Wednesday, October 30, 2013

ေျမျပန္႔ေဒသက တို႔အမ်ိဳးရဲ႕ မ်က္ရည္....

0 comments

႐ွမ္းနီေတြကို စာနာပါ

ကၽြန္မစာေရးေလ့သိပ္မ႐ွိပါ။ ဒါေပမယ့္ KIO ေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီေတြ ဒုကၡ ဗ်ာပါဒေတြ မ်ားလြန္း လွလို႕ ကၽြန္မ ဒီစာကို ေရးခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီေတြဟာ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ကတည္း က ေျမျပန္႔ေဒသ မွာေန ခဲ့ၾက တဲ့ ေျမျပန္႔ ႐ွမ္းေတြပါ။ ျမန္မာရာဇဝင္ေတြမွာ ဂုံ႐ွမ္းေတြ အျဖစ္ေဖာ္ျပေလ့ ႐ွိၿပီး တခ်ိဳ႕ကလည္း ေျမာက္ပိုင္းေျမျပန္႕ ႐ွမ္းလို႔ ေရးၾကပါတယ္။ ႐ွမ္းနီ(တိုင္းလိုင္)လို႔ေခၚတဲ့ သီးျခား႐ွမ္းလူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ ၂၀၁၄ သန္းေခါင္ စာရင္းမွာ ပါဝင္ဖို႔လည္း ႀကိဳးပမ္းလွ်က္႐ွိပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳး ၁၃၅ မ်ိဳးစာရင္း မွာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ကို ႐ွမ္းကေလးလို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီလူမ်ိဳးေတြဟာ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏွင့္ စစ္ကိုင္းတိုင္းေျမာက္ပိုင္းမွာ ျပန္႔က်ဲေနထိုင္ၾကပါတယ္။

ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ျဖစ္ပြားတဲ့တိုက္ပြဲေတြေၾကာင့္ လက္နက္မကိုင္တဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ ဒုကၡ ပင္လယ္ေဝ ခဲ့ရ ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီေတြဟာ စစ္ပြဲမွာ မပါဝင္ခဲ့ေပမယ့္ စစ္ဒဏ္ကိုေတာ့ အမ်ား ႀကီး ခံခဲ့ရ တယ္။ စီးပြားေရးေကာင္းၿပီး အလွဴအတန္းရက္ေရာတဲ့ ကၽြန္မတို႔ ဗုဒၶဘာသာ႐ွမ္းနီေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ ကိုယ္ တိုင္ ဒုကၡသည္ဘဝေရာက္ၿပီး အိ္ုးပစ္အိမ္ပစ္ ထြက္ေျပးခဲ့ၾကရပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ႐ြာေတြမွာ KIO တပ္ေတြရဲ႕ ရိကၡာ အတြက္ စပါးေတြေပးခဲ့ရသလို ခြဲတမ္းခ်တဲ့ ေငြကိုလည္းေပးခဲ့ရတယ္။ သူတို႔တိုက္တဲ့စစ္မွာလည္းမဆီမဆိုင္႐ွမ္းေတြကိုအတင္းအဓမၼပါခိုင္းတယ္။ကၽြန္မတို႔ ေမာင္ေတြ
 ေသလား႐ွင္လား ခုထိ မသိရေသးဘူး။ ႐ြာက သားမ႐ွိတဲ့အိမ္ေတြဆို မိန္းကေလးေတြ လိုက္သြားရတယ္။

