(ဒသမ)အႀကိမ္ေျမာက္္
ျမန္မာႏိုင္ငံ တအာင္းစာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ ညီလာခံကို
ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း၊ ပေလာင္ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရၿမိဳ႕
မန္တံုၿမိဳ႕ရွိတအာင္းအမ်ဳိးသားခန္းမေဆာင္တြင္ ျပဳလုပ္က်င္းပခဲ့သည္ဟု
သိရွိရသည္။
တအာင္းစာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈ ညီလာခံကို ၂၄-၂၅ရက္၊ မတ္လ၊ ၂၀၁၃ခုႏွစ္ ၊ျပဳလုပ္က်င္းပခဲ့ၿပီး မႏၱေလး၊ ရန္ကုန္၊ နမ့္ခမ္း၊ နမ့္ဆန္၊ မူဆယ္၊ ကြတ္ခုိင္၊ လားရိႈး၊ မန္တံု၊ သီေပါ။ ေက်ာက္မဲ၊ မိုးကုတ္၊ ကေလာ၊ နမ့္စန္ (ေတာင္) ရပ္ေစာက္၊ မိုးမိတ္၊ တန္႔ယန္၊ ဖာကန္႔၊ သိႏီၵ၊ နမၼတူ၊ မုိင္ကိုင္ႏွင့္ တရုတ္ျပည္ (မန္စီ) အစရွိသည့္ (၂၀)ၿမိဳ႕နယ္ေက်ာ္ မွ ကိုယ္စားမ်ားႏွင့္ တအာင္းအမ်ဳိးသမီးႏွင့္ လူငယ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအပါအ၀င္ ညီလာခံ ကိုယ္စားလွယ္ (၁၀၀၀) ေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားအျပင္ ၿမိဳ႕နယ္
အလိုက္ ယဥ္ေက်းမႈ
ေဖ်ာ္ေျဖေရး အကအဖြဲ႔မ်ားအပါအ၀င္ လူဦးေရ ၆၀၀၀၀န္းက်င္ေလာက္တက္ေရာက္ခဲ့
သည္။
ၿမိဳ႕ခံမ်ားအပါအ၀င္ ညီလာခံပြဲတြင္ လူဦး ၃၀၀၀၀ ေသာင္းေက်ာ္ ရွိသည္။
ျပန္႔ႏွံေေနေသာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ တအာင္းလူမ်ဳိးမ်ား ျပန္လည္္ဆံုစည္းႏုိင္ေစရန္၊ တအာင္း စာေပျပန္႔
ျပန္႔ႏွံေေနေသာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ တအာင္းလူမ်ဳိးမ်ား ျပန္လည္္ဆံုစည္းႏုိင္ေစရန္၊ တအာင္း စာေပျပန္႔
ပြားလာေစရန္၊ ႏွင့္
တအာင္းစာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈထိန္သိမ္းျမွင့္တင္သြားႏိုင္ရန္
ရည္ရြယ္ၿပီးညီလာခံကို (၄)ႏွစ္ တႀကိမ္ တအာင္း လူမ်ဳိးမ်ားေနထိုင္ရာ
ျမိဳ့နယ္မ်ားတြင္ ျပဳလုပ္က်င္းပခဲ့ၾကပါသည္။
ညီလာခံအေတာအတြင္းတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ၄ႏွစ္တာအတြင္း ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား တင္ျပျခင္း၊ တအာင္းစာေပျပန္႔ပြားေရး သင္ၾကားေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းျမွင့္တင္ေရး၊ တအာင္းသမိုင္း အခ်က္ အလက္မ်ား ရွာေဖြစုေဆာင္းေရး၊ ရံပံုေငြရွာေဖြေရးစသည့္တို႔ကို ၂ရက္တာတြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး ေရွ႕လုပ္ငန္း စဥ္မ်ားခ်မွတ္သည့္အျပင္ တအာင္းႏွစ္သစ္ကူေန ့သတ္မွတ္ျခင္း၊ တအာင္းအမ်ဳိးသား သီခ်င္းကိုအတည္ျပဳျခင္း၊ ႏွင့္ တအာင္းလူမ်ဳိးမ်ား အားလံုးကိုယ္စားျပဳႏုိင္သည့္ ဘံုဘာသာ စကားေဖာ္ထုတ္ရန္ႏွင့္ တအာင္းလူမ်ဳိးမ်ား၏ အမည္မ်ားေရွ႕တြင္ တအာင္းအမည္မ်ား မွည့္ေခၚၾကရန္ တအာင္းလူငယ္ႏွင့္အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို လက္တြဲေခၚ ေဆာင္သြားရန္ အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
