26.12.2013
ကရင္ျပည္နယ္၊ ဘုရားသံုးဆူၿမိဳ႕ႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕သို႔ ဆက္စပ္လ်က္ရွိသည့္ သံျဖဴဇရပ္ ဘုရားသံုးဆူလမ္းေဟာင္းကို အာရွလမ္းမႀကီးအျဖစ္ ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္လ်က္ရွိရာ ၂၀၁၄ မတ္လတြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ စီမံခ်က္ခ်မွတ္ထားသည္ဟု တာ၀န္ယူ ေဆာက္လုပ္ေနသည့္ ေရႊေခ်ာင္းဆံု ကုမၸဏီမွ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ အႀကီးတန္းအရာရွိတစ္ဦးက မဇၩိမသို႔ ေျပာသည္။
သံျဖဴဇရပ္- ဘုရားသံုးဆူလမ္းေဟာင္းသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္တြင္ ဂ်ပန္တို႔မွ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာလမ္းျဖစ္ ၿပီး ယခုအခါ ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ အာရွလမ္းမဟူသည့္ အမည္ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဒီမိုကေရစီအက်ိဳးျပဳ ကရင္တပ္မေတာ္ DKBA ႏွင့္ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ံုး KNU တပ္မ်ားရွိသည့္ နယ္ေျမမ်ားျဖစ္ၿပီး ေဖာက္လုပ္ဆဲရွိသည့္ လမ္းမႀကီးတြင္ ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ မျပဳေသးေသာ္လည္း လက္ရွိတြင္ ကရင္လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာျခင္း ရွိေနသည္ဟု DKBA ကလို႔ထူးေဘာ စစ္ဌာနခ်ဳပ္၊ အထူးတပ္ဖြဲ႕မွ ဗိုလ္ႀကီးေစာေအ၀မ္းက ေျပာသည္။
လမ္းမႀကီးမွာ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း ဂ်ပန္မ်ားေဖာက္လုပ္ခဲ့စဥ္က လွည္းလမ္းတစ္ခုစာ သာရွိၿပီး ၂၀၁၃ ေအာက္တိုဘာလမွစကာ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေဖာက္လုပ္ရန္ တိုင္းရင္းသားေဒသရွိ ကုမၸဏီ မ်ားျဖင့္ သေဘာတူညီခဲ့ၾကကာ ေပ ၄၀ အက်ယ္ ေျမသားခ်ဲ႕ထားသည္။
လုပ္ငန္းသေဘာတူညီခဲ့သည့္ ေအာက္တိုဘာတြင္ ရာမည၊ Dragon Power၊ မန္းျပည္ဒဂံု၊ King Gene- ral၊စြမ္းအားျပည့္၊ေရႊေခ်ာင္းဆံု၊ ျမတ္ေလးဟိန္း၊ Three K Star Power ကုမၸဏီရွစ္ခုႏွင့္ ျပည္သူ႔ေဆာက္ လုပ္ေရးအဖြဲ႕ ႏွစ္ဖြဲ႕တို႔ ပူးေပါင္းကာ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။ အဆိုပါ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ေနသည့္ ကုမၸဏီရွစ္ခုႏွင့္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး ႏွစ္ခုတို႔မွ လမ္းအရွည္ကို တာ၀န္မ်ားခြဲေ၀ယူကာ ေဆာင္ရြက္ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ကုမၸဏီတစ္ခုကို ေလးမိုင္မွ ငါးမုိင္ အသီးသီး တာ၀န္ယူထားၾကရာ စုစုေပါင္း ကုမၸဏီ ရွစ္ခုမွ ၃၉ မိုင္ႏွင့္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးက ၂၅ မုိင္ တာ၀န္ယူထားသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္အထိ လမ္းခ်ဲ႕ကာ ေျမဖို႔ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ၿပီးစီးၿပီျဖစ္ၿပီး ေပ ၄၀ အက်ယ္ ေျမသားတာေပါင္မ်ား၊ တစ္ေၾကာင္းထိုး ေပ ၆၀ လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးေနၿပီဟု လမ္းေဖာက္ လုပ္ရာတြင္ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ေရႊေခ်ာင္းဆံုကုမၸဏီမွ ဦးဆန္းထြန္းက ေျပာသည္။ လမ္းမအား AC ကတၱရာျဖင့္ စတင္ခင္းမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးမွ ေျမသားအမာခံ တာေပါင္လမ္းမ်ားအား တာ၀န္ယူ လုပ္ေဆာင္ ၿပီး ေနာက္ဆံုးအဆင့္အျဖစ္ အာမခံ AC ႏုိင္လြန္ကတၱရာမ်ား ျပန္ခင္းမည္ျဖစ္သည္။ လမ္းပိုင္းအား က႑ အလုိက္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ခ်မွတ္ေပး ထားသည့္ လမ္းေျမပံုဒီဇိုင္း မ်ားျဖင့္ လမ္းသိပ္သည္းမႈ၊ တာေပါင္အျမင့္မ်ားအား ေဆာက္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဘတ္ဂ်က္ အျဖစ္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ၄ ဒသမ ၂ ဘီလီယံ ခ်ထားေပးသည္္။
ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း အာရွလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ေနရာ နယ္ေျမသည္ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး KNU ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က လမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ခဲ့မႈကို KNU က တားျမစ္ခဲ့ေသး သည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလတြင္ KNU ႏွင့္ အစိုးရတပ္မေတာ္တို႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူ လက္မွတ္ထိုးၿပီးေနာက္ အဆိုပါ အာရွလမ္းမႀကီးစီမံကိန္းကို ျပန္လည္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း ျဖစ္ သည္။
