Monday, October 14, 2013

စစ္မွန္သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးသည္ အစိုးရ၏ ေစတနာ အေပၚ တြင္သာ မူတည္

0 comments

Monday, October 14, 2013

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ကတည္းက စလို႕ အစိုးရနဲ႔ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲခဲ့တဲ့ ကရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေကာင္စီလို႔ လူသိ မ်ားတဲ့ KNU/KNLA - PC အဖြဲ႕ဟာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲၿပီး ေနာက္မွာေတာ့ စာခ်ဳပ္ပါ သေဘာတူညီခ်က္ ေတြအတိုင္း အစိုးရ ဘက္က လိုက္နာ လုပ္ေဆာင္ ေပးခဲ့ျခင္း မ႐ွိဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒါ့ျပင္ကို ၄င္းတို႕ အဖဲြ႕ရဲ့ ထိန္းခ်ဳပ္ ေဒသ ေတြမွာလည္း ၄င္းတို႕ရဲ့ အေျခစိုက္ စခန္း အနီး အထိကို အစိုးရ တပ္စခန္းေတြ ခ်လာၿပီး စစ္ေရး အင္အား တိုးခ်ဲ႔ ခ်လာ ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တပ္ဖြဲ႕ ဝင္ေတြ ခရီး သြားလာမႈ ေတြမွာ
လည္း ပိတ္ပင္တားဆီးမႈေတြ ႐ွိေနတယ္လို႔ ဆိုေနပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကိုေ႐ႊဟသၤာ သတင္းဌာနက ေနၿပီး KNU/KNLA-PC အဖြဲ႕က ဗိုလ္မႉးႀကီး တိုက္ဂါး လို႔ေခၚတဲ့ ေစာအယ္လ္ေကာ္ထူးကို ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ထားတာကို တင္ဆက္ ေပးလိုက္ပါတယ္။

ေမး ။ ။ KNU/ KNLA - PC နယ္ေျမထဲမွာ အစိုးရ စစ္တပ္ရဲ့ လႈပ္ရွားမႈ အေျခအေနက ဘယ္လို ရွိလဲ။

ေျဖ ။ ။ အစိုးရ စစ္တပ္က ျမ၀တီဂြင္၊ ေကာ့ကရိတ္ ဂြင္နဲ႔ ဘားအံ ဂြင္ေတြမွာ တပ္ရင္း ခဏခဏ ခ်ိန္းတယ္။ တစ္လကို ႏွစ္ခါ၊ သံုးခါ တပ္အေျပာင္း အလဲမ်ဳိး လုပ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလို အခ်ိန္ အခါမ်ဳိးမွာဒါက မျဖစ္သင့္ ေတာ့ဘူးေလ။တပ္ရင္း အေျပာင္း အလဲ တခါ လုပ္ရင္ အနည္းဆံုး (၃) လ မဟုတ္ ရင္ (၆) လ ေလာက္မွ တခါ လုပ္သင့္ တာေပါ့။ သူတို႔ကဒီလို တပ္အေျပာင္း အလဲ အေရႊ႔ အေျပာင္းမ်ိဳး လုပ္ေန ျခင္းအားျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ ကလည္း မသကၤာ စရာမ်ဳိး ျဖစ္လာတယ္။ ဒီေတာ့ သတိနဲ႔ ေနေန ရသလို ျဖစ္ေန ခဲ့တယ္။

ေမး ။ ။ အစိုးရ စစ္တပ္ ကေနခဏခဏ ခ်ိန္းေနတယ္ ဆိုေတာ့ တပ္ခ်ိန္း ရံုဘဲလား တပ္တိုးခ်ဲ႕မႈ ေတြေကာ ရွိလား။

ေျဖ ။ ။ သူတို႔ ကေတာ့တပ္လည္း တိုးခ်ဲ႕တယ္ ၿပီးေတာ့ဂိတ္ေတြလည္း တိုးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ျမ၀တီမွာ ကိုပဲ အနည္းဆံုး ဂိတ္ (၁၀) ခုေလာက္ ရွိေန တာပါ။ ဒါေတာင္ (BGF) နယ္ျခား ေစာင့္တပ္ မပါေသးဘူး။ စစ္တပ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ တိုးခ်ဲ႕ ေနလဲ ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ အနားအထိ ဂိတ္လာထား ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔ ဘာဆက္လုပ္ မလဲဆို တာကိုပဲ သတိ ၀ိရိယ ထားျပီး ေစာင့္ၾကည့္ ေနရတာပါ့။

