Saturday, October 12, 2013

အျဖစ္ထဲက အပ်က္သေဘာ၊ အျပဳထဲက အဖ်က္သေဘာ

0 comments



(သံတြဲၿမိဳ႕ သျပဳခ်ိဳင္ေက်းရြာတြင္ ပဋိပကၡျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ မီးေလာင္ပ်က္စီးသြားေသာ ေနအိမ္မ်ားကို စက္တင္ဘာလအတြင္းက ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု) ၀င္းျမင့္ေက်ာ္)

 
Written by - အရႇင္သံ၀ရာလကၤာရ(ဓမၼပိယဆရာေတာ္)

၁၉၇၁ ခုႏႇစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ရက္က ႐ုရႇား သိပၸံပညာရႇင္ႏႇစ္ဦး ေက်းဇူးရႇင္ အမရပူရ မဟာဂႏၶာ႐ုံ ဆရာေတာ္ႀကီးကို လာေရာက္ ဖူးေျမာ္ၾကတယ္။ သူတို႔ သိလိုသမွ်ေတြ ေမးျမန္းၿပီးတဲ့ေနာက္ဆုံး ''သိပၸံပညာေတြဟာ အံ့မခန္းတစ္ေန႔တျခား တိုးတက္ ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ သိပၸံပညာတို႔ရဲ႕ အဆုံးပုိင္းကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ'' လို႔ ေမးေလွ်ာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္က ''ဗုဒၶတရားေတာ္အတုိင္း ျမင္ပါတယ္ ၊ ေနာက္ဆုံးတစ္ေန႔ အားလုံးပ်က္ၾကရမႇာပါ'' လို႔ ေျဖလုိက္တယ္၊ (တစ္ဘ၀သာသနာ)။

ျဖဴစင္တဲ့ ဘ၀ပုိင္ရႇင္ျဖစ္ဖို႔ မဂ္ၪာဏ္ရရႇိဖို႔ ၀ိပႆနာ ၪာဏ္လိုပါတယ္။ ၀ိပႆနာၪာဏ္ထဲမႇာ အျဖစ္နဲ႔အပ်က္ကို ခြဲျခားျမင္တဲ့ ဥဒယဗၺယၪာဏ္ အေျခခံလိုအပ္ပါတယ္။ ဥဒယဗၺယၪာဏ္ အေျခမခံဘဲနဲ႔ က်န္တဲ့အထက္ ၀ိပႆနာၪာဏ္ေတြ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ၀ိပႆနာၪာဏ္ မျပည့္စုံရင္ မဂ္ၪာဏ္ဆိုတာလည္း မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္- ''ျဖစ္ပ်က္ႏႇစ္ျဖာ မျမင္ပါဘဲ တစ္ရာ အသက္ရႇည္သည္ ထက္လည္း ျဖစ္ပ်က္ေန ဟန္ ႐ုပ္ႏႇင့္နာမ္ကို အမႇန္ျမင္လွ်က္ ၪာဏ္စဥ္တက္၍ တစ္ရက္ေသာ္မွ် သက္ရႇင္ရေသာ္ လူ႕ရပ္နတ္ရြာ ေကာင္းျမတ္သာသည္ ဘုရား ျမတ္စြာ မိန္႔ခြန္းတည္း'' လို႔ ဘုရားေဟာဓမၼကၡန္ကို ေက်းဇူးေတာ္ရႇင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီးက လကၤာစပ္ၿပီး ဆုံးမခဲ့ပါတယ္။