Mizzima - News in Burmese
ကရင္ျပည္နယ္၊ ဘုရားသံုးဆူၿမိဳ႕ႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕သို႔ ဆက္စပ္လ်က္ရွိသည့္ သံျဖဴဇရပ္ ဘုရားသံုးဆူလမ္းေဟာင္းကို အာရွလမ္းမႀကီးအျဖစ္ ျပန္လည္ေဖာက္လုပ္လ်က္ရွိရာ ၂၀၁၄ မတ္လတြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ စီမံခ်က္ခ်မွတ္ထားသည္ဟု တာ၀န္ယူ ေဆာက္လုပ္ေနသည့္ ေရႊေခ်ာင္းဆံု ကုမၸဏီမွ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ အႀကီးတန္းအရာရွိတစ္ဦးက မဇၩိမသို႔ ေျပာသည္။
သံျဖဴဇရပ္- ဘုရားသံုးဆူလမ္းေဟာင္းသည္ ဒုတိယကမၻာစစ္တြင္ ဂ်ပန္တို႔မွ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာလမ္းျဖစ္ ၿပီး ယခုအခါ ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ အာရွလမ္းမဟူသည့္ အမည္ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဒီမိုကေရစီအက်ိဳးျပဳ ကရင္တပ္မေတာ္ DKBA ႏွင့္ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ံုး KNU တပ္မ်ားရွိသည့္ နယ္ေျမမ်ားျဖစ္ၿပီး ေဖာက္လုပ္ဆဲရွိသည့္ လမ္းမႀကီးတြင္ ျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ မျပဳေသးေသာ္လည္း လက္ရွိတြင္ ကရင္လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာျခင္း ရွိေနသည္ဟု DKBA ကလို႔ထူးေဘာ စစ္ဌာနခ်ဳပ္၊ အထူးတပ္ဖြဲ႕မွ ဗိုလ္ႀကီးေစာေအ၀မ္းက ေျပာသည္။
လမ္းမႀကီးမွာ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း ဂ်ပန္မ်ားေဖာက္လုပ္ခဲ့စဥ္က လွည္းလမ္းတစ္ခုစာ သာရွိၿပီး ၂၀၁၃ ေအာက္တိုဘာလမွစကာ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေဖာက္လုပ္ရန္ တိုင္းရင္းသားေဒသရွိ ကုမၸဏီ မ်ားျဖင့္ သေဘာတူညီခဲ့ၾကကာ ေပ ၄၀ အက်ယ္ ေျမသားခ်ဲ႕ထားသည္။
လုပ္ငန္းသေဘာတူညီခဲ့သည့္ ေအာက္တိုဘာတြင္ ရာမည၊ Dragon Power၊ မန္းျပည္ဒဂံု၊ King Gene- ral၊စြမ္းအားျပည့္၊ေရႊေခ်ာင္းဆံု၊ ျမတ္ေလးဟိန္း၊ Three K Star Power ကုမၸဏီရွစ္ခုႏွင့္ ျပည္သူ႔ေဆာက္ လုပ္ေရးအဖြဲ႕ ႏွစ္ဖြဲ႕တို႔ ပူးေပါင္းကာ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။ အဆိုပါ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ေနသည့္ ကုမၸဏီရွစ္ခုႏွင့္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး ႏွစ္ခုတို႔မွ လမ္းအရွည္ကို တာ၀န္မ်ားခြဲေ၀ယူကာ ေဆာင္ရြက္ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ကုမၸဏီတစ္ခုကို ေလးမိုင္မွ ငါးမုိင္ အသီးသီး တာ၀န္ယူထားၾကရာ စုစုေပါင္း ကုမၸဏီ ရွစ္ခုမွ ၃၉ မိုင္ႏွင့္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးက ၂၅ မုိင္ တာ၀န္ယူထားသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္အထိ လမ္းခ်ဲ႕ကာ ေျမဖို႔ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ၿပီးစီးၿပီျဖစ္ၿပီး ေပ ၄၀ အက်ယ္ ေျမသားတာေပါင္မ်ား၊ တစ္ေၾကာင္းထိုး ေပ ၆၀ လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးေနၿပီဟု လမ္းေဖာက္ လုပ္ရာတြင္ တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ေရႊေခ်ာင္းဆံုကုမၸဏီမွ ဦးဆန္းထြန္းက ေျပာသည္။ လမ္းမအား AC ကတၱရာျဖင့္ စတင္ခင္းမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးမွ ေျမသားအမာခံ တာေပါင္လမ္းမ်ားအား တာ၀န္ယူ လုပ္ေဆာင္ ၿပီး ေနာက္ဆံုးအဆင့္အျဖစ္ အာမခံ AC ႏုိင္လြန္ကတၱရာမ်ား ျပန္ခင္းမည္ျဖစ္သည္။ လမ္းပိုင္းအား က႑ အလုိက္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ခ်မွတ္ေပး ထားသည့္ လမ္းေျမပံုဒီဇိုင္း မ်ားျဖင့္ လမ္းသိပ္သည္းမႈ၊ တာေပါင္အျမင့္မ်ားအား ေဆာက္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဘတ္ဂ်က္ အျဖစ္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ၄ ဒသမ ၂ ဘီလီယံ ခ်ထားေပးသည္္။
ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း အာရွလမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ေနရာ နယ္ေျမသည္ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ံုး KNU ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က လမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ခဲ့မႈကို KNU က တားျမစ္ခဲ့ေသး သည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလတြင္ KNU ႏွင့္ အစိုးရတပ္မေတာ္တို႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူ လက္မွတ္ထိုးၿပီးေနာက္ အဆိုပါ အာရွလမ္းမႀကီးစီမံကိန္းကို ျပန္လည္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း ျဖစ္ သည္။
Mizzima - News in Burmese