မန္တံုၿမိဳ့နယ္ ကိုယ္စားလွယ္တဦးမွ-'' တအာင္းကေလးေတြကို တအာင္းစကား မေျပာခိုင္းဘူး တအာင္းစာကို သင္ဖို႔အားမေပးဘူး ျဖစ္ေနလို႔ အခုလို တအာင္းေတြက ဘာမွမသိဘူးျဖစ္ေနတယ္။ သမိုင္းေရာ ယဥ္ေက်းမႈ ေရာ စာေရာအားလုံး တစ္ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သူမ်ားအေနာက္ကို လိုက္ပါၿပီ ေပ်ာက္ကြယ္လုျဖစ္ေနတယ္။ စာနဲ႔ သမိုင္းပဲ ေပ်ာက္မွာမဟုတ္ဘူး လူမ်ိဳးပါေပ်ာက္ေတာ့မယ္။ တအာင္းျဖစ္တယ္ဆိုရင္ တအာင္းစကား ေျပာတတ္ ရမယ္ တအာင္းစာတတ္ေအာင္ သင္ထားရမယ္။ တအာင္းစာကို ျပန့္ပြါးဖို႔အားလုံးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္'' ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့ပါသည္။
ညီလာခံအေတာအတြင္းတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ၄ႏွစ္တာအတြင္း ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား တင္ျပျခင္း၊ တအာင္းစာေပျပန္႔ပြားေရး သင္ၾကားေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ ထိန္းသိမ္းျမွင့္တင္ေရး၊ တအာင္းသမိုင္း အခ်က္ အလက္မ်ား ရွာေဖြစုေဆာင္းေရး၊ ရံပံုေငြရွာေဖြေရးစသည့္တို႔ကို ၂ရက္တာတြင္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး ေရွ႕လုပ္ငန္း စဥ္မ်ားခ်မွတ္သည့္အျပင္ တအာင္းႏွစ္သစ္ကူေန ့သတ္မွတ္ျခင္း၊ တအာင္းအမ်ဳိးသား သီခ်င္းကိုအတည္ျပဳျခင္း၊ ႏွင့္ တအာင္းလူမ်ဳိးမ်ား အားလံုးကိုယ္စားျပဳႏုိင္သည့္ ဘံုဘာသာ စကားေဖာ္ထုတ္ရန္ႏွင့္ တအာင္းလူမ်ဳိးမ်ား၏ အမည္မ်ားေရွ႕တြင္ တအာင္းအမည္မ်ား မွည့္ေခၚၾကရန္ တအာင္းလူငယ္ႏွင့္အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို လက္တြဲေခၚ ေဆာင္သြားရန္ အၾကံျပဳေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
မန္တံုၿမိဳ့နယ္ ကိုယ္စားလွယ္တဦးမွ-'' တအာင္းကေလးေတြကို တအာင္းစကား မေျပာခိုင္းဘူး တအာင္းစာကို သင္ဖို႔အားမေပးဘူး ျဖစ္ေနလို႔ အခုလို တအာင္းေတြက ဘာမွမသိဘူးျဖစ္ေနတယ္။ သမိုင္းေရာ ယဥ္ေက်းမႈ ေရာ စာေရာအားလုံး တစ္ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သူမ်ားအေနာက္ကို လိုက္ပါၿပီ ေပ်ာက္ကြယ္လုျဖစ္ေနတယ္။ စာနဲ႔ သမိုင္းပဲ ေပ်ာက္မွာမဟုတ္ဘူး လူမ်ိဳးပါေပ်ာက္ေတာ့မယ္။ တအာင္းျဖစ္တယ္ဆိုရင္ တအာင္းစကား ေျပာတတ္ ရမယ္ တအာင္းစာတတ္ေအာင္ သင္ထားရမယ္။ တအာင္းစာကို ျပန့္ပြါးဖို႔အားလုံးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္'' ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့ပါသည္။
ညီလာခံဒုတိယေန႔တြင္ လာမည့္ ၄ ႏွစ္သက္တမ္းတြင္