ေမး ။ ။ အဲဒီလို အစိုးရ ဖက္က တပ္အင္အား တိုးခ်ဲ႕တဲ႔ အေပၚမွာ KNU/KNLA-PC က ဘယ္လို သေဘာထားလဲ။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ ျမင္တာက တစ္ဘက္နဲ႕ တစ္ဘက္ ယံုၾကည္မႈ မရွိလို႔ အခုလို သူတို႔က စစ္တပ္ တိုးခ်ဲ႕ ထားတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ သေဘာထားက အခု အခ်ိန္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကာလ ဆိုေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိုပဲ လိုခ်င္ ပါတယ္။ စစ္တပ္ တိုးခ်ဲ႕ လိုခ်ဲ႔ ဂိတ္တိုးခ်ဲ႕လို တိုးခ်ဲ႔တဲ့ ပံုစံမ်ဳိး လုပ္ဖို႔ မလို ေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ကိုေတာ့ ဂိတ္ေတြ မထားဖို႔ ေျပာၿပီးေတာ့ သူတို႔ ဖက္က်ေတာ့ ဂိတ္ေတြတိုးခ်ဲ႕ လာတာဟာ ဒါက မတရားေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္ တို႕က က်ေနာ္တို႔ နယ္ေျမမွာ က်ေနာ္တို႕ ေနတာ ဘဲေလ။ အစိုးရ စစ္တပ္ ဂိတ္ေတြ ကသာ တိုးခ်ဲ႕ လာတာပါ။ ဒီဂိတ္ ေတြကိုသာျဖဳတ္ေပး လိုက္မယ္ ဆိုရင္ တစ္ဖက္နဲ႕ တဖက္ ယံုၾကည္မႈ ပိုရွိ လာလိမ့္မယ္။က်ေနာ္ တို႔က သူတို႔ကို နားလည္မႈ ေပးသလို သူတို႔ ကလည္း က်ေနာ္ တို႕ကို နားလည္ ေပးေစခ်င္ ပါတယ္။

ေမး ။ ။ KNU/KNLA-PC နဲ႔အစိုးရတို႔ အပစ္ ရပ္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ အစိုးရ ဘက္ကဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ေလာက္ ေဆြးေႏြး ပြဲ ေခၚေသးလဲ။

ေျဖ ။ ။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီ လမွာအပစ္ရပ္ ပါတယ္။ အဲဒီ ေနာက္ပိုင္းမွာ က်ေနာ္ လက္မွတ္ ထိုးတဲ့ အပစ္ရပ္ေရး ကိစၥ အဲဒီ တစ္ႀကိမ္ပဲ က်င္းပ ေပးပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ထူးထူး ျခားျခား ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြး ေပးတာ မရွိ ေတာ့ဘူးေပါ့။ ၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း တို႔ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ KNU/KNLA-PC ဌာနခ်ဳပ္ ဆီကို တစ္ခါ ေလာက္ေတာ့ လာဘူး တာပဲ ရွိပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက အပစ္ရပ္ ထားတဲ့အခ်ိန္ သေဘာ တူညီ ထားတဲ့ အတိုင္းကို အေကာင္အထည္ ေဖၚေပးဖို႔ က်ေနာ္တို႔ တင္ျပ ေျပာဆို ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာမွ မထူးျခား လာပါဘူး။

ေမး ။ ။ ဒါဆိုရင္ အစိုးရနဲ႔ KNU/KNLA-PC တို႔ သေဘာတူ လက္မွတ္ ထိုးထားတဲ့ အခ်က္ေတြ အေပၚ မွာေရာ ဘာေတြ အေကာင္အထည္ ဖာ္ျဖစ္လဲ။