၀ိပႆနာ ၪာဏ္အေျခခံဟာ အျဖစ္ကိုလည္း ျမင္ရပါတယ္။ အပ်က္ကိုလည္း ျမင္ရပါတယ္။ အျဖစ္ကိုျမင္မႇ ဥေစၧဒဒိ႒ိက ကြာပါတယ္။ အပ်က္ကိုျမင္မႇ သႆတဒိ႒ိက ကြာပါတယ္။ အျဖစ္အပ်က္ ႏႇစ္မ်ဳိးလုံးကိုျမင္မႇ သကၠာယဒိ႒ိက ကြာပါတယ္။အျဖစ္နဲ႔အပ်က္ဟာ ၪာဏ္မရႇိသူတို႔အတြက္ ဒုကၡသုကၡေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ၪာဏ္ရႇိသူတို႔ အတြက္ေတာ့ မဂ္ၪာဏ္ရဲ႕ အရင္းအႏႇီးပါပဲ။ တည္ၿမဲတယ္လို႔ ထင္ေနတာ၊ ျမင္ေနတာ၊ ယူဆေနတာ သႆတဒိ႒ိပါပဲ။ အပ်က္ကို မျမင္ေတာ့ သႆတဒိ႒ိအစြဲ စြဲပါတယ္။ စစ္အာဏာရႇင္စနစ္ အႏႇစ္ ၅၀ တည္ၿမဲေအာင္ လုပ္ခဲ့တာ၊ ေနာက္ထပ္လည္း ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑က ရႇိရမည္ဆိုၿပီး လုပ္ေနတာေတြဟာ သႆတဒိ႒ိ အစြန္းေရာက္ေန ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကို ႏႇစ္ေပါင္း ၅၀ ဒုကၡေပးခဲ့ၿပီးၿပီ၊ ေနာက္ထပ္လည္း ဆက္ၿပီးဒုကၡေပးဖို႔ ရည္ရြယ္လုံးပန္း ေနတာေတြဟာ အဲဒီသႆတဒိ႒ိအစြဲေတြပါ။

သမုိင္းဆိုတာ လူ႕ေဘာင္လူ႕ေလာကရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို မႇတ္တမ္းျပဳထားျခင္းပါပဲ။ သမုိင္းဆုိတာ ဒႆနိကေဗဒပါ။ သမုိင္းထဲကေန ဒႆနေတြ မ်ားစြာရႏုိင္ပါတယ္။ သမုိင္းကို မေလ့လာဘဲ ဒႆနပညာကို မရႏုိင္ပါဘူး။ အေတြးအေခၚ ေကာင္းေကာင္းကို လိုခ်င္ရင္ေတာ့ သမုိင္းကို ေလ့လာ ရပါလိမ့္မယ္။ ႏႇစ္ဆယ္ရာစုဦးပုိင္း လြတ္လပ္ေရး မ်က္စိပြင့္ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းစဥ္ကာလ သခင္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ဗဟိန္းစတဲ့ မ်ဳိးခ်စ္လူငယ္မ်ားစြာ ေပၚထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါက အျဖစ္ပါ။ ကြန္ျမဴနစ္၊ ဆိုရႇယ္လစ္စတဲ့ ၀ါဒစြဲ၊ ၀ါဒကြဲေတြေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏႇေျမာစရာေကာင္းလႇတဲ့ လူသားအရင္းအျမစ္ေတြ စိတ္၀မ္းကြဲသြားၾကတယ္။ ဒါက အပ်က္သေဘာပါ။ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အရင္းအႏႇီးက သိပ္ႀကီးပါတယ္။ သခင္ေအာင္ဆန္းစတဲ့ အာဇာနည္ေတြရဲ႕ အသက္ကို ရင္းႏႇီး လုိက္ရပါတယ္။ ဒါကလည္း အပ်က္သေဘာပါ။ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့တာက အျဖစ္ပါ။ ေရာင္စုံ သူပုန္ေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ရတာက အပ်က္သေဘာပါ။

