ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္းေျပးဆြဲမည့္ BRT (အျမန္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္) တြင္
ယာဥ္ေမာင္း မ်ားကို တစ္လလၽွင္ လစာ က်ပ္ေလးသိန္းခြဲျဖင့္ ခန႔္အပ္ သြားမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါယာဥ္ လိုင္းေျပးဆြဲမည့္ Omni Focus Co.,Ltd မွ
မန္ေနဂ်င္း ဒါရိုက္တာ ဦးေက်ာ္သီဟက ေျပာပါတယ္။
လက္ရွိတြင္ အဆိုပါယာဥ္ လိုင္းမွ အေမရိကန္ေဒၚလာခုနစ္ မီလီယံခန႔္ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံရန္ နိုင္ငံ ေတာ္သမၼတႀကီးႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ အဆိုျပဳ ခ်က္မ်ား တင္ျပထားေၾကာင္း သိ ရပါတယ္။
ဦးေက်ာ္သီဟက ''ယာဥ္ ေမာင္းေတြကို တစ္လကို က်ပ္ေလး သိန္းခြဲ၊ ယာဥ္အကူ ကိုေတာ့ က်ပ္ ၂၂၅၀၀၀ အထိ သတ္မွတ္ထား တယ္။ ေနာက္ၿပီး စည္းကမ္းနဲ႔ပတ္ သက္လို႔လဲ ဆုေၾကး ဒဏ္ေၾကးေတြ နဲ႔ သတ္မွတ္ ထားပါတယ္။ ခန႔္အပ္ တဲ့ေနရာမွာလဲ သတ္မွတ္အရည္ အခ်င္းေတြ ျပည့္မီမွသာ အလုပ္ ခန႔္သြား မွာပါ''ဟု ေျပာပါတယ္။
ယင္းအျပင္ အဆိုပါ ကုမၸဏီ မွ ဗဟို ထိန္းသိမ္းေရး စနစ္အတြက္ ကုန္က်ေငြ က်ပ္သိန္း ၁၅၀ ခန႔္၊ ယာဥ္ထိန္း ဌာနအတြက္ က်ပ္သိန္း ၁၅ဝခန႔္၊ ကြပ္ကဲမႈ ဌာနအတြက္ က်ပ္ ၁၀၈သိန္း၊ သတ္မွတ္လမ္း ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းစရိတ္ အတြက္ က်ပ္သန္း ၂၀ဝ ခန႔္၊ Station ၃၉ခု အတြက္ ဝန္ထမ္းစရိတ္ က်ပ္ ၁၅၆ သိန္း လစဥ္ ကုမၸဏီမွ ကုန္က်မည့္ ေငြေၾကးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ကုမၸဏီ၏ ဝင္ေငြခြန္ မ်ားကိုလည္း ေပးေဆာင္ ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ရွင္းလင္း ေျပာပါတယ္။
အဆိုပါ ယာဥ္လိုင္း ယာဥ္အ စီးေရ ၈ဝျဖင့္ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထား ၿပီး ယင္းစနစ္ က်င့္သုံးရန္ အသင့္ ေတာ္ဆုံး လမ္းေၾကာင္း ေလးေၾကာင္း ကို နိုင္ငံေတာ္ အစိုးရမွ ခ်မွတ္ေပး ထားၿပီး ယင္းလမ္းေၾကာင္းေလး ခုထဲမွ တစ္ခုအား ၎ကုမၸဏီမွ ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းက ထပ္မံ ေျပာပါတယ္။
ယင္းကုမၸဏီ၏ လူမႈဆက္ ဆံေရးအရာရွိ ဦးေနဝင္းက ''ယာဥ္ စီးခေကာက္ခံတဲ့ စမ္းသပ္ကာလ မွာBRT (အျမန္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရးစနစ္) မွတ္တိုင္ တိုင္းမွာကို လက္မွတ္ ေရာင္းခ်တဲ့ စနစ္နဲ႔ စတင္ က်င့္သုံးမယ္။
ၿပီးေတာ့ ဝန္ေဆာင္ခ မပါတဲ့ ကတ္စနစ္ကိုလဲ ဒီစီမံကိန္း စတင္ၿပီးခ်ိန္မွာ က်င့္သုံးဖို႔လဲ စီစဥ္ ထားတယ္''ဟု ေျပာပါတယ္။
BRT (အျမန္ သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရး စနစ္)အား နိုင္ငံေပါင္း ၃၆ နိုင္ငံ၊ ၿမိဳ႕ႀကီးေပါင္း ၁၃၄ ၿမိဳ႕ တြင္ ေအာင္ျမင္စြာ က်င့္သုံး ေနၿပီး BRT (အျမန္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရးစနစ္) က်င့္သုံးသည့္ နိုင္ငံမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ ယင္းစနစ္ တစ္ဝက္ တစ္ျပက္ က်င့္သုံးသည့္ နိုင္ငံမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း၊ ေမတၱာလွိုင္း ယာဥ္မွ ေျပးဆြဲမည့္ ယင္းစနစ္ ကားမ်ားကို ယာဥ္စီးခ အေနျဖင့္ က်ပ္ ၄၀၀ သတ္မွတ္ ထားေၾကာင္းသိ ရပါတယ္။
၄၃ ခရီးသည္ တင္ယာဥ္လိုင္း မွ ယာဥ္ေမာင္း တစ္ဦးက ''လက္ရွိ ေမာင္းေနတာ ကေတာ့ ေန႔စဥ္အ ေခါက္ေၾကးနဲ႔ ေမာင္းေနတယ္။