ေျဖ ။ ။ ဘာမွ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္မွဳမရွိ ေသးဘူး။ အစိုးရ ဘက္ကလည္း ဘာမွ လိုက္လုပ္ ေပးတာ မရွိေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ဆက္ဆံေရး ရံုးဟာ ျမ၀တီမွာ ရွိမယ္ ေကာ့ကရိတ္မွာ ရွိမယ္ ဘာအံ၊ မုဒံု ၿမိဳ႔ဖက္မွာ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ တို႔ရဲ့ ဆက္ဆံေရး ႐ံုးကို ေသနတ္ မပါရ၊ ယူနီေဖာင္း မ၀တ္ရ၊ အရပ္သား ၀တ္စံု နဲ႕ပဲ သြားရမယ္ ဆိုတဲ့ တားဆီး ပိတ္ပင္ မွဳေတြလည္း ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕က အရပ္သား မဟုတ္ဘူး KNU/KNLA-PC စစ္သား ျဖစ္တယ္ ဒီေတာ့ အနည္းဆံုး ေျပာရရင္ လံုၿခဳံေရး အတြက္ေသနတ္ ကိုင္ထား ရမယ္၊ ယူနီေဖာင္း ၀တ္ရမယ္။ က်ေနာ္ တို႔ကို ပိတ္ပင္ တားမယ္ ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ နယ္ေျမမွာ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ေသနတ္ မကိုင္နဲ႕ ယူနီေဖာင္း မ၀တ္ နဲ႕ေပါ့ေလ။ အဲဒါမွ မ်ွတ မွာေပါ့။ အစိုးရ တပ္အေနနဲ႔ အရင္ လုပ္ျပ ရမွာေပါ့။

ေမး ။ ။ ဒါဆို KNU/KNLA-PC စစ္သား တစ္ေယာက္ အေနနဲ႕ ကိုယ့္ဆက္ဆံေရး ရံုးကို သြားဖို႔ အခက္ခဲ ရွိေနတာ ေပါ့ေနာ္။

ေျဖ ။ ။ အမွန္တိုင္း ေျပာရရင္ အခက္အခဲ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ ကလည္း က်ေနာ္တို႔က စစ္သား ျဖစ္တဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တို႔ လံုျခံဳေရး လိုတယ္ေလ။ က်ေနာ္တို႔က ကရင္ ျပည္နယ္မွာ က်ေနာ္တို႔ ယူနီေဖာင္နဲ႕ လံုၿခံဳေရး အရ ေသနတ္ကိုင္ခြင့္ ရွိတယ္လို႔ ယူဆတယ္။ သူတို႔က ဒီအခြင့္ အေရးကို တားဆီး ေနတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အေၾကာင္း ျပခ်က္ ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ၀တ္စံု အျပည့္နဲ႕ ေသနတ္ ေတြနဲ႕ လာရင္ ျပည္သူ လူထုေတြ ေၾကာက္ၾကတယ္တဲဲ့ ။ အမွန္တကယ္ ျပည္သူေတြ ေၾကာက္ေန တာက က်ေနာ္ တို႔ကို မဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူ လူထုကို ဘာၿခိမ္းေျခာက္ မွုမွ မပါပဲ ေမးၾကည့္လိုက္ အေျဖက အစိုးရ စစ္တပ္ ကိုဘဲ သရဲသဘက္ ထက္ေတာင္ ျပည္သူ လူထု ေတြက ပိုေၾကာက္ ေနတယ္ လို႔ပဲ ေျဖၾကမယ္။

