ျမန္မာစကားလံုးမ်ား ဖန္တီးရာတြင္ေရွ႕ ဆက္၊ ေနာက္ဆက္မ်ားပူးတြဲၿပီး နာမ္ စကားပြား၊ ႀကိယာစကားပြားမ်ား ဖန္တီးႏိုင္ သကဲ့သို႔ `အထူးျပဳ´မ်ားလည္း ဖန္တီးႏိုင္ ပါ သည္။ နာမ္ကိုအထူးျပဳေသာ နာမဝိေသသန၊ ႀကိယာကိုအထူးျပဳေသာႀကိယာ ဝိေသသန တို႔ကို `အထူးျပဳ´ ဟူ၍ ၿခဳံ၍ေခၚႏိုင္ပါသည္။
အထူးျပဳဖန္တီးေသာ ေရွ႕ဆက္မ်ားတြင္ အ-ေရွ႕ဆက္ႏွင့္ တ-ေရွ႕ဆက္တို႔သည္ အသံုး အတြင္က်ယ္ဆံုးျဖစ္သည္။ `အျမန္ ရထား´၊ `အေႏွးယာဥ္´ တို႔တြင္ `အျမန္ ၊အေႏွး´ တုိ႔သည္ ေနာက္ကနာမ္ကို အထူးျပဳေသာ နာမ္ အထူးျပဳမ်ားျဖစ္သည္။အထူးျပဳ စကား လံုး ျဖစ္လာေအာင္ `ျမန္´၊ `ေႏွး´ တုိ႔၏ေရွ႕က အ-ေရွ႕ဆက္ ပူးတဲြ လုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႕ ႏိုင္ပါသည္။ `အျမန္ေျပးတယ္´၊ `အေႏွး ေလွ်ာက္ တယ္´ ဟုသံုးလွ်င္မူ `အျမန္၊ အေႏွး´ တို႔သည္ ေနာက္ကႀကိယာကို အထူးျပဳေသာ ႀကိယာအထူးျပဳမ်ားျဖစ္သြားပါသည္။ `အနီး စခန္း၊ အေဝးေျပးကား၊ အက်ဥ္းေထာင္၊ အက်ယ္ခ်ဳပ္´ စသည္ျဖင့္ အ-ေရွ႕ဆက္ ပူး တြဲေသာ အထူးျပဳစကားလံုး အမ်ား အျပား ရွိပါသည္။တ-ေရွ႕ဆက္တြဲ၍လည္း အထူးျပဳမ်ား ဖန္တီးပါသည္။ `တလြဲၾကားတယ္၊ တေစာင္း အိပ္တယ္၊ တဝစားတယ္၊ တဂံုးဂံုးျမည္ေန တယ္၊ တကုပ္ကုပ္လု ပ္ေနတယ္၊ တတြတ္တြတ္ ေျပာေနတယ္´ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။အထူးျပဳဖန္တီးရာတြင္ တစ္မူထူးေသာ ေရွ႕ဆက္ႏွစ္လံုးမွာ ဒလ- ႏွင့္ ဗရ- ျဖစ္သည္။ ဒလၾကမ္း၊ ဒလ ဟာ၊ ဒလေဟာ၊ ဗရခ်ာ၊ ဗရေပြ၊ ဗရပြ စသည္ျဖင့္သံုးသည္။ (ဗလခ်ာ၊ ဗလေပြ၊ ဗလပြဟုလည္း သံုးပါသည္။ အလြန္ ၾကမ္းသည္၊ အလြန္ေပြသည္စသည္ျဖင့္ အဓိပၸာယ္ေ ကာက္ရပါသည္။)
အထူးျပဳဖန္တီးရာတြင္ ေရွ႕ဆက္ႏွစ္လံုး တစ္ၿပဳိင္တည္းပူးတြဲၿပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ အသံေလးသံပါေသာ အထူးျပဳစကားလံုး အမ်ဳိးမ်ဳိး ဖန္တီးအသံုးျပဳပံုကို အထင္ အရွား ေတြ႕ရသည္။ က…က (က-ေရွ႕ဆက္ႏွစ္ လံုး) ပူးတြဲပံုကိုၾကည့္ပါ။ `တုန္ယင္´ ကို`ကတုန္ ကယင္´၊ `တိမ္းပါး´ကို `ကတိမ္းကပါး´ဟု က-ႏွစ္လံုးတြဲ ပံုမ်ဳိးျဖစ္သည္။ အလားတူပင္ `ကေခ်ာ္ကခြၽတ္၊ ကစဥ္းကရဲ၊ ကတိုက္ က႐ိုက္၊ ကပ်ာကယာ၊ ကပိုက႐ို၊ ကျပက္ ကေခ်ာ္၊ ကမန္းကတန္း၊ ကလန္ကဆန္၊ ကသုတ္က ရက္´ စသည္ျဖင့္မ်ားစြာရွိပါသည္။