ဘယ္ႏွေၾကာင္း ေမာင္းနိုင္မလဲ။ ေမာင္းနိုင္သေလာက္ ယာဥ္ေမာင္း ေတြအတြက္ရတယ္။ လစာနဲ႔က် ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ကိုက္ရင္ ေတာ့ ေမာင္းၾကမွာေပါ့'' ဟု သုံး သပ္ေျပာသည္။
Channel News Myanmae
လက္ရွိတြင္ အဆိုပါယာဥ္ လိုင္းမွ အေမရိကန္ေဒၚလာခုနစ္ မီလီယံခန႔္ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံရန္
ဦးေက်ာ္သီဟက ''ယာဥ္ ေမာင္းေတြကို တစ္လကို က်ပ္ေလး သိန္းခြဲ၊ ယာဥ္အကူ ကိုေတာ့ က်ပ္ ၂၂၅၀၀၀ အထိ သတ္မွတ္ထား တယ္။ ေနာက္ၿပီး စည္းကမ္းနဲ႔ပတ္ သက္လို႔လဲ ဆုေၾကး ဒဏ္ေၾကးေတြ နဲ႔ သတ္မွတ္ ထားပါတယ္။ ခန႔္အပ္ တဲ့ေနရာမွာလဲ သတ္မွတ္အရည္ အခ်င္းေတြ ျပည့္မီမွသာ အလုပ္ ခန႔္သြား မွာပါ''ဟု ေျပာပါတယ္။
ယင္းအျပင္ အဆိုပါ ကုမၸဏီ မွ ဗဟို ထိန္းသိမ္းေရး စနစ္အတြက္ ကုန္က်ေငြ က်ပ္သိန္း ၁၅၀ ခန႔္၊ ယာဥ္ထိန္း ဌာနအတြက္ က်ပ္သိန္း ၁၅ဝခန႔္၊ ကြပ္ကဲမႈ ဌာနအတြက္ က်ပ္ ၁၀၈သိန္း၊ သတ္မွတ္လမ္း ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းစရိတ္ အတြက္ က်ပ္သန္း ၂၀ဝ ခန႔္၊ Station ၃၉ခု အတြက္ ဝန္ထမ္းစရိတ္ က်ပ္ ၁၅၆ သိန္း လစဥ္ ကုမၸဏီမွ ကုန္က်မည့္ ေငြေၾကးမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ကုမၸဏီ၏ ဝင္ေငြခြန္ မ်ားကိုလည္း ေပးေဆာင္ ထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းက ရွင္းလင္း ေျပာပါတယ္။
အဆိုပါ ယာဥ္လိုင္း ယာဥ္အ စီးေရ ၈ဝျဖင့္ ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထား ၿပီး ယင္းစနစ္ က်င့္သုံးရန္ အသင့္ ေတာ္ဆုံး လမ္းေၾကာင္း ေလးေၾကာင္း ကို နိုင္ငံေတာ္ အစိုးရမွ ခ်မွတ္ေပး ထားၿပီး ယင္းလမ္းေၾကာင္းေလး ခုထဲမွ တစ္ခုအား ၎ကုမၸဏီမွ ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းက ထပ္မံ ေျပာပါတယ္။
ယင္းကုမၸဏီ၏ လူမႈဆက္ ဆံေရးအရာရွိ ဦးေနဝင္းက ''ယာဥ္ စီးခေကာက္ခံတဲ့ စမ္းသပ္ကာလ မွာBRT (အျမန္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရးစနစ္) မွတ္တိုင္ တိုင္းမွာကို လက္မွတ္ ေရာင္းခ်တဲ့ စနစ္နဲ႔ စတင္ က်င့္သုံးမယ္။
ၿပီးေတာ့ ဝန္ေဆာင္ခ မပါတဲ့ ကတ္စနစ္ကိုလဲ ဒီစီမံကိန္း စတင္ၿပီးခ်ိန္မွာ က်င့္သုံးဖို႔လဲ စီစဥ္ ထားတယ္''ဟု ေျပာပါတယ္။
BRT (အျမန္ သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရး စနစ္)အား နိုင္ငံေပါင္း ၃၆ နိုင္ငံ၊ ၿမိဳ႕ႀကီးေပါင္း ၁၃၄ ၿမိဳ႕ တြင္ ေအာင္ျမင္စြာ က်င့္သုံး ေနၿပီး BRT (အျမန္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရးစနစ္) က်င့္သုံးသည့္ နိုင္ငံမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ ယင္းစနစ္ တစ္ဝက္ တစ္ျပက္ က်င့္သုံးသည့္ နိုင္ငံမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း၊ ေမတၱာလွိုင္း ယာဥ္မွ ေျပးဆြဲမည့္ ယင္းစနစ္ ကားမ်ားကို ယာဥ္စီးခ အေနျဖင့္ က်ပ္ ၄၀၀ သတ္မွတ္ ထားေၾကာင္းသိ ရပါတယ္။
၄၃ ခရီးသည္ တင္ယာဥ္လိုင္း မွ ယာဥ္ေမာင္း တစ္ဦးက ''လက္ရွိ ေမာင္းေနတာ ကေတာ့ ေန႔စဥ္အ ေခါက္ေၾကးနဲ႔ ေမာင္းေနတယ္။
ဘယ္ႏွေၾကာင္း ေမာင္းနိုင္မလဲ။ ေမာင္းနိုင္သေလာက္ ယာဥ္ေမာင္း ေတြအတြက္ရတယ္။ လစာနဲ႔က် ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ကိုက္ရင္ ေတာ့ ေမာင္းၾကမွာေပါ့'' ဟု သုံး သပ္ေျပာသည္။
Channel News Myanmae