ေမး ။ ။ အစိုးရ ဘက္က သေဘာ တူညီခ်က္ အတိုင္း အေကာင္ထည္ မေဖာ္ေပးတဲ႔ အေပၚမွာ KNU/KNLA-PC အေနက ဘယ္လို သေဘာထား ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ က်ေနာ္ တစ္ေယာက္တည္း အျမင္ သေဘာထား ကေတာ့ အစိုးရက ေျပာတဲ့ အတိုင္း ဘာကိုမွ လိုက္ၿပီး မလုပ္နိုင္ ေသးဘူး။ လုပ္ေပးမဲ့ အရည္အခ်င္း မရွိေသးဘူး လို႔ဘဲ ေျပာရ မွာေပါ့။ အစိုးရ တရပ္ အေနနဲ႔ေရာ စစ္တပ္ေတြ အေနနဲ႔ေရာ တကယ့္ အစိုးရ အဆင့္အတန္း တရပ္နဲ႔ မရွိေသးဘူး လို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ သူတို႔ ဘက္က အဆင့္အတန္း ရွိမယ္ ဆိုရင္ မတရားတဲ့ အေတြး အေခၚကို ေျပာင္းလဲ နိုင္ရ မွာေပါ့။ စစ္အင္အားေတြ ေလ်ာ့ေပး ရမွာေပါ့။ ျပည္သူ လူထုကို ဓားစာခံ မလုပ္ပဲ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရား အရ ေျပာင္းလဲ သင့္ေနၿပီေလ။ ဒုကၡ ေေရာက္ေနတဲ့ ျပည္သူ လူထုကို သနားမယ္ ဆိုရင္ စစ္တိုက္ဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး မေကာင္းတဲ့ ျပဳလုပ္ မွုေတြ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြ ေျပာင္းလဲ ဖို႔ပဲ လိုတယ္။ အခုေတာင္ ၾကည့္ေလ၊ က်ေနာ္ တို႔က ခရီးသြားရင္ သူတို႔ကို အေၾကာင္း ၾကားေပး ရမယ္တဲ့။ သူတို႔က က်ေနာ္တို႔ နယ္ေျမထဲ လာရင္ေတာ့ ဘာမွ အေၾကာင္း မၾကားပဲ သူတို႔ သေဘာနဲ႕ သူတို႔ လာတယ္ေလ။ ကရင္ ျပည္နယ္က ဗမာျပည္နယ္ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူ လူထုကို က်ေနာ္တို႔ ခ်စ္တယ္ က်ေနာ္တို႔က သူတို႔ကို တာ၀န္ယူ ကာကြယ္ ေပးရ မွာပဲ။ဒါကို ၾကည့္ရင္ ဘယ္သူက မတရားလဲ ဆိုတာ ေပၚလြင္ ပါတယ္။

ေမး ။ ။ KNU/KNLA-PC အေနနဲ႔ ကေရာ နိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြး ပြဲထဲ ပါ၀င္ ႏိုဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိသလား။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္က စစ္သား ဆိုေတာ့ စစ္ေရး အေၾကာင္း ကိုပဲ ပိုသိတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြး မႈမွာ ပါ၀င္မယ္ မပါ ၀င္ဘူးဆို တာကိုေတာ့ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ တိမိုေတ (Timoethy) က ပိုၿပီး ေျပာနိုင္ မွာပါ။

ေမး ။ ။ လိုခ်င္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ ရဖို႔ အတြက္ KNU/KNLA-PC အေနနဲ႔ ဘယ္လုိ အစီအစဥ္ မ်ဳိးနဲ႔ ဆက္လက္ လွုပ္ရွား သြားမွာလဲ။

ေျဖ ။ ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆိုတာက လိုခ်င္တဲ့ အခြင့္ အေရးကို ေပးမယ္ မေပးဘူး ဆိုတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္ ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကေတာ့ (၁) ကရင္ ျပည္နယ္ကို ၿငိမ္းၿငိမ္း ခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ျပည္လည္ အုပ္ခ်ဳပ္ ခ်င္ပါတယ္။ (၂) က်ေနာ္တို႔ လက္နက္က က်ေနာ္တို႔ လက္မွာ ထားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူကို က်ေနာ္တို႔ ဘာသာ က်ေနာ္တို႔ ကာကြယ္ သြားမယ္၊ (၃) ကေတာ့ ကရင္လူထု ဘ၀ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ ေပးရမယ္ အဲဒါက က်ေနာ္ တို႔ရဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရည္ရြယ္ ခ်က္ပဲ။

ေမး ။ ။ လက္ရွိ အစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာ ျမန္မာနိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီ ရနိုင္ မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ပါသလား။

ေျဖ ။ ။ ဒီမိုကေရစီ ရႏိုင္မလား ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ေျပာလို႔ မရဲေသးဘူး။ ၁) အစိုးရဘက္က ပါးစပ္နဲ႕ မေျပာပဲ လက္ေတြ႕ အရင္ လုပ္ျပ ေပးရမယ္။ ၂) စစ္အင္ အားကို ေလ်ာ့ခ် ေပးရမယ္။ ၃) ကရင္ ျပည္နယ္ ကရင္ပဲ အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ကရင္ စစ္သားဘဲ ရွိရမယ္။ အခုလိုမ်ဳိး ဗမာေတြကပဲ လာၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မယ္ ဆိုရင္ ကရင္ အခ်င္းခ်င္းလည္း ေသြးကြဲ ေနဦး မွာပါ။ အဲဒီလို ဆိုရင္ လက္ရွိ အေနအထားမွာ ဒီမိုကေရစီ ရဖို႔က ဆိုတာက ဘယ္လိုမွ စဥ္စားလို႔ ရမွာ မဟုတ္ ေသးဘူး။