အဲဒီမိန္းကေလးေတြလည္း ခုထိအစအန ႐ွာမရေသးဘူး။ တ႐ုတ္ျပည္ကို ေရာင္းစားခံလိုက္ရတဲ့ သူေတြထဲ ပါသြားတယ္ လိုလို ၾကားရေတာ့ ကၽြန္မမ်က္ရည္က်မိတယ္။ ႐ြာမွာလူသစ္လာစုတဲ့ KIO စစ္သားေတြရဲ႕ အဓမၼေျခေတာ္တင္ ခံရတဲ့ ကေလးမေတြလည္း ခုထိမ်က္ရည္မေျခာက္ေသးပါဘူး။ ဒီစစ္ပြဲ ေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း ဒုတိယႏွစ္(ျမန္မာစာ) ေက်ာင္းသူဘဝကေန မိသားစုစီးပြားေရး မေျပလည္လို႔ ဆက္မတက္ ႏိုင္ေသးပါဘူး။ လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္ကို ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီေတြ မႀကိဳက္လို႔ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္လက္နက္မကိုင္ခဲ့တာပါ။ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီေတြဆိုတာ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ အရိပ္ေအာက္ မွာ တန္းတူညီမွ် လက္တြဲၿပီး ေအးအတူပူအမွ် ေနထိုင္ဖို႔ လိုလားတဲ့သူေတြေပ့ါ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္အနည္းငယ္အတြင္းမွာ KIO က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲအတြက္ျပင္ဆင္မွဳေတြ လုပ္လာတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ ဝမ္ေပါင္ႏိုင္ငံေတာ္ဆိုတဲ့ စကားသံကေတာ့ ေလ်ာ့မသြား ေသးပါဘူး။ ဝမ္ေပါင္အစိုးရဆိုတဲ့ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအေပၚ စင္ၿပိဳင္ဆန္တဲ့ ေလသံနဲ႕ ေျပာဆိုသံေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီေတြကို မေလးစားရာေရာက္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕ ႐ွမ္းနီေတြဟာ သူတို႔လက္ေအာက္ခံ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔က လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္မႀကိဳက္လို႔ လက္နက္မကိုင္ေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔မွာ ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္႐ွိတယ္။ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ကိုေလးစားတယ္။ ဒို႔တာဝန္အေရး ၃ပါးကိုလည္း လက္ခံတယ္။ အေျခခံဥပေဒကိုလည္း ေလးစားတယ္။ ဒါ့အျပင္တရားဝင္မွတ္ပံုတင္္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ႐ွိတယ္။ ဒီမိုကေရစီနည္းက် ယွဥ္ၿပိဳင္ရဲတဲ့ သတိၱလည္း႐ွိတယ္။ KIO မွာ ကၽြန္မတို႔လို စစ္မွန္တဲ့ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႕ ေစတနာမ႐ွိဘူး။ ႏိုင္ငံေရးလို႕ေခါင္းစဥ္တပ္ထားတဲ့ ဂ်ိန္းေဖာ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒပဲ႐ွိတာပါ။ ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြကို ကိုယ္စားလည္းမျပဳသလို ကခ်င္ျပည္နယ္က တိုင္းရင္းသား ေတြကိုလည္း အေလးထားတဲ့ အဖြဲ႔မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနယ္ထဲလာၿပီး လူသစ္ဆြဲတာ၊ မိန္းမငယ္ေတြကို လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ အဓမၼက်င့္တာ၊ လက္နက္အားကိုးအႏိုင္က်င့္ၿပီး ပိုက္ဆံေတာင္းတာ၊ ဆက္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေတြကို မိုင္းေထာင္ဖ်က္ဆီးပစ္တာ၊ ႐ိုးသားႀကိဳးစားၿပီး ခ်မ္းသာတဲ့သူေတြဆီက တရားသျဖင့္ဝင္ေငြေတြကို မတရားအခြန္ေကာက္တာေတြဟာ KIO ကို ကၽြန္မတို႔ ေအာ့ႏွလံုးနာ စရာေတြျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ တိုင္းလိုင္ လို႔ေခၚတဲ့႐ွမ္းနီေတြဟာ ကခ်င္ျပည္နယ္ထဲကို ေရာက္ခ်င္လို႔ ေရာက္လာ တာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႕က ဒီေဒသမွာ ေနလာတာ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီေနပါၿပီ။ မယံုရင္ သမိုင္း အေထာက္အထားေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိပါတယ္။ ျမန္မာရာဇဝင္ေတြေရာ၊ ႐ွမ္းရာဇဝင္ေတြမွာေရာ႐ွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္မွာ ဖဆပလ ေခါင္းေဆာင္ေတြႏွင့္ ကခ်င္ဒူဝါေတြ နားလည္မွဳယူၿပီး ႐ွမ္းနယ္ေတြကို ကခ်င္ျပည္နယ္ထဲ ဒူဝါေတြက ဆြဲထည့္ခဲ့တာပါ။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္မွာ ႐ွမ္းနီနယ္ျဖစ္တဲ့ ဗန္းေမာ္နဲ႔ ျမစ္ႀကီးနားနယ္က ဒူဝါေတြသာပါၿပီး ႐ွမ္းနီကိုယ္စားလွယ္မပါခဲ့ပါဘူး။ ကခ်င္ေတြက တမင္အႏိုင္က်င့္ၿပီး ႐ွမ္းနီေတြကို ႏွိမ္ထားခဲ့တာေပါ႔။ ႐ွမ္းနီနယ္ဟာ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ မွာကတည္းက ေမာ႐ွမ္းေတြလို ေတာင္တန္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ မပါဘဲ ျပည္မႏွင့္တန္းတူ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့နယ္ပါ။ ဗန္းေမာ္၊ ကသာ စတဲ့ ႐ွမ္းနယ္ေတြမွာ အဂၤလိပ္အစိုးရ ႐ုံးစိုက္တဲ့ၿမိဳ႕ေတြပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ေျပာတဲ့ ဝမ္ေပါင္ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီေတြကို ဆြဲထည့္တာ လံုးဝလက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ သူတို႔ ႐ူးသြပ္တဲ့ လုပ္ရပ္မွာ ႐ွမ္းနီေတြ အေခ်ာင္အေသမခံႏိုင္ပါဘူး။ ႐ွမ္းနီမွာ ကိုယ္ပိုင္စာ၊ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမွဳ႐ွိတဲ့ လူမ်ိုဳးပါ။ အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ ေရာက္မွ ေမြးစားစာနဲ႔ ႐ွင္သန္တဲ့သူေတြမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီလူုမ်ိဳးေတြဟာ လက္႐ွိလည္း လူအင္အား ၂ သန္းေလာက္႐ွိတဲ့ လူမ်ိဳးပါ။ ေသြးဆူတတ္ရင္ KIO ကို လက္နက္ကိုင္တိုက္ဖို႔ ျပည္သူ႔စစ္ဖြဲ႔ရင္ အစိုးရက ကန္႔ကြက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔လူမ်ိဳးက လက္နက္ကိုင္ လမ္းစဥ္ကို အယံုအၾကည္မ႐ွိလို႔ မလုပ္တာပါ။ ျပည္ေထာင္စုသားေတြနဲ႔ ထာဝရလက္တြဲဖို႕သာ အာ႐ုံထားတာပါ။

ပထမအႀကိမ္ KIO ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မ႐ွင္ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီ တိုင္းရင္းသားေတြက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးမွာ လက္မွတ္ထိုးဖို႔ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ KIO က ဆႏၵျပမယ့္ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ႏွိပ္ကြပ္လို႔ အစိုးရတပ္ေတြနဲ႔နီးတဲ့ ဝိုင္းေမာ္မွာပဲ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က ကၽြန္မတို႔ ဆႏၵေတြကို မေလးစားခဲ့ပါဘူး။ အခု ေအာက္တိုဘာလထဲ ေရာက္သည့္တိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးကို လစ္လွ်ဴ႐ွဳၿပီး သူတို႔ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ပဲ ေလာဘတက္ေနတုန္းပါပဲ။ ဒုကၡသည္စခန္းက ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြ၊ ႐ွမ္းနီေတြဟာ ဇာတိေျမနဲ႕ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ခြဲခြာခဲ့ရတာမို႕ ခုခ်ိန္မွာ ဥယ်ာဥ္ေတြလည္းေတာဝင္ၿပီး ေတာင္ယာေတြလည္း ပ်က္စီးေနပါၿပီ။ ထူေထာင္ေရးလုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ ေငြေၾကးပမာဏမနည္းလွပါဘူး။ NGO ေတြရဲ႕ အကူအညီေတြကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ဆီမွ်မွ်တတခြဲေပးဖို႔ ကၽြန္မတို႔ KIO ကိုေတာင္းဆိုရဦးမွာပါ။

၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁၀ ရက္မွာ ကခ်င္ျပည္နယ္ကို ပင္လံုစာခ်ဳပ္အရ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ ကတည္းက ကၽြန္မတို႔႐ွမ္းနီေတြကို ကခ်င္လူမ်ိဳးႀကီး ဝါဒီေတြက ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တာ လြတ္လပ္ေရး တစ္သက္ လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ ကခ်င္ျပည္နယ္လို႔ နာမည္တြင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမတစ္ခုမွာ လူဦးေရရဲ႕ တစ္ဝက္ေက်ာ္႐ွိတဲ့ ႐ွမ္းနီေတြကို တိုင္းရင္းသားခ်င္း ဖိႏွိပ္တဲ့ဝါဒကို လံုးဝမလိုလားပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ တိုင္းရင္းသားခ်င္း ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေနဖို႔ပဲလိုလားပါတယ္။ KIO ေပၚလာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ စာေပ ယဥ္ေက်း မွဳေတြ ပေပ်ာက္လုျဖစ္ေအာင္ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့ပါတယ္။ ခုဆို သက္ႀကီး႐ြယ္အိုေတြပဲ ႐ွမ္းနီစာတတ္ ေတာ့တာပါ။ ဒါကို ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရရဲ႕ ေက်းဇူးႏွင့္ ခုမွျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ ေနရတာပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရ လက္ထက္မွာ KIO က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသေဘာတူခဲ့ေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔အတြက္ေတာ့ ပိုမိုဆိုး႐ြားတဲ့ အေျခအေနႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါတယ္။ KIO က ၿငိမ္းခ်မ္းေရးယူခဲ့တဲ့ ၁၇ ႏွစ္မွာ ကၽြန္မတို႔႐ွမ္းနီနယ္ေတြမွာ လူသစ္တိုးစုတာ၊ ဆက္ေၾကးပိုေကာက္တာနဲ႔ ေျခေတာ္တင္ခံရတဲ့ အေပ်ာ္မယားေတြအျဖစ္ ဘဝဆံုးခဲ့ တာေတြ၊ KIA စစ္သားေတြ မၾကည္လို႔ လက္သိပ္ထိုးအသတ္ခံလိုက္ရတာေတြသာ မ်ားျပားခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ျပင္ ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီနယ္က ကၽြန္းေတာႀကီးေတြ အျမစ္မက်န္ခုတ္ခံလိုက္ရၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကို ကားႀကီး ကားငယ္အသြယ္သြယ္ႏွင့္ ေရာင္းစားခံလိုက္ရသလို တ႐ုတ္မယားဘဝကို ေငြသိန္း ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ႏွင့္ ေရာင္းစားခံလိုက္ရသူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဘိန္းစားျဖစ္ၿပီး ေဆးစြဲေနတဲ့လူငယ္ေတြ၊ ကုမရတဲ့ ေရာဂါဆိုးႀကီးႏွင့္ ေသဆံုးသြားရတဲ့ အ႐ြယ္ေကာင္းေတြလည္း မနည္းလွပါဘူး။ အဖမဲ့ကေလးငယ္ ေလးေတြထဲမွာ အေဖနာမည္သိတဲ့သူေရာ၊ မသိတဲ့သူေရာ အမ်ားအျပား႐ွိခဲ့တာ KIO ရဲ႕ ယုတ္မာတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ဆိုတာ သက္ေသျပစရာေတြပါ။