ထို႔အတူ ခ…ခ (ခေနာ္ခနဲ႔၊ ခႏိုးခနဲ႔)၊ စ…စ (စေကာစက၊ စလံုးစခု)၊ ဇ…ဇ (ဇေဝဇဝါ၊ ဇေဝဇဝက္)၊ တ…တ (တခမ္း တနား၊ တေစ့တေစာင္း၊ တပိုတပါး၊ တရင္း တႏွီး)၊ န…န (နေမာ္နမဲ့၊ နမူးနထိုင္း)၊ ပ…ပ (ပေတာက္ပရစ္၊ပေရာပရည္၊ ပရမ္း ပတာ၊ပလုတ္ပေလာင္း)၊ ဗ…ဗ (ဗလံုး ဗေထြး)၊ မ…မ (မကင္းရာမကင္းေၾကာင္း၊ မခံခ်ိ မခံသာ၊ မဦးမခန္႔၊ မခ်ိမဆန္႔၊ မေပါ့မပါး၊ မပ်က္မရာ)၊ မ…တ (မခ်ိတရိ၊ မဆတ္ တင့ံ၊ မေတာ္တဆ၊ မေတာက္တေခါက္၊ မထီ တရီ၊ မလိမ့္တပတ္) ဟူ၍ ေရွ႕ဆက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး တြဲကာအထူးျပဳစကားလံုးမ်ား ဖန္တီးထား ပါသည္။ ေရွ႕ဆက္တြဲေသာ အရင္းခံစကား လံုးမ်ားမွာ အဓိပၸာယ္ထင္ရွားသည္လည္း ရွိပါသည္။ အဓိပၸာယ္မထင္ ရွားဘဲ ငုပ္ေနသည္ လည္းရွိပါသည္။ သာဓကအားျဖင့္- `ကတိမ္း ကပါး၊ ကပ်က္ကေခ်ာ္၊ စလံုးစခု၊ တခမ္း တနား၊နမူးနထိုင္း၊ ဗလံုးဗေထြး၊ မလိမ့္တပတ္´တို႔မွ အရင္း ခံစကားလံုးမ်ားျဖစ္ေသာ `တိမ္း ပါး၊ ပ်က္ေခ်ာ္၊ လံုးခု၊ ခမ္းနား၊ လံုးေထြး၊ လိမ့္ ပတ္´ တို႔မွာ အဓိပၸာယ္ထင္ရွားပါသည္။ သို႔ ေသာ္ `ကေမာက္ကမ၊ စေကာစက၊ နေမာ္ နမဲ့၊ ပေလပစာ၊ မေတာက္တေခါက္´ တု႔ိမွ`ေမာက္- မ၊ ေကာ- က၊ ေမာ္- မဲ့၊ ေလ- စာ၊ ေတာက္- ေခါက္´ တို႔မွာ အဓိပၸာယ္ မထင္ ရွားပါ။ တစ္လံုးခ်င္း ဘာဆိုလိုေၾကာင္း မသဲ ကြဲပါ။ `ခေနာ္ခနဲ႔´ မွ `န´ မွာ မူမခိုင္သည့္သေဘာ ျဖစ္ေၾကာင္း မွန္းဆၾကည့္ႏုိင္ပါသည္။ `ဇေဝ ဇဝါ´ မွ `ေဝ´ မွာလည္း ကြဲကြဲျပား ျပားမရွိသည့္ သေဘာ ျဖစ္ပါ သည္။ အရင္းခံ စကားလံုးမ်ား အဓိပၸာယ္ထင္ရွားသည္ျဖစ္ေစ၊မထင္ရွား သည္ျဖစ္ေစ ေရွ႕ဆက္ႏွစ္လံုး တစ္ၿပဳိင္တည္း ပူးတြဲထားျခင္းကေတာ့ ထင္ရွားပါသည္။