တာ၀န္ယူထမ္းေဆာင္မည့္ ဗဟိုေကာ္မတီ၀င္မ်ား၊
အလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီ၀င္မ်ားႏွင့္အတူ ဥကၠဌ၊ ဒု ဥကၠဌမ်ား ႏွင့္
အတြင္းေရးမွဴးမ်ားကိုလည္း ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည့္အျပင္
စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈေကာ္မတီမရွိေသးေသာ္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကိုလည္း ေကာ္မတီမ်ား ဖြဲ
့စည္းေပးခဲ့သည္။
၁၉၇၂ ခုႏွစ္တြင္ ပထမအႀကိမ္ညီလာခံကို နမ့္ဆန္ၿမိဳ႕တြင္က်င္ပခဲ့ၿပီး၊ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာပဲ ဒုတိယ အၾကိမ္ညီလာခံကို နမ့္ခမ္းၿမိဳ့နယ္တြင္ က်င္ပခဲ့ၿပီး ၄ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ပံုမွန္ ညီလာခံမ်ားကို မိုးကုတ္ၿမိဳ႕၊ ေက်ာက္မဲၿမိဳ ့၊ နမ့္ဆန္ၿမိဳ့ နမ့္ခမ္းၿမိဳ ့ ကြတ္ခုိင္ၿမိဳ့ႏွင့္ မန္တုံၿမိဳ့စသည့္ၿမိဳ ့နယ္မ်ားတြင္ ျပဳလုပ္က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ တအာင္း စာမူကို တအာင္းတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားက စာျပဳပုဂၢိဳလ္မ်ားထံသုိ႔ ေလ့လာမွတ္သားျခင္း၊ အႀကံဥာဏ္မ်ား ေတာင္းခံခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ တအာင္းတစ္မ်ိဳးသားလုံး အသုံးျပဳႏိုင္မည့္ တမူတည္းေသာ ပေလာင္စာကို ဒုတိယအႀကိမ္ညီလာခံ (၃၀-၈-၇၂) ေန႔တြင္ နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕နယ္ ဖာလင္ေက်ရြာမွာ ေက်ာက္စာတိုင္ စိုက္ထူၿပီး အတည္ျပဳျပဌာန္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
၁၉၇၂ ခုႏွစ္တြင္ ပထမအႀကိမ္ညီလာခံကို နမ့္ဆန္ၿမိဳ႕တြင္က်င္ပခဲ့ၿပီး၊ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာပဲ ဒုတိယ အၾကိမ္ညီလာခံကို နမ့္ခမ္းၿမိဳ့နယ္တြင္ က်င္ပခဲ့ၿပီး ၄ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ပံုမွန္ ညီလာခံမ်ားကို မိုးကုတ္ၿမိဳ႕၊ ေက်ာက္မဲၿမိဳ ့၊ နမ့္ဆန္ၿမိဳ့ နမ့္ခမ္းၿမိဳ ့ ကြတ္ခုိင္ၿမိဳ့ႏွင့္ မန္တုံၿမိဳ့စသည့္ၿမိဳ ့နယ္မ်ားတြင္ ျပဳလုပ္က်င္းပခဲ့ၾကသည္။ တအာင္း စာမူကို တအာင္းတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူ/သားမ်ားက စာျပဳပုဂၢိဳလ္မ်ားထံသုိ႔ ေလ့လာမွတ္သားျခင္း၊ အႀကံဥာဏ္မ်ား ေတာင္းခံခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ တအာင္းတစ္မ်ိဳးသားလုံး အသုံးျပဳႏိုင္မည့္ တမူတည္းေသာ ပေလာင္စာကို ဒုတိယအႀကိမ္ညီလာခံ (၃၀-၈-၇၂) ေန႔တြင္ နမ့္ခမ္းၿမိဳ႕နယ္ ဖာလင္ေက်ရြာမွာ ေက်ာက္စာတိုင္ စိုက္ထူၿပီး အတည္ျပဳျပဌာန္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
ပေလာင္အမ်ဳိးသမီးအစည္းအရံုး
သတင္းမွတ္တမ္းႏွင့္သုေတသနဌာန