Sunday, September 29, 2013

တပ္မေတာ္၊ ပါတီမ်ားႏွင့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ျပဳေရး

0 comments

(ၿပီးခဲ့သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအား ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ-ေ၀ယံၿဖဳိးဦး))

29.9.2013

(ေဆာင္းပါးရွင္-ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိမ္း)

ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အမ်ားစုတြင္ တပ္မေတာ္မ်ားကို ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးကို သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ႏွင့္ ေဖာ္ေဆာင္ေနၾကသည္။ အကယ္စင္စစ္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးသည္ တပ္မေတာ္ တစ္ခုတည္းတြင္ ထြန္းကားေန႐ုံႏွင့္ မျဖစ္၊ ပါတီမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္လည္း ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ျပဳေရး အားေကာင္းေနရန္ လိုအပ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျဖစ္ေရးကို အေလးထား ေျပာဆိုေနသည့္ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ပါတီမ်ား၊ အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္၊ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးကို ပ်က္ကြက္၍ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး ေဆာ္ၾသလိုပါသည္။

တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ျပဳေရး၊ ႏိုင္ငံေရး ပါတီႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးတို႔သည္ ေရရွည္အျမင္ႏွင့္ ခ်ဥ္းကပ္ေဖာ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ၏ သိမ္ေမြ႕ေသာ၊ ထိလြယ္ရွလြယ္ေသာ၊ ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္ေသာ အေနအထားတြင္ တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးကို ဗ်ဴဟာ၊ ပရိယာယ္ စံုစီနဖာႏွင့္ ခ်ဥ္းကပ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွသာ လက္ေတြ႕က်ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။

တပ္မေတာ္ စစ္တန္းလ်ားျပန္ေရး သက္သက္ထက္ တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးသည္ ပိုမိုအေရးႀကီးၿပီး ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္၊ တပ္မေတာ္ အႀကီးအကဲမ်ားအၾကား ယံုၾကည္မႈႏွင့္ နားလည္မႈ တည္ေဆာက္ႏိုင္မွသာ တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးသည္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိၿပီး အားလံုးပါ၀င္ ဦးေႏွာက္စားႏိုင္မည့္ ျမန္မာ့အေျပာင္းအလဲ၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္ဖြယ္ ရွိသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီႏွင့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ စနစ္က် အားေကာင္းမႈတို႔သည္ အေရးပါေသာ ႏိုင္ငံေရး ဇာတ္ပို႔မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရး ေကာင္စီ၀င္ ၁၁ ဦးတြင္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ အပါအ၀င္ တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေျခာက္ဦး၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရတြင္ ဒုတိယသမၼတ တစ္ဦး၊ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီး၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ားတြင္ လံုျခံဳေရးႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးေနရာမ်ားတို႔ကို တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က တိုက္႐ုိက္ခန္႔အပ္ပိုင္ခြင့္ ရရွိေနျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ မကိုက္ညီဟု လည္းေကာင္း၊ အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တို႔၏ ျပည္သူဗဟိုျပဳမူႏွင့္ လြဲေခ်ာ္ေနသည္ဟု လည္းေကာင္း၊ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ တပ္မေတာ္သည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ဥပေဒျပဳေရးတြင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ေနရာမ်ား ရရွိေနသည္ကို လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ားက သေဘာမတူ ကန္႔ကြက္ၿပီး အဆိုပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအား ျပင္ဆင္ေရးဆြဲေပးရန္ လိုလားမႈ ႀကီးမားေနသည့္ အခ်ိန္ကာလလည္း ျဖစ္သည္။

တပ္မေတာ္၏ ေထာက္ခံမႈ မရရွိပါက ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအား လံုး၀မျပင္ဆင္ႏိုင္သည့္ အေျခအေနကို အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္အေလ်ာက္ တပ္မေတာ္၏ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအေပၚ ႏိုင္ငံေရး လက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈသည္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔ လြန္းသည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ အဆိုပါ ႏိုင္ငံေရး လက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈအား တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ အေႏွးႏွင့္အျမန္ ေျဖေလ်ာ့ေပးမည့္ အေနအထား တစ္ရပ္ကို ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုးက ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ ရွိေနသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ တပ္မေတာ္သည္လည္း ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို စနစ္တက် ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာလ်က္ ရွိေနႏိုင္ၿပီး ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေရွ႕ခရီးတြင္ တပ္မေတာ္၏ အခန္းက႑ကို မည္သို႔မည္ပံု ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္မည္ကိုလည္း ေဆြးေႏြးျပင္ဆင္လ်က္ ရွိေနႏိုင္သည္။

ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္မ်ားတို႔တြင္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ႏွင့္ ကိုယ့္ၾကမၼာ ကိုယ္ျပ႒ာန္းပိုင္ခြင့္တို႔ကို အျပည့္အ၀ အပ္ႏွင္းႏိုင္ျခင္း မရွိေသးသည့္ အေျခအေနတြင္ တပ္မေတာ္သည္ တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥအားလံုးကို လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲ စီရင္ေဆာင္ရြက္ပိုင္ခြင့္ ရွိသည္ဟု ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားျခင္းသည္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ကို ကိုယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ အျပည့္အ၀ အပ္ႏွင္းထားသည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေနသည္။ အဆိုပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အနာဂတ္တြင္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္တို႔အၾကား မည္သို႔မည္ပံု ထိန္းၫွိေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ကို တပ္မေတာ္ အႀကီးအကဲမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ယခုကတည္းက စဥ္းစားထားသင့္ သည္ဟုလည္း သံုးသပ္မိသည္။

ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၀(စ)တြင္ တပ္မေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိက တာ၀န္ရွိသည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ျပည္သူလူထုကို မ်က္ႏွာမူလ်က္ ျပည္သူလူထု၏ သေဘာထားကို အေလးအနက္ထားလ်က္၊ ျပည္သူသာအမိ၊ ျပည္သူသာအဖဟု ခံယူလ်က္၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာသံုးရပ္ကို သိမ္းယူျခင္း သို႔မဟုတ္ စစ္အာဏာသိမ္းျခင္း မဟုတ္သည္ကို ဦးစြာလက္ခံၿပီး ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္သည္။ တပ္မေတာ္ အာဏာသိမ္းယူမႈမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ သစၥာကို ေစာင့္သိရာ မေရာက္သည့္အျပင္ ျပည္သူလူထု၏ အျပစ္တင္ျခင္း၊ နားလည္မႈလြဲျခင္း၊ အဆိုးျမင္ျခင္း စသည့္အႏႈတ္သေဘာ တုံ႔ျပန္မႈမ်ားကိုသာ ျဖစ္ေစခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားက သက္ေသျပဳခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာသံုးရပ္ကို အင္အားသံုး သိမ္းယူလ်က္၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းသည္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆီေလ်ာ္မႈ မရွိေသာ အက်ဳိးမရွိေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္ မတ္ ၂ ရက္ႏွင့္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္တို႔တြင္ တပ္မေတာ္သည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာသံုးရပ္ကို သိမ္းယူခဲ့သည့္ သာဓကမ်ားကို ေထာက္က်င့္လ်က္ လည္းေကာင္း၊ တပ္မေတာ္မွ အာဏာသိမ္းယူခဲ့သည့္ ႏွစ္ႀကိမ္လံုးတြင္ တိုင္းျပည္သည္ မြဲသထက္ မြဲသြားခဲ့သည္ကို ေထာက္ခ်င့္လ်က္ လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေရွ႕ခရီးတြင္ တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ အာဏာသိမ္းယူမႈ မဟုတ္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ သစၥာကို ေစာင့္သိႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ဒီမိုကရက္တစ္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတို႔ကို ျပည္သူကို မ်က္ႏွာမူလ်က္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ တပ္မေတာ္သည္ ျပည္သူလူထုထံသို႔ အလ်င္အျမန္ ျပန္ေရာက္ရွိၿပီး ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္ တစ္ဖန္ျပန္ျဖစ္လာ ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု သံုးသပ္မိသည္။ 

တပ္မေတာ္ကို ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးတြင္ တပ္မေတာ္ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတို႔လည္း အက်ဳံး၀င္သည္။ လက္ရွိ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ကိုလည္း တပ္ရင္း၊ တပ္မ၊ တိုင္းစစ္ဌာန ခ်ဳပ္မ်ားအထိ စနစ္တက် အင္အားျပည့္ ျပန္လည္စိစစ္၊ တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ၿပီး စာရြက္ေပၚမွ အင္အားမ်ားႏွင့္ စာရင္းဇယားမ်ားေၾကာင့္ ပြေယာင္းေယာင္း ျဖစ္ေနေသာ အေနအထားမ်ားကို စနစ္က် က်စ္လ်စ္ေသာ စာရင္းအျဖစ္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ယူရန္ လိုအပ္လ်က္ ရွိေနသည္။ ထို႔အျပင္ တပ္မေတာ္၏ ဖြဲ႕စည္းပံု အဆင့္ဆင့္တြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ႏိုင္ငံတကာ တပ္မေတာ္မ်ား၏ စံခ်ိန္စံၫႊန္းကို မ်က္ျခည္မျပတ္ရန္ႏွင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေနရန္လည္း အထူးလိုအပ္သည္။

တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျဖစ္ေရးႏွင့္ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျဖစ္ေရးတို႔သည္ ဟန္ခ်က္ညီေနရန္ အထူးလိုအပ္သည္။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ျဖစ္ျခင္း ႏွစ္ခုသည္ အံလႊဲေနပါက တိုင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ အက်ဳိးမျဖစ္ႏိုင္ အဆိုးသာ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။ တပ္မေတာ္သည္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအနက္ အမိန္႔နာခံမႈႏွင့္ စနစ္က်နမႈ အေကာင္းဆံုး ယႏၲယား တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ပါတီမ်ားႏွင့္ အျခားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားထက္ ပိုမိုအားေကာင္းေနသည္မွာ ပကတိ အေနအထား ျဖစ္သည္။ တပ္မေတာ္ႏွင့္ တပ္မေတာ္ အႀကီးအကဲမ်ား ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးကို ေဆာ္ၾသေနသည့္ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္လည္း ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးကို ပိုမိုအားစိုက္သင့္ေၾကာင္း ႏိႈးေဆာ္လိုပါသည္။