`တိတ္ဆိတ္´ ၏အလယ္မွာ `တ´ထည့္ၿပီး `တိတ္တဆိတ္´၊ `ဂ႐ုစိုက္´ အလယ္မွာ `တ´ ထည့္ၿပီး `ဂ႐ုတစိုက္´၊ `အလ်ဥ္လို´ ၏ အလယ္ မွာ `စ´ ထည့္ၿပီး `အလ်ဥ္စလို´စသည္ျဖင့္အထူး ျပဳဖန္တီးပံုမ်ား ရွိပါသည္။ `တ´ `စ´ တုိ႔ ကိုၾကားဆက္ဟုေခၚႏိုင္ပါသည္။ ျမန္မာစကား မွာ ၾကားဆက္အသံုးနည္းပါသည္။ `ေျပာစ မွတ္၊ ဝိုးတဝါး´စသည္ျဖင့္ အနည္းအက်ဥ္း သာရွိပါသည္။ အထူးျပဳဖန္တီးရာတြင္ အသံုးတြင္ေသာ ေနာက္ဆက္စကားတစ္လံုးမွာ `-ခနဲ´ ျဖစ္ သည္။ ေရွ႕မွာတဲြေသာ စကာလံုးအမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိပါသည္။ျမည္သံစြဲ စကား လံုး မ်ားႏွင့္ တြဲ၍ `ဒိုင္းခနဲ၊ ရႊီခနဲ၊ ခြပ္ခနဲ၊ ဝါးခနဲ´ စသည္ ျဖင့္ သံုးလွ်င္ျမည္သံကို ေဖာ္ျပေသာအထူးျပဳ စကားလံုးမ်ားျဖစ္ လာပါသည္။ `ေသနတ္သံ ဒိုင္းခနဲ ျမည္တယ္၊ လက္သီးနဲ႔ ခြပ္ခနဲ ထုိးတယ္´ စသည္ျဖင့္သံုးပါ သည္။ ထုိ႔ အတူ ျမင္လိုက္ရေသာ အသြင္သဏၭာန္ ကုိေဖာ္ျပရာတြင္ `သူ႔ ကို ရိပ္ခနဲ ျမင္ လုိက္တယ္´၊ `သူ႔ မ်က္ႏွာ ကြက္ခနဲေပၚလာ တယ္´၊ `လင္းခနဲ လက္ခနဲ၊ ကြင္းခနဲကြက္ခနဲ ျမင္လုိက္ရတယ္´ စသည္ျဖင့္သံုးပါသည္။ `ရင္ထဲက စစ္ခနဲ နာသြားတယ္၊ ေျခဖေနာင့္က မ်က္ခနဲျဖစ္ သြားတယ္၊ ေဒါသ ေထာင္းခနဲ ထြက္လာတယ္၊ ေခါင္းထဲမွာ မုိက္ခနဲ ျဖစ္သြားတယ္´ဟု သံုးလွ်င္မူ ခံစားမႈကိုေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ သည္။ `သူခိုးက လႊားခနဲခုန္လုိက္တယ္၊ အခန္းထဲကို ခ်ာခနဲလွည့္ဝင္သြားတယ္၊ ေျမြက ေလွ်ာခနဲ ဆင္းသြားတယ္´ ဟုသံုးလွ်င္မူ လႈပ္ရွားမႈ ကို ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။
`တိတ္ဆိတ္´ ၏အလယ္မွာ `တ´ထည့္ၿပီး `တိတ္တဆိတ္´၊ `ဂ႐ုစိုက္´ အလယ္မွာ `တ´ ထည့္ၿပီး `ဂ႐ုတစိုက္´၊ `အလ်ဥ္လို´ ၏ အလယ္ မွာ `စ´ ထည့္ၿပီး `အလ်ဥ္စလို´စသည္ျဖင့္အထူး ျပဳဖန္တီးပံုမ်ား ရွိပါသည္။ `တ´ `စ´ တုိ႔ ကိုၾကားဆက္ဟုေခၚႏိုင္ပါသည္။ ျမန္မာစကား မွာ ၾကားဆက္အသံုးနည္းပါသည္။ `ေျပာစ မွတ္၊ ဝိုးတဝါး´စသည္ျဖင့္ အနည္းအက်ဥ္း သာရွိပါသည္။ အထူးျပဳဖန္တီးရာတြင္ အသံုးတြင္ေသာ ေနာက္ဆက္စကားတစ္လံုးမွာ `-ခနဲ´ ျဖစ္ သည္။ ေရွ႕မွာတဲြေသာ စကာလံုးအမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိပါသည္။ျမည္သံစြဲ စကား လံုး မ်ားႏွင့္ တြဲ၍ `ဒိုင္းခနဲ၊ ရႊီခနဲ၊ ခြပ္ခနဲ၊ ဝါးခနဲ´ စသည္ ျဖင့္ သံုးလွ်င္ျမည္သံကို ေဖာ္ျပေသာအထူးျပဳ စကားလံုးမ်ားျဖစ္ လာပါသည္။ `ေသနတ္သံ ဒိုင္းခနဲ ျမည္တယ္၊ လက္သီးနဲ႔ ခြပ္ခနဲ ထုိးတယ္´ စသည္ျဖင့္သံုးပါ သည္။ ထုိ႔ အတူ ျမင္လိုက္ရေသာ အသြင္သဏၭာန္ ကုိေဖာ္ျပရာတြင္ `သူ႔ ကို ရိပ္ခနဲ ျမင္ လုိက္တယ္´၊ `သူ႔ မ်က္ႏွာ ကြက္ခနဲေပၚလာ တယ္´၊ `လင္းခနဲ လက္ခနဲ၊ ကြင္းခနဲကြက္ခနဲ ျမင္လုိက္ရတယ္´ စသည္ျဖင့္သံုးပါသည္။ `ရင္ထဲက စစ္ခနဲ နာသြားတယ္၊ ေျခဖေနာင့္က မ်က္ခနဲျဖစ္ သြားတယ္၊ ေဒါသ ေထာင္းခနဲ ထြက္လာတယ္၊ ေခါင္းထဲမွာ မုိက္ခနဲ ျဖစ္သြားတယ္´ဟု သံုးလွ်င္မူ ခံစားမႈကိုေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ သည္။ `သူခိုးက လႊားခနဲခုန္လုိက္တယ္၊ အခန္းထဲကို ခ်ာခနဲလွည့္ဝင္သြားတယ္၊ ေျမြက ေလွ်ာခနဲ ဆင္းသြားတယ္´ ဟုသံုးလွ်င္မူ လႈပ္ရွားမႈ ကို ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။
စာသံုးဟန္ျဖင့္ေရးရာတြင္ ႀကိယာအထူး ျပဳအျဖစ္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သံုးေသာေနာက္ ဆက္မွာ `စြာ´ ျဖစ္သည္။ `ျပင္းထန္စြာ၊ လ်င္ ျမန္စြာ၊ သြက္လက္စြာ၊ ေႏွးေ ကြးစြာ´ စသည္ ျဖင့္ ဂုဏ္အရည္အေသြးကို ေဖာ္ျပေသာ ႀကိယာ မ်ားႏွင့္တြဲသံုးေလ့ရွိပါသည္။ ကာရန္တူလုိက္ေသာ နာမ္မ်ား၊ ႀကိယာ မ်ားအေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးပါ သည္။ အထူးျပဳ ဖန္တီးရာတြင္လည္း ေနာက္က ကာရန္တူ လိုက္၍ ဖန္တီးေလ့ရွိပါသည္။ `ကန္႔လန္႔ ထုိင္ ေနတယ္၊ မ်က္ရည္ စက္လက္နဲ႔၊ လွ်ာတစ္လစ္ ထြက္ေနတယ္၊
ႀကဳိးတန္းလန္းက်ေနတယ္၊ ေရထဲမွာ ေပါေလာေပၚေနတယ္၊ ပက္လက္ လွန္ထားတယ္´ တို႔တြင္ အရင္းခံစကားလံုး၏ေနာက္မွာ ကာရန္တူ လ-ဗ်ည္းတြဲၿပီး အထူးျပဳ စကားလုံး ဖန္တီးထားပုံကို ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။`ငုတ္ တုတ္ထထုိင္တယ္၊ မတ္တတ္ထတယ္၊ အ႐ိုးေငါက္ေတာက္ ထြက္ေနတယ္´ တို႔တြင္အရင္း ခံစကားလံုး၏ေနာက္မွာ ကာရန္တူ တ-ဗ်ည္း တြဲထားပါသည္။ `ကားရား´တြင္ကာ ရန္တူရ-ဗ်ည္းတြဲထားပါသည္။ ထိုစကား လံုးအခ်ဳိ႕ကို ေရွ႕က အိုး- ကာရန္ထပ္တြဲၿပီး `ကိုးလိုးကန္႔လန္႔ ထိုင္ေ နတယ္၊ ႀကဳိးကတိုးလိုးတန္းလန္းနဲ႔၊ ကိုး ႐ိုးကားရားမေနနဲ႔၊ မိုးတုိးမတ္တတ္ ၾကည့္ ေနတယ္၊ ငိုးတိုးေငါက္ေတာက္ ထြက္ေနတယ္´ စသည္ျဖင့္လည္း အထူးျပဳမ်ား ဖန္တီးပါသည္။ အိုး-ကာရန္သာမက အျခား ကာရန္မ်ားလည္း အလားတူပံုစံျဖင့္ ပူးတြဲပါ ေသးသည္။`ကတ္သီး ကတ္သတ္လုပ္တယ္၊ ကတ္ဖိုးကတ္ဖဲ့ ေျပာတယ္၊ သက္ေသာင့္သက္ သာေနရတယ္၊ တင့္ေတာင့္ တင့္တယ္ရွိတယ္´ စသည္ျဖင့္ အထူးျပဳမ်ား ဖန္တီး ထားပါသည္။ `တြတ္တီးတြတ္တာ ေျပာတယ္၊ ပြတ္သီးပြတ္ သပ္လာလုပ္ေနတယ္´ စသည့္ အထူး ျပဳမ်ားမွာလည္းထုိသေဘာပင္ျဖစ္ပါသည္။အခ်ဳိ႕ေသာ ႀကိယာအထူးျပဳမ်ားမွာမူ သက္ ဆိုင္ရာႀကိယာႏွင့္ ပံုေသတြဲရပါသည္။ `က်ိက်ိ တက္´ ဆိုလွ်င္ `ခ်မ္းသာတယ္´ ႏွင့္သာတြဲရသည္။ `တက္တက္စင္´ ဆိုလွ်င္`လြဲတယ္၊ မွားတယ္´တို႔ ႏွင့္သာတြဲရသည္။ `ကက္ကက္လန္´ ဆိုလွ်င္ `ရန္ေတြ႕တယ္၊ရန္ေထာင္တယ္´ တို႔ႏွင့္သာ တြဲရသည္။ `က်ဲက်ဲေတာက္´ဆိုလွ်င္ `(ေန) ပူတယ္´ ႏွင့္သာတြဲရသည္။ ျမန္မာစကားတြင္ အထူးျပဳစကားလံုး မ်ားသည္ နာမ္စကားလံုး၊ ႀကိယာစကားလံုး တုိ႔ကဲ့သို႔ပင္ အသြင္သဏၭာန္သီးျခားရွိေၾကာင္း ထင္ရွားစြာေတြ႕ရပါသည္။
ေမာင္ခင္မင္ (ဓႏုျဖဴ)
ႀကဳိးတန္းလန္းက်ေနတယ္၊ ေရထဲမွာ ေပါေလာေပၚေနတယ္၊ ပက္လက္ လွန္ထားတယ္´ တို႔တြင္ အရင္းခံစကားလံုး၏ေနာက္မွာ ကာရန္တူ လ-ဗ်ည္းတြဲၿပီး အထူးျပဳ စကားလုံး ဖန္တီးထားပုံကို ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။`ငုတ္ တုတ္ထထုိင္တယ္၊ မတ္တတ္ထတယ္၊ အ႐ိုးေငါက္ေတာက္ ထြက္ေနတယ္´ တို႔တြင္အရင္း ခံစကားလံုး၏ေနာက္မွာ ကာရန္တူ တ-ဗ်ည္း တြဲထားပါသည္။ `ကားရား´တြင္ကာ ရန္တူရ-ဗ်ည္းတြဲထားပါသည္။ ထိုစကား လံုးအခ်ဳိ႕ကို ေရွ႕က အိုး- ကာရန္ထပ္တြဲၿပီး `ကိုးလိုးကန္႔လန္႔ ထိုင္ေ နတယ္၊ ႀကဳိးကတိုးလိုးတန္းလန္းနဲ႔၊ ကိုး ႐ိုးကားရားမေနနဲ႔၊ မိုးတုိးမတ္တတ္ ၾကည့္ ေနတယ္၊ ငိုးတိုးေငါက္ေတာက္ ထြက္ေနတယ္´ စသည္ျဖင့္လည္း အထူးျပဳမ်ား ဖန္တီးပါသည္။ အိုး-ကာရန္သာမက အျခား ကာရန္မ်ားလည္း အလားတူပံုစံျဖင့္ ပူးတြဲပါ ေသးသည္။`ကတ္သီး ကတ္သတ္လုပ္တယ္၊ ကတ္ဖိုးကတ္ဖဲ့ ေျပာတယ္၊ သက္ေသာင့္သက္ သာေနရတယ္၊ တင့္ေတာင့္ တင့္တယ္ရွိတယ္´ စသည္ျဖင့္ အထူးျပဳမ်ား ဖန္တီး ထားပါသည္။ `တြတ္တီးတြတ္တာ ေျပာတယ္၊ ပြတ္သီးပြတ္ သပ္လာလုပ္ေနတယ္´ စသည့္ အထူး ျပဳမ်ားမွာလည္းထုိသေဘာပင္ျဖစ္ပါသည္။အခ်ဳိ႕ေသာ ႀကိယာအထူးျပဳမ်ားမွာမူ သက္ ဆိုင္ရာႀကိယာႏွင့္ ပံုေသတြဲရပါသည္။ `က်ိက်ိ တက္´ ဆိုလွ်င္ `ခ်မ္းသာတယ္´ ႏွင့္သာတြဲရသည္။ `တက္တက္စင္´ ဆိုလွ်င္`လြဲတယ္၊ မွားတယ္´တို႔ ႏွင့္သာတြဲရသည္။ `ကက္ကက္လန္´ ဆိုလွ်င္ `ရန္ေတြ႕တယ္၊ရန္ေထာင္တယ္´ တို႔ႏွင့္သာ တြဲရသည္။ `က်ဲက်ဲေတာက္´ဆိုလွ်င္ `(ေန) ပူတယ္´ ႏွင့္သာတြဲရသည္။ ျမန္မာစကားတြင္ အထူးျပဳစကားလံုး မ်ားသည္ နာမ္စကားလံုး၊ ႀကိယာစကားလံုး တုိ႔ကဲ့သို႔ပင္ အသြင္သဏၭာန္သီးျခားရွိေၾကာင္း ထင္ရွားစြာေတြ႕ရပါသည္။
ေမာင္ခင္မင္ (ဓႏုျဖဴ)
ျမန္မာစာေပေလးနက္လွသေလာက္ျမန္မာစကားလည္းနက္ရႈိင္းလွပါတယ္။စကားေျပာနဲ႔စာေရးသားပံု၊လူနဲ႔သံဃာ၊လူနဲ႔ဘုရင္ေတြၾကားမွာလည္းအသံုးအႏႈးံေတြကြဲၾကျပန္ပါေသးတယ္။အေရးအသားတင္မကဘဲအသံအတုိအရွည္နဲ႔ေနာက္ လိုက္စာလံုးေလးတလံုးစီကိုေရလဲနဲ႔လွည့္သံုးသြားယံုေလးနဲ႔အဓိပၸါယ္ေတြအမ်ားၾကီးျဖာထြက္တတ္ပါေသးတယ္။ ျမန္မာစာမွာစာလံုးေပါင္း၊အသံထြက္၊သဒၵါ၊အလၤကာနဲ႔ရသေတြၾကြယ္၀လွပါတယ္။စကားပံုေဟာင္းေတြတင္မကဘဲစကားပံုျဖစ္လုနီးစကားသစ္ေတြလည္းအမ်ားၾကီးပါ။စကားပံုေတြနဲ႔အသံုးမ်ားတဲ့စာလံုးေတြစကားလံုးေတြတခုခ်င္းလိုက္စုၾကည့္ခဲ့တာစာအုပ္ေတြအမ်ားၾကီးျဖစ္ေနပါပီ။မျပီးေသးပါဘူး။ျမန္မာစာဟာအဂၤလိပ္စာထက္ပိုခက္ပိုဉာဏ္မ်ားပီးပိုအေရာင္ၾကြယ္၀ပါ တယ္။ဒါေတြအျပင္ကဗ်ာအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါေသးတယ္။ဆက္လက္ပီးထိမ္းသိမ္းထားေပးထားၾကသူမ်ားကိုေလးစားေက်းဇူး တင္ပါတယ္။