ကၽြန္မတို႔ ႐ွမ္းနီတိုင္းရင္းသားေတြမွာ KIOရဲ႕ စစ္ပြဲေၾကာင့္ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရတာေတြ၊ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္သင့္လို႔ ဆံုး႐ွံဳးခဲ့ရတာေတြ၊ ဒုကၡသည္အျဖစ္ဘဝအလင္းေရာင္မဲ့ေနသူေတြ အတြက္ KIO အဖြဲ႔ကို ကၽြန္မတို႔ဘက္က ေတာင္းဆိုစရာေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မ်ိဳးႏြယ္စုေရးရာအဖြဲ႔ (ကခ်င္ျပည္နယ္)က ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒ထံလိပ္မူၿပီး ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္းသို႔ သြတ္သြင္းခံရေသာ ႐ွမ္းနယ္ေျမမ်ားႏွင့္ ေဒသခံ႐ွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ သေဘာထားဆႏၵတင္ျပျခင္း ကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ေအာက္တိုဘာလ ၆ ရက္ေန႕ ေန႕စြဲျဖင့္ေပးပို႔ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစိုးရဘက္က ေဆြးေႏြးေပးခဲ့တာေတာင္ KIO ဘက္က အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ကို အယံုအၾကည္မ႐ွိဘူးလို႔ အေၾကာင္းျပၿပီး လက္မွတ္မေရးထိုးခဲ့ပါဘူး။ သူတို႔ကေတာ့ သူတို႔KIO အဖြဲ႔အတြက္ အက်ိဳးအျမတ္႐ွာေပမယ့္ ေဒသခံေတြအတြက္ေတာ့ အရာမဝင္သလိုခံစားခဲ့ရ ပါတယ္။ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို မေလးစားတဲ့ KIO ဟာ ဒီမိုကေရစီကိုလည္း ယံုၾကည္သူမဟုတ္ဘူးဆိုတာ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္အေပၚမွီခိုယံုတင္မက မြတ္ဆလင္ေတြကိုပါ အေရးေပးတဲ့ အစြန္းေရာက္ အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႕ တစ္ခုရဲ႕႐ုပ္သြင္ ပိုမိုေပၚလြင္ေစတာပါပဲ။

KIO က ပစ္ထားသည့္တိုင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရကေတာ့ အေလးထားလွ်က္ပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ လိုလား

တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ႀကိဳးစားေနဆဲပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အစိုးရကိုလည္း ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။ အစိုးရ အေနႏွင့္ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ျပန္ခ်ိန္မွာလည္း ကၽြန္မတို႔ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ႐ွမ္းနီေတြအတြက္ လံုၿခံဳတဲ့ဘဝကို ေပးပါ။ အစိုးရတပ္ေတြကို ကၽြန္မတို႔ဆီမွာ ထားေပးပါလို႔ အားကိုးတႀကီး ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။ အဲဒိအခ်က္ဟာ ႐ွမ္းမ်ိဳးႏြယ္စုေရးရာအဖြဲ႔ (ကခ်င္ျပည္နယ္) ရဲ႕သေဘာထားဆႏၵတင္ျပခ်က္ ၁၀ ခ်က္ထဲမွာလည္း ပါဝင္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔က လက္နက္လည္းမ႐ွိ၊ အၾကမ္းလည္းမဖက္တတ္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြ မို႕ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ေအးအတူပူအမွ် ျပည္ေထာင္စုစိတ္နဲ႔ ေနထိုင္သြားၾကဖို႔ပဲ ဆႏၵ႐ွိပါတယ္။ ခုေတာ့ ကၽြန္မတို႕႐ွမ္းနီေတြမွာ KIO ရဲ႕ အႏိုင္က်င့္မွဳ၊ ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံခံရမွဳေတြၾကားမွာ ဘဝေတြပ်က္ေနၾကရပါၿပီ။ ႐ွမ္းနီေတြကို စာနာေသာ အားျဖင့္ ကၽြန္မရဲ႕ တင္ျပမွဳကို အေရးတယူ႐ွိလာပါေစလို႔ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ဇာတိေျမအေဝးက
နန္းခမ္းျမလိွဳင္( မိုးညွင္း)

Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here