံစား ရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႔ ခဲ့ၾကရဖူး၏။ ပ်ဴအႏုပညာရွင္မ်ား၊ အတတ္ပညာရွင္မ်ားကို ဦးစားေပးၿပီး မင္းေဆြမင္းမ်ိဳးမ်ားႏွင့္အတူ စစ္ႏိုင္ဘုရင္မ်ား၏ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားျခင္းမ်ားကို ခံၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အတတ္ပညာရွင္ အသိပညာရွင္ မ်ားသည္ မိမိတို႔၏ အသိပညာ အတတ္ပညာမ်ားကို  အတတ္ႏိုင္ဆံုး လွ်ိဳ႕၀ွက္ ဖံုးကြယ္ပစ္ခဲ့ၾက၏။ ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားျခင္းကို မမက္ေမာ မခံုမင္ၾကေတာ့ေပ။
မိမိတို႔ရိုးရာ အစဥ္အလာ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကိုပင္ အျမတ္တႏိုး တန္ဖိုးထား သိမ္းဆည္း၀ံ့ျခင္း မရိွေတာ့ဘဲ စြန္႔ပယ္ပစ္ခဲ့ၾကရေသာ အျဖစ္မ်ား ရိွခဲ့၏။ စစ္ေဘးေသေဘးႏွင့္ ၾကံဳဆံုလာရေသာအခါ ေပးဆပ္ ခဲ့ရျခင္းမ်ား၏ တန္ဖိုးကို သတ္မွတ္ေျပာဆိုႏိုင္ရန္ ခက္ခဲခဲ့ရေလသည္။
ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈသည္ အဆက္ျပတ္ခဲ့သေလာ၊ မ်ိဳးရိုးဗီဇသည္လည္းေကာင္း၊ အႏုပညာဗီဇတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ မီး၌ေလွာ္ေသာ မ်ိဳးေစ့ကဲ့သုိ႔ လံုး၀ျပာက် ဆံုးရႈံးသြားရျခင္း ရိွေလသေလာ၊ ပတၱျမားမွန္ ႏြံမွာ နစ္ေသာ္လည္း ပတၱျမားအရည္အေသြး မပ်က္ယြင္းဘဲ အစဥ္တည္သကဲ့သို႔ ပ်ဴတို႔၏ အႏုပညာဂုဏ္ျဒပ္ ‘အျမဳေတဓာတ္’သည္ ျပာပူမီးရဲရဲ၌ ထူးဆန္းစြာ ရွင္သန္ေနခဲ့မည္ဟု ဆိုပါလွ်င္ -    (ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆက္လက္ ဖတ္ရွဳရန္)

Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here