ဇူလိုင္လ ၄ ရက္
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ခရီးမိုင္မ်ားစြာ ေမာင္းႏွင္ထားၿပီး ကီလိုမ်ားသည့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ား ျပည္တြင္း၌ ကီလို ျပန္လည္ေလွ်ာ့ခ် ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား မျပဳလုပ္ရန္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနက ေမာ္ေတာ...္ယာဥ္ကို ဆိပ္ကမ္းအတြင္းမွ မထြက္ခြာမီ ယာဥ္ပါကီလိုကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္း လုပ္ငန္းစဥ္ မရပ္နား သင့္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဝယ္ယူသူမ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေရာင္းျပခန္းမ်ားက တညီတညြတ္တည္း ေျပာၾကားသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက တင္သြင္းလာသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို ဆိပ္ကမ္းအတြင္းမွ မထြက္ခြာမီ ေမာင္းႏွင္ထားသည့္ ကီလိုမွတ္တမ္းတင္ကာ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညြန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနသို႔ ေပးပို႔ျခင္းကို ဇူလိုင္လ ၂ ရက္ကစ၍ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနမွ ရပ္တန္႔လိုက္သည့္ အေပၚ ယခုကဲ့သို႔ ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။
ကီလိုေလွ်ာ့ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ ဂ်ပန္တြင္ ေစ်းသက္သာေသာ္လည္း လက္ေတြ႕အသုံးျပဳရာတြင္လည္း ကီလိုနည္းသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက အင္ဂ်င္စက္သံ၊ ကား၏ကိုယ္ထည္ေနရာ အခ်ဳိ႕မွအသံထြက္ျခင္း၊ အတြင္းခန္း သပ္ရပ္မႈ နည္းပါးျခင္း စသည့္အားနည္းခ်က္ မ်ားစြာရွိေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မၾကာခဏ လဲလွယ္စီးေနသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။
အဆိုပါ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ကုန္သည္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းကို အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနက ေခၚယူေဆြးေႏြးရာတြင္ အသင္းက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ဆိပ္ကမ္းမွ ထုတ္ယူရာတြင္ ၾကန္႔ၾကာျခင္း၊ ကုန္က်စရိတ္ ပိုမိုက် သင့္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းအား ရပ္နားရန္ လက္ခံသျဖင့္ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနက ရပ္နားလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါဦးစီးဌာန၏ အႀကီးတန္းအရာရွိ တစ္ဦးကဆိုသည္။
အဆိုပါ ကီလိုမွတ္တမ္းတင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ကုန္သည္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း အႀကီးအကဲပိုင္းတြင္ သေဘာထား ကြဲလြဲမႈမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း အသင္းဝင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါ ကီလိုေလွ်ာ့ထားသည့္ ယာဥ္မ်ားမွာ ယာဥ္ႀကံ့ခိုင္မႈ နည္းျခင္း၊ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရမႈ မ်ားျပားျခင္းေၾကာင့္ သာမန္ဝယ္ယူသူမ်ားႏွင့္ အငွားယာဥ္ ျပဳလုပ္ရန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဝယ္ယူသူမ်ား အတြက္ နစ္နာမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း အထက္ပါအသင္း ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေအာင္ဝင္းက ဆိုသည္။
အဆိုပါ ခရီးမိုင္မ်ားစြာ ေမာင္းႏွင္ထားၿပီး ကီလိုမ်ားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတြင္ ဝယ္ယူရာတြင္ ေစ်းသက္သာၿပီး အျခားခရီးမိုင္မ်ားစြာ ေမာင္းႏွင္ထားျခင္း မရွိေသာ ကီလိုနည္းသည့္ ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက က်ပ္ ၂၀ သိန္းမွ ၇၀ အထိ ေစ်းကြာဟမႈ ရွိေၾကာင္းလည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေရာင္းျပခန္း လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။
“မွတ္လည္းဘာမွမထူးဘူး၊ ဝယ္တဲ့သူေတြက ကီလိုေလွ်ာ့ထားလား မေလွ်ာ့ထားလားဆိုတာ Chassis ကို ေလလံ ဝက္ဘ္ဆိုက္မွာ ႐ိုက္ၿပီး ရွာလို႔ရတာပဲ၊ စင္ကာပူတို႔၊ ဂ်ပန္မွာလုပ္ရင္ အမ်ားႀကီး ကုန္တယ္။ ဒီမွာ (ရန္ကုန္) မွာလုပ္ရင္ ၁၅၀၀၀ ေလာက္ပဲကုန္တယ္။ လုပ္မည့္သူကေတာ့ ဒီမွာလုပ္မရရင္ ဟိုမွာလုပ္မွာပဲ” ဟု Sakura Trade Centre ကုမၸဏီ ဥကၠ႒ ဦးေဌးေအာင္က ေျပာၾကားသည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၌ ခရီးမိုင္မ်ားစြာ ေမာင္းႏွင္ထားၿပီး ကီလိုမ်ားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တင္သြင္းလာကာ ျပည္တြင္း၌ကီလိုအမွတ္အသားမ်ားကို ျပန္လည္ေလွ်ာ့ခ်ကာ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ ယင္းကဲ့သို႔ မျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ ကနဦး ကီလိုကို မွတ္တမ္းတင္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ကုန္သည္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းက ေမလကုန္က ေတာင္းဆိုေသာေၾကာင့္ ကီလိုမွတ္တမ္းတင္ျခင္း စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
the voice