၁၉၄၈ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ဖဆပလ အစိုးရ ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္။ ၁၀ ႏႇစ္တုိင္တုိင္ ဒီမိုကေရစီစစ္စစ္ ရခဲ့ပါတယ္။ တုိင္းျပည္က အာရႇအဆင့္မႇာရႇိတယ္။ ဒါက အျဖစ္ပါ။ ဖဆပလအစိုးရ စည္း႐ုံးမႈ၊ စည္းလုံးမႈအားနည္းတာ၊ အရည္အေသြးညံ့ဖ်င္းတာ ႏြားကြဲေတာ့ က်ားဆြဲခံရတာ၊ ဒါေတြဟာ အပ်က္ သေဘာပါ။ ၁၉၆၂ ခုႏႇစ္မႇာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းလုိက္ေတာ့ အလုံးစုံပ်က္စီးျခင္းရဲ႕ လမ္းစက အဲဒီမႇာ စေတာ့တာပါပဲ။

ႏုိင္ငံေရးထဲကို စစ္တပ္ေရာက္ရႇိျခင္းဟာ ကံဆိုးမသြားရာ မိုးလိုက္လို႔ရြာဆိုတဲ့ ကံၾကမၼာထက္ေတာင္ ပိုလို႔ဆိုးပါလိမ့္ဦးမယ္။ စစ္တပ္က စီးပြားေရးပါ လက္၀ါးႀကီးအုပ္လုိက္ေတာ့ ပ်က္စီးျခင္းငါးပါးမက ပ်က္စီးေတာ့တာပဲ။ အစိုးရအဖြဲ႕တုိင္းဟာ တုိင္းျပည္ေတာ့ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ၾကမႇာပါ။ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ရႇိသေလာက္ လည္း ရႇိၾကမႇာပါ။ ေစတနာ ရႇိသေလာက္လည္း ရႇိၾကမႇာပါ။

ဒါေပမဲ့ ျပည္သူကို ဗဟိုမျပဳဘဲ အတၲကို ဗဟိုျပဳတဲ့ အခါက်ေတာ့ အားလုံးက အလြဲလြဲ အေခ်ာ္ေခ်ာ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါပဲ။ မဆလ စစ္အာဏာရႇင္စနစ္ေၾကာင့္ ၁၉၈၈ မႇာ တုိင္းျပည္က ဗုန္းဗုန္းလဲ ၿပိဳပ်က္ခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီေနာက္ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚစုကို ရလုိက္တာကေတာ့ တုိင္းျပည္အတြက္ အျပဳသေဘာပါပဲ။

၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္း န၀တ၊ နအဖ၊ စစ္အာဏာရႇင္ စနစ္သစ္ တစ္ခုထပ္ေပၚလာတယ္။ အတၲဗဟိုျပဳမႈ၊ အဂတိ တရားေတြႀကီးမားမႈနဲ႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြ မႇားယြင္းမႈေၾကာင့္ ထုိသို႔ အလုံးစုံပ်က္သုဥ္းျခင္း ဘ၀ေရာက္ခဲ့ရတာပါ။ ေျမေပၚေျမေအာက္ သယံဇာတေတြလည္း ကုန္လုနီးပါးျဖစ္၊ တုိင္းျပည္လည္းမြဲ၊ စစ္တပ္လည္း မြဲပါပဲ။ ဘယ္သူေတြ ခ်မ္းသာသြားၾကသလဲဆိုေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္ဖို႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။

၂၀၁၁ မႇာ အရပ္သား အစိုးရေပၚလာတယ္။ ဒါက အျပဳသေဘာပါ။ ကားမူ၀ါဒ၊ဖုန္းမူ၀ါဒေတြ ေလ်ာ့ေပါ့ေပး လို႔ လူတန္းစားတစ္ရပ္ ကားစီးႏုိင္၊ ဟန္းဖုန္း ကုိင္ႏုိင္တယ္။ လက္ရႇိအခ်ိန္မႇာ မီဒီယာ လြတ္လပ္ခြင့္ လည္း ေတာ္ေတာ္ေလးရေနတယ္။ ဒါက အျပဳသေဘာပါ။ ေဒၚစု ၉၀ ခုႏႇစ္က ေတာင္းဆို ခဲ့တဲ့ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးေရးဆိုတဲ့ လမ္းစဥ္က သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ လက္ထက္က်မႇေပၚလာတယ္။ မ်က္ႏႇာခ်င္းဆုိင္ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုပဲ ဆိုပါစို႔၊ ေဒၚစုလႊတ္ေတာ္ထဲ ေရာက္လာတယ္။ ႏုိင္ငံတကာမႇာ အတန္အသင့္ ၀င္ဆံ့လာတယ္။ အကူအညီေတြ ရလာတယ္။ ဆန္ရႇင္ေတြ ပြင့္သြားတယ္။ ဒါက အျပဳသေဘာပါ။

၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမႇာ NLD က အားလုံးနီးပါး အႏုိင္ရရႇိတယ္။ ဒါလည္း တုိင္းျပည္အတြက္ အျပဳသေဘာပါ။ အဲဒီမႇာ ေကာက္ခ်က္တစ္ခု ထြက္လာတယ္။ ဒီၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ အေျဖဟာ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏႇစ္က အေျဖအတုိင္းပဲ။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမႇာလည္း ႐ိုး႐ိုးသားသား လုပ္ၾကရင္ ဒီအေျဖပဲ ျပန္ထြက္မႇာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေျဖကို တစ္ဖက္အင္အားစုက လက္ခံမႇာလား။ လက္ခံဖို႔ခက္တယ္၊ ဒါဆိုရင္ သူတို႔ဘာလုပ္ၾကမလဲ။

သူတို႔ ဘာလုပ္ၾကမႇာလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို မၾကာခင္မႇာပဲ ရခုိင္၊ေတာင္ကုတ္ျပႆနာက အေျဖေပးလုိက္တယ္။ ေနာက္ လက္ပံေတာင္းေတာင္၊ မိတၴီလာ၊ ပဲခူးအေနာက္ျခမ္း၊ လား႐ႈိး၊ ဥကၠံ၊ ကန္႔ဘလူ၊ အခုေနာက္ဆုံး သံတြဲဆိုတဲ့ လူမ်ဳိးေရးေယာင္ေယာင္၊ ဘာသာေရးေယာင္ေယာင္ ပဋိပကၡေတြက အေျဖထုတ္လိုက္တယ္။ ဒီပဋိပကၡေတြဟာ မၿပီးဆံုးႏိုင္ေသာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ သဖြယ္ပါပဲ။ ဒီပဋိပကၡေတြေၾကာင့္ ဘုမသိဘမသိသူေတြ ရာခ်ီၿပီး အသက္ဆုံး႐ႈံးခဲ့ၾကရတယ္။ အိမ္ေတြ ရာခ်ီၿပီး မီး႐ႈိ႕ခံရတယ္။ လူေတြ ေထာင္ေသာင္းခ်ီၿပီး အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ အၾကမ္းဖက္ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရဟာ လားလားမႇ မထုိက္တန္ပါဘူး။ အတိတ္ကလည္း လုံး၀မရႇိခဲ့ပါဘူး။ အခုေခတ္ေရာက္မႇပဲ ဒါေတြဟာ ရင္နင့္ဖြယ္ရာ ေတြ႕ႀကဳံရပါတယ္။ ကမၻာမႇာလည္း ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ပုံရိပ္ဟာ ထိခုိက္ က်ဆင္းခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အဖ်က္သေဘာေတြပါ။

ရခုိင္ျပႆနာ၊ မိတၴီလာျပႆနာေတြအၿပီးမႇာ တာ၀န္ရႇိသူေတြက ေနာက္ကြယ္မႇာ ႀကိဳးကုိင္တဲ့သူေတြ ရႇိေနတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္ဆုပ္လက္ကုိင္ေတာ့ မျပႏုိင္ၾကဘူး။