ေမး ။ ။ ဒါဆိုရင္ KNU/KNLA-PC အေနနဲ႔ အစိုးရ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (BGF) အေပၚ ဘယ္လို သေဘာ ထားပါလဲ။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္တို႔က BGF ျဖစ္ျဖစ္၊ အစိုးရ စစ္တပ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ မခြဲျခားပါဘူး။ စစ္သား တစ္ေယာက္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ အထက္ လူႀကီးရဲ့ အမိန္႔ကို နာခံ ေနရ တာေလ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ လူႀကီးရဲ့ သေဘာထား ကိုဘဲ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာ ေနရ တာေပါ့။ သူတို႔ဟာ လက္ေအာက္ခံ တပ္သားေတြ မဟုတ္ ပါလား။

ေမး ။ ။ KNU/KNLA-PC က BGF နဲ႕ လက္တြဲၿပီး ဘာေတြ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ရွိပါ သလဲ။ ပူးတြဲ အေကာင္ အထည္ ေဖၚတဲ့ လုပ္ငန္း မ်ဳိးေပါ့ ရွိပါ သလား။

ေျဖ။ ။ အခု လက္ရွိမွာ ဆိုရင္ အတူတကြ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ရမဲ့ အပိုင္းေတြ ရွိလာ သလို က်ေနာ္တို႔ ဘာသာ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေဆာင္ ေနတာလည္း ရွိပါတယ္။ အဖြဲ႕ အစည္းက မတူ ေပမယ့္ ျပည္သူ လူထု အတြက္ ဆိုရင္ ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ သြားရ မွာဘဲေလ။ အဲဒီေတာ့ KNU ဆိုလည္း ျပည္သူ အတြက္ DKBA တုိ႔ကလည္း ျပည္သူ အ တြက္ဘဲ လုပ္ေန ၾကတယ္။ အဲဒီ လိုပါပဲ BGF က ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေစာခ်စ္သူ တို႔ကလည္း ကရင္ ျပည္သူ လူထု အတြက္ လုပ္ေပး ေနတာ ရွိသလို ဗိုလ္မုတ္သုန္ တို႔ကလည္း သူ႔ေဒသမွာ သူလုပ္ေဆာင္ ေပးေန တာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ကရင္ လူထုနဲ႕ ကရင္ ျပည္နယ္ အတြက္ ဆိုရင္ ပူးေပါင္း လုပ္ၾကမယ္ ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္က တူတူပါပဲ။

ေမး ။ ။ အစိုးရ ကိုေရာ တျခား တိုင္းရင္း သားနဲ႔ ျပည္သူ လူထု ေတြကိုေရာ ဘာေတြ ထပ္ျဖည့္ ေျပာခ်င္ ပါသလဲ။

ေျဖ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ နိုင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ တိုးတက္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔ တဖြဲ႕တည္း လုပ္လို႔ မၿပီး ဘူးေလ။ က်ေနာ္တို႔ ကရင္ အခ်င္းခ်င္း ပူးေပါင္းမယ္၊ တိုင္းရင္း သားေတြ အားလံုး ပါ၀င္မယ္။ ျပည္သူ လူထုနဲ႕ အစိုးရ အာဏာ ပိုင္ေတြ ကပါ စစ္မွန္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး လက္တြဲ လုပ္ေဆာင္ ၾကမယ္ ဆိုရင္ နိုင္ငံလည္း ျငိမ္းခ်မ္း လာမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကရင္ ျပည္နယ္လည္း ျငိမ္းခ်မ္း လာမယ္။ ကမၻာ ကိုပါ ရင္ေဘာင္တန္း ႏိုင္တဲ့ အဆင့္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစိုးရ ဘက္ကသာ ရွိသင့္ ရွိထိုက္တဲ့ စီစဥ္ မွဳေတြ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ မွဳေတြ၊ လက္တြဲၿပီး မေဆာင္ ရြက္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးက ေမွ်ာ္လင့္ စရာ မရွိ ပါဘူးလို႔ ေျပာခ်င္ ပါတယ္။

Phophtaw News Association

Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here