ၾသဂုတ္လ(၇)ရက္
MV GLADYS သေဘၤာဟာ မာန္ေအာင္ကၽြန္းအေနာက္ေျမာက္ဖက္ႏွင့္ မင္းျပင္ အေနာက္ဘက္ (၁၃)မိုင္ခန္႔မွာရွိတယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ အဲဒီေရယာဥ္အနီးကို ဓည၀တီေရတပ္ စခန္းဌာနခ်ဳပ္က ေရယာဥ္အမွတ္(၆၁၃)ဟာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂ ရက္နံနက္ေစာေစာကတည္းက ေရာက္ရွိၿပီး လံုၿခဳံေရးႏွင့္ အျခားလိုအပ္ခ်က္ေတြကို ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့တယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။
ေရယာဥ္မွဴးက သူတို႔ရဲ႕စက္မႀကီး Over Heat ျဖစ္လို႔ စက္ထိုးရပ္သြားခဲ့ေၾကာင္း၊ အင္ဒိုနီးရွားႏုိင္ငံကတစ္ဆင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ သံရံုးမွတစ္ဆင့္ အေၾကာင္းၾကားထားေၾကာင္း၊ Tug Boat ၁ စီး ေတာင္းခံထားေၾကာင္း (၆၁၃)ရဲ႕ စစ္ေရယာဥ္မွဴးကို ေျပာၾကားခဲ့တယ္လို႔သိရွိရပါတယ္။
သို႔ေပမဲ့ (၆၁၃)က မလွမ္းမကမ္းတြင္ေက်ာက္ခ်ၿပီး လံုၿခံဳေရးေစာင့္ၾကည့္ေနစဥ္မွာ ေန႔အခ်ိန္ အဲဒီကုန္သေဘၤာေပၚမွာ သြားလာလႈပ္ရွားမႈ မေတြ႕တာနဲ႔ ညအခ်ိန္ မီးလံုး၀မထြန္းတာေတြ႕ေတာ့ မသကၤာဖြယ္ရာျဖစ္ၿပီး ၾသဂုတ္လ ၄ ရက္ေန႔မွာ အဲဒီေရယာဥ္မွဴးကို ထပ္မံဆက္သြယ္ၿပီး အေသးစိတ္ေမးျမန္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။
အဲဒီေတာ့မွ သူရဲ႕သေဘၤာမွာ စက္ခန္းထဲ ေရ၀င္မႈရွိေနတာရယ္၊ ပါလာတဲ့ သေဘၤာသား ၂၁ ဦးထဲက ၁၈ ဦးဟာ ဇူလုိင္လ ၃၁ ရက္ေန႔ မြန္းလဲြပိုင္းကပင္ စစ္တေကာင္း ဆိပ္ကမ္းသို႔၀င္မည့္ ကုန္သေဘၤာတစ္စင္းနဲ႔ လိုက္ပါသြားေၾကာင္း၊ ကမ္းလြန္ပင္လယ္ျပင္တစ္ေနရာမွာ လက္ရွိကုန္သေဘၤာက Out Boat ၁ စီးကိုခ်ၿပီး ေျပာင္းေရႊ႕သြားတယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ GLADYS ေရယာဥ္မွဴးကဘဲ ဆက္ၿပီး ေရ၀င္မႈကို ထိန္းမရေတာ့လို႔ ေရစုပ္ ပန္႔လိုတဲ့အေၾကာင္း၊ Power လဲ လံုး၀မရေတာ့လို႔ Power Supply လုပ္ဖို႔ အကူအညီေတာင္းခဲ့တယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ အဲဒီ ၾသဂုတ္လ ၄ရက္ေန႔ ညမွာဘဲ တပ္မေတာ္(ေရ)က စစ္ေရယာဥ္ (၅၅၅) ေရာက္ရွိလာၿပီး သူတို႔ကုန္သေဘၤာေပၚ ေရစုပ္ပန္႔ ၃ လံုးႏွင့္ အရာရွိ/စစ္သည္ေတြ တက္ေရာက္ၿပီး ေရစုပ္ထုတ္တာ မူလက သေဘၤာစက္ခန္းျမဳပ္လုနီးပါး ၁၅ ေပခန္႔ေရ၀င္ေနတာဟာ ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းမွာေတာ့ ၄ ေပေလာက္ဘဲ က်န္တယ္လို႔သိရွိရပါတယ္။ ေရတပ္ကအဖြဲ႕ေတြဟာ ေရယာဥ္မွဴးနဲ႔ လူခ်င္းေတြ႔ဆံုေမးျမန္းေတာ့မွ ဇူလုိင္လ ၂ ရက္မွာ မေလးရွားႏုိင္ငံက ထြက္ခြာလာကတည္းက စက္ခန္းထဲကို လူသိပ္မဆင္းဘဲ Control Room ကဘဲ ေမာင္းေနခဲ့ရာ ဇူလိုင္လ ၃၀ ရက္ေန႔ေရာက္မွ ဆင္းၾကည့္ေတာ့ ေရ၀င္ေနၿပီး မၾကာမီ ျမဳပ္မွာစိုးလို႔ ေရယာဥ္မွဴး၊ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္၊ ကုန္းပတ္(၂)တို႔ဘဲ က်န္ခဲ့ၿပီး က်န္လူ ၁၈ ဦးကို ကုန္သေဘၤာႀကံဳနဲ႔ စြန္႔ခြာ လိုက္ပါသြားေၾကာင္း၊ သေဘၤာသား (၂၁)ေယာက္လံုးဟာ အင္ဒိုနီးရွား လူမ်ဳိးေတြျဖစ္ေၾကာင္း၊ က်န္တဲ့လူ (၃)ေယာက္နဲ႔ အနီးဆံုးကမ္းကို ေမာင္း၀င္ခဲ့တာ ေရ၀င္မႈေၾကာင့္ စက္ရပ္သြားေတာ့ အခုေနရာမွာဘဲ ေက်ာက္ခ်ခဲ့တယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။
အခုေတာ့ ေရတပ္ရဲ႕ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အႏၱရာယ္ကင္းသြားပါၿပီ။ အရာရွိ/စစ္သည္ေတြ ရာသီဥတုလႈိင္းေလၾကမ္းတဲ့ၾကားက ေဒသခံငါးဖမ္းေလွနဲ႔ကပ္ၿပီး ႀကိဳးနဲ႔တြယ္တက္ကာ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထား ကယ္ဆယ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့တာပါ။
အဓိကေတာ့ DMA ကို သက္ဆိုင္ရာႏုိင္ငံနဲ႔ ကုမၸဏီက အေၾကာင္းၾကား အကူအညီေတာင္း ခံၿပီး ၀န္ႀကီးဌာနအဆင့္မွ လိုအပ္တာေတြ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးရမည့္ တာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရတပ္ကဘဲ ပင္လယ္ျပင္မွာ ကာစတန္အလုပ္၊ လ၀ကအလုပ္၊ DMA အလုပ္ စတာေတြကို လုပ္ေနတာဟာ အနာဂတ္အတြက္ စဥ္းစားစရာပါ။
အခု GLADYS ေပၚမွာ ကုန္ေသတၱာ (၆၀၀)ေက်ာ္ပါရွိၿပီး သေဘၤာက အလ်ား ၁၇၆ မီတာ၊ ေရစူး ၁၀ မီတာရွိတယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။ နစ္ျမဳပ္ဆံုးရႈံးသြားခဲ့ရင္ တန္ဖုိးက မနည္းပါလား။ ဒါ့အျပင္ ျမန္မာ့ပင္လယ္ကမ္းရိုးတန္းမွာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ညစ္ညမ္းမႈ၊ ေရေၾကာင္းအႏၱရာယ္ ျဖစ္မႈေတြ စတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲေတြကို စဥ္းစားၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ဓည၀တီေရတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္ရဲ႕ မိုးထဲ ေလထဲ လႈိင္းထဲမွာ ပင္ပင္ပန္းပန္းလုပ္ရတာဟာ ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္ပါတယ္။
Western Sea
Source: Myanmar News Now / သစ္ထူးလြင္