လက္ရႇိကာလ လႊတ္ေတာ္ႀကီးေတြ ေပၚလာတယ္။ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ တုိင္းျပည္ ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ဥပေဒျပဳတဲ့ တုိင္းျပဳ ျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ပဲ။ ဒါအျပဳသေဘာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ျပည္သူကို ဖိႏႇိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္တဲ့၊ လူ႕အခြင့္ အေရးကို ခ်ဳိးေဖာက္တဲ့၊ အာဏာရႇင္စနစ္ကို အကာအကြယ္ေပးတဲ့ ဒီမုိကေရစီကို ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ အဖ်က္သေဘာ ဥပေဒေတြ မ်ားစြာ က်န္ရႇိေနတယ္။ ဒါဆိုရင္ ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္ထဲမႇာ ဥပေဒဖ်က္ဖို႔အတြက္ ေကာ္မရႇင္အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္မရႇိမျဖစ္ သီးသန္႔ လိုလာတယ္။ ျပည္သူကို ဒုကၡေပးမယ့္ ဥပေဒေတြကို ဖ်က္ေပးရမယ္။ အဲဒီလို ဖ်က္ေပးျခင္းဟာ အႏႇစ္သာရ အားျဖင့္ေတာ့ ျပဳျခင္းပါပဲ။

၂၀၀၈ နာဂစ္ဖြဲ႕စည္းပုံဆိုတာ တုိင္းျပဳ ျပည္ျပဳအတြက္ ၁၅ ႏႇစ္ႀကီးမ်ားေတာင္ အခ်ိန္ယူေရးဆြဲထားတယ္။ ဒါအျပဳသေဘာ အတြက္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီဖြဲ႕စည္းပုံထဲမႇာ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ားနဲ႔ မကုိက္ညီတဲ့ အခ်က္ေတြ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အာမခံခ်က္မပါတဲ့ အခ်က္ေတြ၊ တုိင္းရင္းသားမ်ား အခြင့္အေရးကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားတဲ့ အခ်က္ေတြ စစ္မႇန္တဲ့ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ထူေထာင္ေရးအတြက္ အတားအဆီးျဖစ္ေနတဲ့ အခ်က္ေတြ၊ ဒီမုိကေရစီအေရးကို အႏၲရာယ္ျပဳေနတဲ့ အခ်က္ေတြ ၊ ႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္ တရားမွ်တမႈ မရႇိတဲ့အခ်က္ေတြ၊ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ မ်ားကို ထိခုိက္ေနတဲ့အခ်က္ေတြ ပါရႇိေနတယ္လို႔ ပညာရႇင္မ်ားက ေထာက္ျပၾကတယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြ က အျပဳသေဘာထဲက အဖ်က္သေဘာေတြပါပဲ။

ဒီေတာ့ ႏုိင္ငံကို ဦးေဆာင္လိုတဲ့ ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ခ်င္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ အေနနဲ႔ မိမိတုိ႔ တုိင္းျပည္ကို ျဖစ္ေစခ်င္တာလား။ ပ်က္ေစခ်င္တာလား၊ မိမိတို႔ကိုယ္တုိင္ က ျပဳခ်င္တာ လား၊ ဖ်က္ခ်င္တာလားဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစဥ္းစားစား လုပ္ၾကဖို႔ပါပဲ။ ျပဳဆို တဲ့ ေနရာမႇာ ျပဳတတ္ ဖို႔ကေတာ့ အေရးတႀကီး လိုအပ္ပါတယ္။ မျပဳတတ္ဘဲ ျပဳတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္မ လာဘဲ ပ်က္သြားခဲ့ရင္ ဖ်က္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အျဖစ္ထဲက အပ်က္သေဘာေတြ၊ အျပဳထဲက အဖ်က္သေဘာေတြ ကို ေသခ်ာခြဲျခားစိစစ္ၿပီး တုိင္းျပည္အတြက္ အားလုံး အျပဳသေဘာ ေဆာင္ၾကဖို႔ပါပဲ။

Leave a Reply

 
Shan News © 2011 DheTemplate.com & Main Blogger. Supported by Makeityourring Diamond Engagement Rings

You can add link or short description here