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲတြင္ လမ္းျပေျမပံုႏွင့္ အခ်ိန္ဇယား အေသးစိတ္ရွိရန္ လိုအပ္သကဲ့သို႔ တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးတြင္လည္း ဗ်ဴဟာေျမာက္ေသာ စီမံခ်က္ လမ္းျပေျမပံု၊ အခ်ိန္ဇယားတို႔ရွိရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အဆိုပါ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ျပဳေရး စီမံခ်က္ႏွင့္ အခ်ိန္ဇယား၏ ေယဘုယ် ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကို အမ်ားျပည္သူလူထု သိရွိႏိုင္ရန္ ထုတ္ျပန္သင့္သည္။ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္ႀကီးသည္ တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ျပဳေရး စီမံခ်က္ အခ်ိန္ဇယားတို႔ အေပၚတြင္ ရာႏႈန္းမ်ားစြာ တည္မွီေနသည့္အေလ်ာက္ ႀကိဳတင္ထုတ္ျပန္ႏိုင္ပါက ႏိုင္ငံတကာ မ်က္ႏွာစာ၊ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး မ်က္ႏွာစာႏွင့္ အမ်ားျပည္သူတို႔ အၾကားတြင္ တပ္မေတာ္၏ လူထုဆက္ဆံေရး ပံုရိပ္ကို ပိုမိုအားေကာင္း လာေစႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ထင္ျမင္မိသည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးကိုသာ ဦးစားေပးၿပီး ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ျပဳေရး အပိုင္းတြင္ ေႏွာင့္ေႏွးေနမည္ ဆိုပါက ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေရွ႕ခရီး ဟန္ခ်က္ပ်က္ႏိုင္သည္ကိုလည္း ဆင္ျခင္သတိရွိႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည္။

တိုင္းျပည္ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးတြင္ လည္းေကာင္း၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ၊ တာ၀န္ယူမႈရွိေသာ ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီမ်ားႏွင့္ အေထာက္အပံ့မ်ားသည္ အေရးႀကီးသကဲ့သို႔ တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးတြင္လည္း ႏိုင္ငံတကာ တပ္မေတာ္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ပြင့္လင္းျမင္သာ တာ၀န္ယူမႈရွိေသာ အကူအညီမ်ား၊ အေထာက္အပံ့မ်ား ရရွိေရးသည္ ဗ်ဴဟာေျမာက္ အေရးႀကီးသည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ တပ္မေတာ္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးအတြက္ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာမွ ေပးအပ္မည့္ အကူအညီမ်ားႏွင့္ အေထာက္အပံ့မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ျပဳေရး လုပ္ငန္းစဥ္၊ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ဟန္ခ်က္ညီညီ စီး၀င္ေနရန္ လိုအပ္သည္ဟုလည္း မွတ္ခ်က္ျပဳလိုပါသည္။

နိဂံုး
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးသည္ တပ္မေတာ္တြင္သာမက အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ား အၾကားတြင္လည္း အားနည္းေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးကို ဗ်ဴဟာေျမာက္ ထိန္းၫွိေဖာ္ေဆာင္ ႏိုင္မႈသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏုနယ္ေသာ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ အေျပာင္းအလဲတြင္ အလြန္အေရးႀကီးသည္။ ေရွ႕လာမည့္ အေျပာင္းအလဲမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္၏ အခန္းက႑သည္ ျမင့္သထက္ ျမင့္လာႏိုင္ေျခ ရွိေနၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးသည္လည္း တပ္မေတာ္ အေနျဖင့္ သေဘာမတူပါက အထေျမာက္ႏိုင္ေျခ သုညတဟူေသာ အခ်က္ကို မ်က္ျခည္မျပတ္သင့္ဟု ေဆာ္ၾသလိုသည္။ ထို႔အျပင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ပံုေဖာ္ႏိုင္ေရးတြင္ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ တပ္မေတာ္သည္ အင္အားခ်ိန္ခြင္လွ်ာထိန္း အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ေနသည့္အေလ်ာက္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲအတြက္ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား၊ စဥ္းစားခ်က္မ်ားတို႔တြင္ တပ္မေတာ္သည္ မပါလွ်င္ မၿပီးေသာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ပဲခူးဆား ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနသည္ကိုလည္း သတိျပဳမိသည္။ တပ္မေတာ္၊ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ျပဳေရးတို႔သည္ စနစ္က်၊ အားေကာင္း၊ ဟန္ခ်က္ညီေနမည္ ဆိုပါက ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေရွ႕ခရီးသည္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း၊ ဟန္ခ်က္ပ်က္မည္ ဆိုပါက ႏိုင္ငံေရး အဆိုးသံသရာ တစ္ပတ္ျပန္လည္လာႏိုင္ဖြယ္ ရွိေနသည္ကိုလည္း မ်က္ျခည္မျပတ္သင့္ေၾကာင္း ေဆာ္ၾသလိုက္ရပါသည္။

Eleven Media Group 


Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here